اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام ۲۲۰ باند قاچاق كالا در۳ ماه



 

 

انهدام ۲۲۰ باند قاچاق كالا در۳ ماه

 

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق كالا و ارز آگاهی كشور از انهدام ۲۲۰ باند قاچاق در ۳ ماهه اول سال و دستگیری ۲۱ هزار نفر در این ارتباط خبر داد.

سرهنگ زمانیان دیروزدر جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: سال گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز فعالیت گسترده ای را در زمینه مقابله با قاچاقچیان كالا و ارز در سراسر كشور در دستور كار خود قرار دادند كه نتیجه این تلاش ها، انهدام ۱۰۳۲ باند و دستگیری ۸۷ هزار متهم بود. ارزش كالاهای كشف شده از متهمان نیز بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

سرهنگ زمانیان افزود: بررسی پرونده های كلان قاچاق كالا نشان می دهد سرشاخه های قاچاق در خارج از كشور به سر می برند و بسیاری از كالاهای ممنوعه از محل بارگیری در خارج كشور تا مرحله توزیع در داخل، بیمه هستند كه این ترفند موجب افزایش فعالیت باندهای قاچاق كالا و ارز در كشور شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه سرشاخه های اصلی قاچاق كمتر دستگیر می شوند. با این اوصاف پلیس آگاهی هماهنگی های لازم را با پلیس بین الملل (اینترپل) برای شناسایی و دستگیری آنها انجام داده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصریح كرد: بیشترین كالاهای قاچاق در سال گذشته پوشاك، لوازم صوتی تصویری، خانگی، لوازم آرایش، سیگار و پارچه بوده است.

● قاچاق مشروبات الكلی

سرهنگ زمانیان خاطرنشان كرد: شاخه دیگری از قاچاق كالا مربوط به واردات مشروبات الكلی به صورت هدفمند به كشور است و بررسی ها در این زمینه گویای این واقعیت است كه تاریخ تولید مشروبات الكلی كه وارد كشور می شود، گاه كمتر از یك ماه است كه این موضوع نشان می دهد باندهای مافیایی قاچاق، نسل جوان كشور را هدف قرار داده و سعی در مقابله با ارزش های نظام را دارند.

وی افزود: به دنبال انسداد مرزها از سوی پلیس آگاهی، شاهد مهار و كنترل قاچاق كالا بودیم كه در حال حاضر تیم های ویژه پلیس آگاهی در بخش مبارزه با قاچاق كالا، افراد سابقه دار را تحت كنترل و نظارت خود قرار داده اند.

● دست های پنهان

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی ناجا با اشاره به وجود دست های پنهان در قاچاق كالا، بیان كرد: شناسایی و دستگیری این افراد به صورت ویژه در دستور كار پلیس آگاهی قرار دارد و اطلاعات مرزی نقش بسیار ارزشمندی در توفیقات پلیس خواهد داشت.... / گزارش : جام جم آنلاین

 

 



ویدیو مرتبط :
انهدام بزرگترین باند قاچاق چوب در شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام ۹۳ باند سرقت در ۸ ماه



 

 انهدام ۹۳ باند سرقت در ۸ ماه

 

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی از انهدام ۹۳ باند سارقان از ابتدای امسال تاكنون خبر داد.به گزارش «جام جم» سرهنگ فریدون خالقی فرد، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران گفت: كشف علمی جرم به وسیله ابزارهای نوین، از راهكارهای مهمی است كه با جدیت در دستور كار پلیس آگاهی سراسر كشور قرار گرفته و براین اساس، توفیقات خوبی نصیب پلیس شده است.

خالقی فرد افزود: آمارهای ارائه شده در ارتباط با میزان كشفیات پلیس آگاهی، افزایش را نشان می دهد و در حال حاضر می توان بصراحت گفت پلیس آگاهی كشور در زمینه برخورد با سرقت، در مقام برتر قرار دارد.

معاون پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان كرد: با پیگیری پرونده های ارجاعی از سوی مسوولان قضایی به پلیس آگاهی، متاسفانه شاهد افزایش ۵۰ درصدی دستگیری زنان سارق در مدت ۸ ماه امسال هستیم.

وی اضافه كرد: بیشترین دستگیرشدگان در ارتباط با سرقت، افراد سابقه دار هستند و باید پذیرفت تكرار جرم از سوی این قبیل مجرمان نشان می دهد مجازات ها بازدارنده نبوده است.

انهدام باندهای بزرگ سرقت

خالقی فرد یادآور شد: در ۸ ماه امسال ۳۶ باند سرقت خودرو و موتورسیكلت، ۳۲ باند زورگیری و سرقت به عنف و ۲۵ باند كیف قاپی شناسایی و اعضای این باندها دستگیر شده اند.

وی خاطرنشان كرد: البته در بیشتر این سرقت ها از چاقوی نامتعارف استفاده شده كه لازم است مسوولان برای تدوین قانون برخورد با حمل كنندگان چاقوی نامتعارف اقدام كنند.

معاون پلیس آگاهی ناجا اظهار كرد: پلیس آگاهی وظیفه احقاق حقوق مردم را به عهده دارد و معتقدیم كه دیگر پیگیری های سنتی جرایم، پاسخگوی نیاز جامعه نیست و از این رو سیستم های نرم افزاری كشف پیشدستانه جرم در دستور كار قرار گرفته است.

معضل مالخرها

خالقی فرد افزود: با ریشه یابی و تحلیل سرقت ها جرایم ارتكابی مربوط به آن، مشخص می شود بخش عمده ای از انگیزه سارقان برای سرقت، وجود خریداران اموال مسروقه یا همان مالخرهاست كه برای برخورد با آنها تصمیم جدی اتخاذ شده است.

معاون پلیس آگاهی در بخش دیگری از اظهارات خود، از متلاشی شدن باند بزرگ سرقت خودروهای سنگین خبر داد و گفت: اعضای این باند كه از مجرمان سابقه دار هستند، پس از سرقت خودروهای سنگین بلافاصله با تغییر دادن ظاهر آنها در قبال دریافت ۵ تا ۶ میلیون تومان، خودروها را به سازمان ها و نهادها اجاره می دادند.

وی افزود: با متلاشی شدن این باند و كشف چندین دستگاه خودروی مسروقه، تحقیق از مجرمان ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین