اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انکار برادرکشی در دادگاه



اخبار حوادث - انکار برادرکشی در دادگاه

 مردی که متهم است برادرش را به قتل رسانده در حالی اتهامش را انکار کرد که اولیای‌دم مقتول از قصاص وی گذشت کرده‌اند.

به گزارش شرق، ماموران پلیس تهران اواخر فروردین ماه باخبر شدند آتش‌سوزی منجر به مرگ در خانه‌ای رخ داده‌ است زمانی که ماموران در محل حاضر شدند امدادگران آتش‌نشانی را دیدند که بعد از اطفای حریق جسدی را کشف کرده ‌بودند. مطابق گزارشی که ماموران آتش‌نشانی اعلام کردند حریق عمدی بود به‌همین دلیل جنازه به پزشکی‌قانونی انتقال داده شد. تحقیقات اولیه نشان داد جسد متعلق به مردی جوان به نام کیوان است که زمان حادثه در خانه تنها بود.

 

وقتی پزشکی‌قانونی گزارش معاینه جسد را اعلام کرد مشخص شد کیوان ابتدا به قتل رسیده و سپس جسدش به آتش کشیده‌ شده ‌است. آنطور که در این گزارش آمده ‌بود ضرباتی که بر گردن و گلوی کیوان وارد شده علت اصلی مرگ او بود.  وقتی ماموران از خانواده کیوان تحقیق کردند متوجه ‌شدند این فرد با برادرش کیانوش اختلاف داشت. از طرفی کیوان با همسرش نیز مشکل داشت اما روز حادثه همسر کیوان در خانه نبود.

 

به این ترتیب کیانوش بازداشت شد تا به سوالات پلیس پاسخ دهد او قتل را انکار کرد و گفت: من فقط متوجه آتش‌سوزی شدم و این را هم همسایه‌ها به من گفتند دو روز بود که برادرم به محل کارمان نمی‌آمد ما با هم شریک بودیم. وقتی با او تماس گرفتم جواب تلفن را نداد مقابل خانه‌اش رفتم بازهم در را باز نکرد با پدرم تماس گرفتم و گفتم کلید خانه را بده تا داخل بروم. پدرم که در شهرستان بود گفت خودم می‌آیم. من هم نتوانستم وارد خانه شوم و بعد هم خبر دادند خانه برادرم سوخته‌ است ضمن اینکه همسر برادرم هم در خانه نبود.

 

او به‌خاطر اختلافاتی که با برادرم داشت به خانه پدرش رفته‌ بود.  وقتی ماموران متوجه شدند در خانه کیوان توسط قاتل شکسته‌ شده نسبت به کیانوش بیشتر ظنین شدند و یک‌بار دیگر او را مورد بازجویی قرار دادند کیانوش این بار قتل برادرش را پذیرفت اما حاضر نشد بگوید به چه دلیلی او را به قتل رسانده ‌است او یک‌بار ادعا کرد به خاطر اینکه زیاد خارج از کشور می‌رفت برادرش ناراحت می‌شد.

 

او سپس ادعا کرد با برادرش اختلاف مالی داشت و در نهایت هم مدعی‌ شد برادرش به رابطه او و همسرش شک داشت و همین هم باعث درگیری بین آنها شد. کیانوش گفت: بعد از اینکه برادرم به این موضوع شک کرد و درگیری ما بالا گرفت من از سر عصبانیت چند ضربه به او زدم و بعد هم خانه را به آتش کشیدم و متواری شدم.


 هرچند متهم در جلسه آخرین دفاع در دادسرا اتهامش را انکار کرد اما باتوجه به مدارک موجود کیفرخواست علیه وی صادر و پرونده به دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته بعد از اینکه نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و کیفرخواست را خواند، گفت: با توجه به اینکه متهم توانسته رضایت اولیای‌دم را بگیرد درخواست صدور حکم قانونی دارم. انکار متهم در آخرین دفاعیاتش موجه نیست و ما اتهام را بر او وارد می‌دانیم حالا با توجه به اینکه اولیای‌دم رضایت خود را اعلام کرده‌اند به‌عنوان نماینده دادستان تهران درخواست رسیدگی دارم. 

 

وقتی کیانوش در جایگاه حاضر شد اتهامش را رد کرد و گفت: من و برادرم مشکلی با هم نداشتیم و آنچه در مورد انگیزه‌ام گفته‌ام دروغ بود چون برادرم را نکشته‌ام و من را وادار به اعتراف کرده‌اند. ما با هم شریک بودیم و درآمد خوبی هم داشتیم. هیچ‌ ‌‌دلیلی برای کشتن برادرم نداشتم و اصلا این اتهام را قبول نمی‌کنم. بعد از پایان جلسه رسیدگی، قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
 اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 22 سوره نحل، انکار معاد در حقیقت انکار مبدء است‏

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انکار تجاوز به دختر صندوقدار در جلسه دادگاه



دو نفر از سه جوانی که متهم هستند زنی جوان را از مقابل رستورانی در تهران ربوده و مورد آزار قرار داده‌اند در حالی محاکمه  شدند که متهم ردیف اول آن در زندان خودکشی کرده‌ است.

