اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انگارمرگ یك كودك زیر ساختمان نیمه‌كاره كافی نبود!




اخبار اجتماعی  - انگارمرگ یك كودك زیر ساختمان نیمه‌كاره كافی نبود!

مرگ هولناك پسربچه‌ای با سقوط بالابر یك ساختمان نیمه‌كاره انگار برای معمار هشدارآمیز نبود.

به گزارش ایران، در حالی كه طبق قانون باید ساخت و ساز در این‌گونه ساختمان‌ها متوقف شده و ایرادات رفع شود اما نه تنها این اقدامات انجام نشده بلكه هنوز خطر بر فراز كوچه باریك سایه‌ انداخته است.

15 مهرماه سال جاری گزارشی از «سایه مرگ بالای سر پسرك» در شوك روزنامه ایران انتشار یافت كه در این حادثه تلخ پسربچه‌ای 11 ساله به نام محمدحسین غلامرضایی در حال بازی در كوچه خداكرمی در خیابان زمزم تهران بود كه كابل بالابر سبد حمل آجرهای بزرگ سفالی ناگهان پاره شد و بار چندصد كیلویی روی سرش ریخت و تراژدی تلخی را رقم زد.دراین میان سه كارگر افغان و صاحب ساختمان توسط مأموران كلانتری 161 ابوذر بازداشت شدند و پرونده آنان جهت رسیدگی به شعبه 12 بازپرسی دادسرای یافت‌آباد ارسال شد.

این حادثه برای خانواده پسربچه بسیار سخت و دردناك بود و این در حالی بود كه آنان آماده می‌شدند در مراسم جهازبران دخترعمه محمدحسین كوچولو شركت كنند كه یكی از همبازی‌های وی این خبر تلخ را به آنان داد.باور كردنی نبود، تلاش تیم پزشكی نیز برای نجات جان محمدحسین به‌جایی نرسیده بود، پدر نمی‌خواست باور كند پسرش در چشم برهم زدنی و فقط و فقط به خاطر سهل‌انگاری سازنده ساختمان، مرگ را در آغوش گرفته است.

حالا مراسم جهازبران تبدیل به عزا شده بود، همه گریه می‌كردند و خاطرات پسرك را به یاد می‌آوردند. حالا خانواده محمدحسین مانده بودند با یك دنیا تنهایی و آغوشی پر از غم!
پرونده در جریان بود و بررسی‌ها نیز نشان می‌داد سهل‌انگاری سازنده ساختمان كه از داربست و تجهیزات ایمنی استفاده نكرده باعث این حادثه مرگبار شده است.

جعفر غلامرضایی عموی پسر 11 ساله كه هنوز لباس عزا را پس از 64 روز به تن دارد گفت: صاحب ساختمان باید از داربست فنس‌دار، تجهیزات ایمنی و كابل قوی برای بالابر مصالح استفاده می‌كرد و اگر چنین كاری را انجام می‌داد این اتفاق هرگز نمی‌افتاد.

غلامرضایی افزود: با گذشت دو ماه از این حادثه غم‌انگیز این ساختمان در حال تكمیل شدن است و هنوز صاحب آن از تجهیزات ایمنی و داربست‌های فنس‌دار استفاده نمی‌كند و با توجه به باریك بودن این كوچه و جمعیت زیاد ساكنان، هر لحظه امكان بروز حادثه تلخ دیگری وجود دارد.

بنابر این گزارش كه برای بررسی به صحنه حادثه اعزام شده بود تحقیقات وی نشان می‌دهد هیچ تجهیزات ایمنی در آنجا نصب نشده است و كارگران نیز در حال كار هستند و چنانچه مصالح ساختمانی به پایین پرت شود باز شاهد حادثه مرگباری دیگر خواهیم شد.

این در حالی است كه بررسی‌ها نشان می‌دهد در این گونه موارد سازنده یا صاحب‌ساختمان ضمن مقصر شناخته شدن در حادثه باید پیش از آغاز دوباره برای ساختن ساختمان ایرادهای گذشته را رفع كند و تجهیزات ایمنی دیگری نیز برای پیشگیری از هر حادثه‌ای به كار بگیرد ولی متأسفانه در این ساختمان هیچ تجهیزات ایمنی به‌كار نرفته و سازنده آن نیز اهمیتی به این موضوع نداده است و باید مسئولانی كه مجوز ساخت و نظارت را برعهده دارند هدف انتقاد قرار داد كه نظارت و برخوردی با این‌گونه افراد كه جان افراد بی‌گناه را به خطر می‌اندازند، نمی‌كنند.

