اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انگلیسی عضو داعش که عملیات انتحاری انجام داد شناسایی شد



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

 اخبار بین الملل  - انگلیسی عضو داعش که عملیات انتحاری انجام داد شناسایی شد

یکی دیگر از انگلیسی های عضو داعش که در عراق عملیات انتحاری انجام داد، شناسایی شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ، تندروهای گروه دولت اسلامی ادعا کردند یک انگلیسی عملیات انتحاری در شمال عراق انجام داده است.

 

شب جمعه کامیونی پر از مواد منفجره، کاروانی از نیروهای پلیس را در شهر بیجی هدف قرار داد که در نتیجه آن هشت افسر پلیس کشته شدند. داعش نام یکی از عاملان عملیات انتحاری را ابوسمیه البریطانی اعلام کرده است اما دستگاههای اطلاعاتی انگلیس بر این باورند نام واقعی این فرد کبیر احمد و از اهالی شهر داربی انگلیس است.

 

اگر کشته شدن او در این عملیات انتحاری تایید شود، او اولین انگلیسی است که در عراق عملیات انتحاری انجام می دهد. مجری شبکه اضافه کرد: ارتش عراق در روزهای اخیر درگیری نبردی سنگین با دولت اسلامی برای بازپس گیری شهر بیجی است که بزرگترین پالایشگاه عراق در آن قرار دارد. اما جمعه دولت اسلامی چندین عملیات انتحاری انجام داد که شماری از نیروهای عراقی از جمله یک فرمانده ارشد پلیس کشته شدند.

 

در فوریه دوهزار و دوازده ، کبیر احمد متهم شد مطالبی منتشر می کند که علیه همجنس بازان تنفر ایجاد می کند. بعد از آن او به سوریه رفت و از آنجا با برنامه پانورامای بی بی سی صحبت و تاکید کرد در آنجا همه برای خدا می جنگند.

 

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد سرگرم بررسی گزارشهاست و هنوز نتوانسته است به طور مستقل کشته شدن کبیر احمد را تایید کند. اگر این خبر واقعیت داشته باشد، نشان می دهد همچنان عده ای از انگلیس برای جنگ در کنار گروههای تندروی اسلامگرا از جمله دولت اسلامی به عراق و سوریه می روند.

 

البته این اولین بار نیست که یک انگلیس به عملیات انتحاری کشته می شود. فوریه گذشته عبدالوحید مجید از شهر کراولی انگلیس کامیونی پر از مواد منفجره را در حمله به زندان حلب در سوریه منفجر کرد.

 

بی بی سی همچنین افزود: رافائلو پانتوچی از موسسه تحقیقات دفاعی انگلیس گفت، ظاهر شدن یکی دیگر از بمبگذاران انگلیسی در عراق و سوریه نگران کننده است زیرا این واقعیت را بیش از پیش نشان می دهد کسانی که به عراق و سوریه می روند و خود را به کشتن می دهند واقعا به این هدف و ایدئولوژی باور دارند و متقاعد کردن آنها برای بازگشت از این مسیر بسیار دشوار خواهد بود.

 

گفته می شود دست کم پانصد انگلیسی به عراق و سوریه رفته اند و با توجه به شرکت برخی از آنها در عملیات انتحاری، این مسئله می تواند خطری جدی برای امنیت ملی انگلیس باشد.

اخبار بین الملل - واحدمرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
یک زن عضو جهاد نکاح عملیات انتحاری انجام داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین انتحاری انگلیسی عضو داعش در عراق + عکس



 اخبار بین الملل -  اولین انتحاری انگلیسی عضو داعش در عراق + عکس

   عضو انگلیسی گروه تروریستی داعش در عملیاتی انتحاری در شمال بغداد کشته شد.

به گزارش ابنا ـ «کبیر احمد» عضو انگلیسی گروه تروریستی داعش در عملیاتی انتحاری در بیجی واقع در ۲۰۰ کیلومتری شمال بغداد به هلاکت رسید.

وزارت خارجه انگلیس روز گذشته تایید کرده از گزارش‌های مربوط به مرگ کبیر احمد مطلع است.

گفته می‌شود او در جریان یک حمله انتحاری که به شهادت «فیصل مالک زامل» ژنرال عالی‌رتبه پلیس عراق، منجر شد کشته شده است.

وی که به "ابو سامی" شهرت داشته روز جمعه با یک خودروی حامل مواد منفجره به کاروان پلیس که سرهنگ فیصل مالک زامل در رأس مقامات آن وجود داشت حمله کرد.

در این حمله که ژنرال فیصل مشغول بازدید از وضعیت بیجی بود که ۷ پلیس شهید و ۱۵ نفر هم در جریان این انفجار زخمی شدند.

این تروریست ۳۲ ساله ابتدا در سوریه به عضویت گروه "جندالشام" درآمده بوده و سپس به داعش پیوسته است

 

اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

 اخبار بین الملل -  ابنا