 

دو سال قبل زنی جوان به اتفاق پدرومادرش به پلیس مراجعه کرد و گفت سه جوان او را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند. این زن گفت: من در رستورانی کار می‌کردم و صندوقدار بودم. آخر شب بود که از رستوران خارج شدم، منتظر یکی از همکارانم بودم که من را برساند اما سه جوان آمدند و خود را مامور بسیج معرفی کردند و گفتند چون بدحجاب هستی باید با ما بیایی. من هم سوار ماشین شدم و در راه به پدرو مادرم خبر دادم دست ماموران بسیج هستم. این زن گفت: آنها من را سه روز در خانه‌ای نگه داشتند و مورد آزار جنسی قرار دادند و بعد از آن رهایم کردند. آنها وقتی که می‌خواستند من را رها کنند، کارت عابربانکم را که مبلغ 700 هزار تومان در آن پول بود، گوشی موبایلم و نیز چند قطعه طلا که همراه داشتم از من سرقت کردند.

با شکایت این زن تحقیقات برای بازداشت متهمان آغاز شد. در حالی‌که به نظر می‌رسید هیچ سرنخی وجود ندارد، به پلیس خبر رسید چند جوان، خیابانی را در اسلامشهر بسته‌اند و از مردم زورگیری می‌کنند. وقتی ماموران به محل رسیدند، متهمان فرار کردند. آنها علاوه بر زورگیری به کانکس پلیس هم حمله کرده‌ بودند. ماموران با انجام تحقیقات موفق شدند متهمان را به نام‌های نادر، داوود و نیما بازداشت کنند.

وقتی متهمان دستگیر شدند، مشخص شد آنها همان‌ سه جوانی هستند که زن صندوقدار را مورد آزار قرار داده‌اند. متهمان در اعترافات خود گفتند شاکی را با خودرو سرقتی که نادر آن را زورگیری کرده بود با جعل عنوان مامور بسیج ربودند و مورد تجاوز قرار دادند. این پرونده درخصوص اتهام تجاوز به عنف به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان همچنان در دادگاه به داشتن رابطه با زن جوان اعتراف کردند اما این بار مدعی شدند این زن خودش راضی بود. در حالی‌که متهمان در پرونده زورگیری به حبس طولانی‌مدت محکوم شده بودند، در شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران هم با توجه به آدم‌ربایی و سرقت به 12 سال حبس و رد مال و شلاق و درخصوص تجاوز به عنف هر سه به اعدام محکوم شدند.

وقتی این حکم در زندان به متهمان ابلاغ شد، نادر متهم ردیف اول خود را حلق‌آویز کرد و جانش را از دست داد، اما دو متهم دیگر به رای صادره اعتراض کردند و حکم نقض شد. روز گذشته هیات قضات شعبه 71 دادگاه کیفری ‌استان تهران برای محاکمه دو متهم تشکیل جلسه دادند.

در ابتدای جلسه محاکمه عطار نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد. او گفت: دو متهم حاضر در دادگاه علاوه بر اوباشی‌گری که در اسلامشهر مرتکب شده، زن جوانی را ربوده و مورد آزار قرار داده‌اند. آنها درخصوص تجاوز به عنف به اعدام و به دلیل آدم‌ربایی و سرقت به 12 سال حبس محکوم شدند اما دیوان عالی کشور درخصوص تجاوز به عنف رای را نقض کرده که رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه کیفری‌ است و من به عنوان نماینده دادستان تهران نمی‌توانم در مورد آن اظهارنظر کنم اما درخصوص اظهارنظر دیوان عالی کشور درخصوص آدم‌ربایی و سرقت باید بگویم دیوان مجازات را کم دانسته و درخواست مجازات شدیدتر کرده است. بنابراین من هم به عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حکم قانونی را دارم.

با توجه به اینکه شاکی پرونده در دادگاه حاضر نشده بود، داوود –یکی از متهمان- به جایگاه فراخوانده شد. او گفت: من اتهامم را قبول ندارم. ما زن جوان را سوار کردیم آنها داشتند در مورد مردی به نام امیر حرف می‌زدند و قرار بود ما امیر را که زن جوان را اذیت می‌کند بزنیم. او را به خانه‌ای بردیم و در آنجا هم هیچ‌کاری نکردیم بعد از دو روز هم این زن را رها کردیم.

در این هنگام قاضی گفت: اگر شما این زن را نربودید چه دلیلی داشت او علیه شما شکایت کند؛ ضمن اینکه اگر گفته‌های شما درست است چرا اموالش را سرقت کردید. شما آن زن را به زور سوار ماشین کردید و در دادسرا هم به همه کارهایی که کرده‌ بودید، اعتراف کردید.متهم جواب داد: من این حرف‌ها را قبول ندارم. ما تحت فشار بودیم. پول زن جوان را هم نمی‌دانم چه کسی دزدیده شاید نادر این کار را انجام داده.

قاضی عزیز محمدی، رییس دادگاه در این هنگام گفته‌های متهم در شعبه 77 را خواند و گفت: تو اعتراف کردی که با این زن رابطه داشتی و بارها او را مورد آزار قرار دادی، اما متهم این اعترافاتش را هم رد کرد.

سپس نیما متهم ردیف دوم، اعترافاتش را در همه مراحل دادرسی پس گرفت و گفت: من نه کسی را ربودم و نه در سرقتی نقش داشتم، به کسی هم تجاوز نکردم هرچه در دادسرا و در دادگاه گفته‌ام دروغ است. من حتی در حمله به مردم در اسلامشهر هم نقشی نداشتم. همه این کارها را نادر کرد و بعد هم خودش را کشت و ما را به دردسر انداخت. سپس وکلای متهمان در جایگاه حاضر شدند و از موکلان خود دفاع کردند. بنابراین گزارش، بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.... / روزنامه شرق