نظریه كارشناس
علی ادراكی، كارشناس حقوقی درباره این پرونده به شوك گفت: بروز این‌گونه حوادث كه باعث مرگ كسی شود در صورت غیر عمد بودن موجب مسئولیت‌های مدنی و مسئولیت‌های كیفری خواهد شد زیرا سازنده یا پیمانكار ساختمان شرایط ایمنی را رعایت نكرده است.

وی افزود: از نظر قانونی ادامه عملیات اجرایی ساخت و ساز باید از سوی مقام قضایی متوقف شود، تا روشن شدن این ماجرا پیمانكار حق ادامه ساخت‌وساز را ندارد و در صورت ادامه آن باید تجهیزات ایمنی و ضعف‌هایی كه منجر به این حادثه شده است را رفع كند.

ادراكی در پایان گفت: اگر پیمانكار بدون در نظر گرفتن تجهیزات ایمنی دوباره مشغول به‌كار و مرتكب تخلف شده، رویه قضایی این است كه روند ساخت و ساز باید متوقف شود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی

 

اخبار,اخبار اجتماعی

 

اخبار اجتماعی - ایران

 


ویدیو مرتبط :
یك برنامه ی جالب با اجرای یك كودك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ كودك یك سال و نیمه در هاله‌ای از ابهام



در پی مرگ مشكوك كودكی یك سال و نیمه در جنوب تهران، بازپرس ویژه‌ی قتل دستور كالبدشكافی جسد را صادر كرد.



عصر روز پنجم دی ماه سال جاری مسوولان بیمارستان لقمان طی تماسی با مرجع انتظامی اعلام كردند كه پیكر بی‌جان كودكی یك ساله به نام رامین به این بیمارستان انتقال یافته است.



با اعلام موضوع به قاضی حسین روشن بازپرس كشیك قتل پایتخت، تحقیقات پیرامون مرگ این كودك آغاز شد و بازپرس جنایی، والدین كودك را به دادسرا احضار كرد.



مادر این كودك، صبح امروز (شنبه) با حضور در شعبه‌ی سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران به بازپرس ویژه‌ی قتل، گفت: سه روز قبل از حادثه، رامین را برای تزریق واكسن به یكی از درمانگاه‌ها بردیم.



بعد از اینكه واكسن تزریق شد و رامین را به خانه آوردیم، حوالی غروب متوجه شدیم بدنش داغ است. او را به همان درمانگاه بردیم اما پزشك درمانگاه با معاینه رامین گفت كه او تب دارد و این تب بعد از تزریق واكسن، طبیعی است. او را به خانه برگرداندیم اما تا فردای آن روز همچنان تبش ادامه داشت و مدام شدت می‌گرفت.



در همین بین یكی از اقوام‌مان كه متوجه مشكل رامین شده بود تماس گرفت و گفت برای پایین آمدن تبش، مقدار بسیار كمی تریاك به او بخورانیم. من و همسرم هم چون می‌دیدیم كه پسرمان خیلی گریه می‌كند، مقدار بسیار كمی تریاك تهیه كردیم و به او خوراندیم.



این زن ادامه داد: بعد از آنكه تریاك را به رامین دادیم، كم كم آرام شد و خوابید. معمولا برایش شیر درست می‌كردم و بالای سرش می‌گذاشتم تا وقتی بیدار شد آن را بخورد.



صبح وقتی از خواب بیدار شدیم، دیدیم كه شیر را نخورده. از همسرم پرسیدم كه آیا مجددا برای رامین شیر درست كرده كه او گفت نه. وقتی به صورت پسرمان نگاه كردیم دیدیم به شدت كبود شده و نفس نمی‌كشد. فورا او را به بیمارستان لقمان رساندیم اما پزشك اورژانس گفت كه حدود دو ساعت قبل جان باخته است.



در پی اظهارات زن جوان، قاضی روشن دستور كالبدشكافی جسد را صادر كرد تا مشخص شود كه مرگ كودك بر اثر تزریق واكسن بوده یا مصرف تریاك.