اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انکار قتل مادرزن در دادگاه



مردی که به اتهام قتل مادر همسرش پای میز محاکمه رفته ‌بود، مدعی‌ شد مقتول خودزنی کرده و او نقشی در مرگش نداشته است.

به گزارش خبرنگار ما، نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده در جایگاه حاضر شد و خطاب به قضات شعبه ١١٣ دادگاه کیفری ‌استان تهران گفت: «حامد- متهم ٤١ساله پرونده- یک‌سال قبل مادر همسرش را به قتل رسانده و علاوه‌بر جواهرات، مبلغی پول نیز به سرقت برده. با توجه به مدارک موجود در پرونده، اعترافات متهم و سایر قرائن موجود خواستار رسیدگی به این پرونده و صدور حکم شایسته هستم».


در ادامه اولیای‌‌دم در جایگاه حاضر و خواستار مجازات قصاص برای متهم شدند. فرزند مقتول که جسد مادرش را پیدا کرده ‌بود، در توضیح آنچه دیده‌ بود، گفت: «وقتی به خانه رفتم دیدم مادرم به حالت دمر افتاده ‌است. اول فکر کردم سرش گیج رفته چون سابقه این حالت را داشت اما وقتی دست و پایش را مالیدم و بلند نشد صورتش را برگرداندم و دیدم گلویش بریده‌ شده‌ است بعد هم دیدم النگوهایش نیست و ساعتش هم خونی شده ‌است.

 

اورژانس را خبر کردم گفتند مرده ‌است. سه‌روز بعد گفتند قاتل دامادتان است. حامد هفت‌سال قبل با خواهرم ازدواج کرد. او سر کار نمی‌رفت و ما خرجی‌اش را می‌دادیم.

 

خواهرم از زندگی‌اش راضی نبود و خیلی اذیت می‌شد چندبار به خواهرم گفتم درست است پدر نداریم اما من که هستم طلاقت را می‌گیرم و با هم در خانه پدری زندگی می‌کنیم. هربار دامادمان می‌آمد و او را با خواهش و التماس می‌برد. خواهرم هم به‌خاطر بچه‌هایش چیزی نمی‌گفت. به خواهرم می‌گفتم نرو این مرد برای زندگی مشترک مناسب نیست همان‌طور که خرجی مادرم را می‌دهم قدم تو و بچه‌هایت هم روی چشمم اما قبول نمی‌کرد.»


سپس متهم در جایگاه قرار گرفت. او اتهام قتل عمدی را رد کرد و گفت: «من و همسرم با هم اختلاف داشتیم و سه‌سال بود که همسرم از من تمکین نمی‌کرد تا اینکه یک‌شب یکی از دوستانش به خانه ما آمد. همسرم بعد از رفتن میهمانش به من گفت می‌خواهی همین زن را برایت خواستگاری کنم. خیلی ناراحت شدم و با همسرم بحث کردم و فردای آن روز به خانه مادرزنم رفتم تا به او گله کنم. وقتی موضوع را گفتم ناراحت شد و با من بحث کرد.

 

او چاقو برداشت و چند ضربه به خودش زد من هم نتوانستم جلویش را بگیرم بعد از خانه بیرون رفتم وقتی برگشتم دیدم جانش را از دست داده‌ است. برای اینکه مشخص نشود چه اتفاقی افتاده و ما با هم درگیری داشتیم، طلاهایش را سرقت کردم و خانه را به‌هم ریختم».


متهم گفت: من هیچ ضربه چاقویی به او نزدم. مادرزنم خودش این کار را کرد. حتی سعی کردم چاقو را بگیرم اما نتوانستم. چون پول نداشتم خانواده زنم مرا تحقیر می‌کردند و مرتب سر این موضوع با همسرم درگیری داشتم در آخر هم با اینکه او را خیلی دوست داشتم به من پیشنهاد داد با کسی دیگر ازدواج کنم.


هیأت قضات با پایان جلسه رسیدگی و بعد از اینکه وکیل متهم نیز دفاعیات خودش را مطرح کرد، برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
قتل خاشقجی؛ از انکار عربستان تا مجازات عاملان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انکار قتل همسر و دختر در جلسه دادگاه



انکار قتل همسر و دختر در جلسه دادگاه

مرد جوان که متهم به قتل همسر و دختر 5 ساله اش است در جلسه محاکمه منکر اتهامات خود شد.

اخبار حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز چهارم بهمن ماه سال 84، ماموران پلیس آگاهی رباط کریم در جریان قتل زن جوان و دختر 5 ساله اش قرار گرفتند.

تیم جنایی پس از حضور در محل دریافتند زن 37 ساله به نام شهلا و دختر 5 ساله اش به نامه مبینا با ضربه های چاقو به قتل رسیده اند.

پدر خانواده که موضوع را به پلیس قرار داده بود در جریان تحقیقات گفت: عصر امروز وقتی از محل کارم به خانه بازگشتم با جسد همسر و دخترم روبرو شدم. قاتل پس از کشتن شهلا طلاهای او را سرقت کرده بود.

در ادامه تحقیقات چند بار پدر خانواده به عنوان مظنون دستگیر شد که در بازجویی ها منکر قتل همسر و فرزندش شد اما 6 سال پس از این جنایت در تاریخ 20 مهر سال 90 لب به اعتراف گشود و به قتل هسمر و دخترش اعتراف کرد.

او درباره انگیزه اش گفت: شب حادثه همسرم می خواست به خانه پدرش برود که سر این موضوع با همدیگر بحث کرده و من با ضربه چاقو او را کشتم. در این لحظه دخترم از خواب بیدار شد که او را هم با ضربه ای کشته و از خانه خارج شدم. برای صحنه سازی قبل از فرار النگوهای همسرم را سرقت کردم.

با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.پ

در جلسه محاکمه که صبح امروز به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد اولیاء دم خواستار قصاص داماد خود شدند.

متهم نیز با رد اتهام خود مدعی شد تحت فشار بازجویی ها به قتل همسر و دخترش اعتراف کرده و هیچ نقشی در این جنایت نداشته است.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند./مهر