اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انگلیس به مبارزه با داعش شدت می دهد


سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت لندن تلاش های خود را برای مقابله با تهدیدهای گروهک تروریستی داعش در سوریه افزایش می دهد.

خبرگزاری مهر: بررسی تلاش های بیشتر برای نابودی داعش توسط انگلیس بعد از حمله مسلحانه به یک هتل در شهر توریستی تونس انجام می گیرد. در این حمله ۳۸ گردشگر خارجی کشته شدند که ۳۰ نفر از آنها انگلیسی بودند.

سخنگوی کامرون با تاکید بر اینکه دولت انگلیس در سیاست هایش در منطقه بازنگری می کند، افزود: از زمان حمله با سلاح شیمایی در سوریه حوادث زیادی رخ داده است. وی تاکید کرد: در سایه تلاش ها برای مبارزه با افراطی گری، دولت انگلیس امکان ایفای نقش بیشتر در عراق و ارائه کمک های بیشتر در سوریه را بررسی می کند.

پیشتر نخست وزیر انگلیس نسبت به افزایش حملات عناصر داعش در سوریه و عراق علیه اهداف انگلیس هشدار داده و تاکید کرده بود که آنها تهدیدی علیه غرب به حساب می آیند. انگلیس در حال حاضر در حملات هوایی عراق مشارکت دارد و پهپادهای این کشوربه منظور جمع آوری اطلاعات از گروهک افراطی داعش بر فراز سوریه پرواز می کنند.

این در حالی است که لندن به خاطر عدم موافقت پارلمان این کشور در سال ۲۰۱۳ نتوانست در حملات هوایی علیه سوریه شرکت کند. با این حال مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه گذشته از قانونگذاران، بازنگری در حملات هوایی بر فراز سوریه را خواستار شد. وی تصریح کرد: نمایندگان انگلیس فرصت حملات هوایی در عراق را در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد داعش فراهم کردند ولی آنها از دادن رأی مثبت به عملیات نظامی مشابه علیه داعش در سوریه امتناع نمودند.

فالکون با تاکید بر ضرورت اجازه حملات هوایی علیه اهداف گروهک تروریستی داعش که هیچ حد و مرزی را نمی شناسد، افزود: تمام نمایندگان پارلمان باید بهترین راه برای مبارزه با داعش را برگزینند. وزیر دفاع انگلیس یادآور شد: اعضای جدید پارلمان به بهترین روش برای مقابله با گروهک داعش فکر خواهند کرد، چرا که عناصر تروریستی داعش هیچ تفاوتی میان عراق و سوریه قائل نبوده و به دنبال تثبیت خلافت خبیث خود در دو کشور هستند.

به گفته فالون اگر تهدید گروهک تروریستی داعش به سطح منافع ملی انگلیس برسد، نیروهای این کشور منتظر قانون پارلمان برای حملات هوایی علیه این گروهک نخواهند ماند.


ویدیو مرتبط :
تروریست های داعش به شدت از سربازای ایران می ترسند!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران در مبارزه با داعش



اخبار,اخبارسیاست خارجی,درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران


 اخبارسیاست خارجی - درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران در مبارزه با داعش

برنامه رئیس جمهور ایران و نخست وزیر انگلیس برای دیدار در نیویورک، احتمال درخواست فرانسه از ایران برای کمک به مبارزه با داعش، تأکید مجدد آمریکا بر عدم همکاری با ایران در راستای مبارزه با داعش، تأکید روحانی بر نقش ویژه ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه و چشم انداز بهبود روابط ایران و آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، برنامه رئیس جمهور ایران و نخست وزیر انگلیس برای دیدار در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، مهمترین موضوع مربوط به ایران است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «گاردین» در این زمینه می نویسد وقتی دیوید کامرون در نیویورک با حسن روحانی دیدار کند، این نخستین دیدار یک نخست وزیر انگلیس با یک رئیس جمهور ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 خواهد بود. به نوشته این روزنامه، این دیدار که نشانه مهمی در بهبود روابط ایران و انگلیس است، بیش از هر چیز با هدف بررسی میزان و نوع کمکی است که ایران می تواند برای مبارزه با داعش ارائه کند.

در همین زمینه، خبرگزاری «رویترز» نیز از احتمال گفت و گوی ایران و فرانسه درباره نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست های داعش سخن گفته است. این خبرگزاری می نویسد وقتی که روسای جمهور ایران و فرانسه در نیویورک به طور دوجانبه با یکدیگر دیدار کنند، احتمالاً مسئله نقش آفرینی ایران در مبارزه علیه داعش مطرح خواهد شد. به نوشته رویترز، قرار است دیدار حسن روحانی و فرانسوا اولاند امروز در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود. اولاند پیش از این نیز از احتمال ایفای نقش از سوی ایران در مبارزه با تروریست های داعش سخن گفته بود.

در این میان، دولت آمریکا بار دیگر تأکید کرده که برنامه ای برای همکاری با ایران جهت مبارزه با داعش ندارد. به نوشته خبرگزاری «ریانووستی»، جاش ارنست، مسئول بخش مطبوعاتی کاخ سفید اظهار داشته ایالات متحده هیچ گونه برنامه ای برای همکاری نظامی با ایران در راستای مبارزه با داعش ندارد. ارنست گفته: «ایالات متحده هیچ فعالیت نظامی را با ایرانی ها هماهنگ نخواهد کرد. ایالات متحده اقدامی در راستای همکاری اطلاعاتی با ایران انجام نخواهد داد». وی همچنین تأکید کرده موضوع مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، کاملاً از موضوع تلاش های دولت اوباما برای تشکیل ائتلافی بین المللی برای مبارزه با داعش جداست.

در مطلب دیگری در همین موضوع، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان سخنان روز گذشته رئیس جمهور ایران را بازتاب داده که بر نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه تأکید کرده است. این روزنامه می نویسد حسن روحانی روز گذشته و پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک گفت در شرایطی که تروریست ها منطقه را مورد تهدید قرار داده اند، ایران محور ثبات در منطقه خاورمیانه به شمار می رود. در این مطلب همچنین به نقل از روحانی آمده: «مردم منطقه از خود دفاع می کنند و به دفاع از خود در مقابل تروریست ها ادامه خواهند داد». وی تأکید کرده دولت و نیروهای مسلح ایران نیز از این مقاومت مردم در منطقه حمایت می کنند.

در نهایت، در مطلبی درباره چشم انداز روابط ایران و آمریکا، روزنامه «واشنگتن پست» به گفت و گوی تلفنی سال گذشته روسای جمهور ایران و آمریکا اشاره کرده و می نویسد یک سال پس از برقراری این تماس تاریخی، ایران و آمریکا هنوز نتوانسته اند در موضوعات مهم و اساسی مطرح میان خود به پیشرفتی دست پیدا کنند.

 

این روزنامه اشاره می کند که در حال حاضر، مذاکرات هسته ای هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و در این میان، گروه داعش به عنوان خطری برای هر دو کشور ظهور کرده است. به هر حال، به اعتقاد واشنگتن پست، اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان ملل می تواند فرصت جدیدی برای ایجاد تعامل میان تهران و واشنگتن باشد. 


  اخبار سیاست خارجی - تابناک