اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام یک گروه وابسته به داعش در مراکش



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,گروهک تروریستی

مسئولان امنیتی مراکش از شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی جدید در این کشور خبر دادند که قصد ایجاد ولایتی وابسته به داعش در شمال این کشور و اجرای عملیات‌های انتحاری علیه نهادهای عمومی مراکش را داشت.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این برای اولین بار است که دستگاه امنیتی مراکش در عملیاتی پیش‌دستانه از قصد گروهکی تروریستی با سه عضو برای تشکیل ولایتی وابسته به داعش آگاه شده و توانست اعضای این گروهک وابسته به داعش را که برای اجرای عملیات‌های انتحاری علیه مراکز حساس دولتی و ترور چهره‌های سیاسی این کشور برنامه ریزی کرده بودند، شناسایی و آنها را بازداشت کند.

طبق بیانیه‌ای که وزارت کشور مراکش منتشر کرده، دفتر مرکزی پژوهش‌های قضایی این کشور وابسته به مدیریت کل اطلاعات داخلی روز جمعه توانست سه عضو این گروهک را که در شهر الناظور فعالیت می‌کردند، بازداشت کند.

طبق این بیانیه، اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که این متهمان دستوراتی را از رهبران خود در گروه تروریستی داعش با هدف ایجاد ولایتی وابسته به این گروه تروریستی در شمال مراکش دریافت می‌کردند و قصد داشتند با تکیه بر حمایت لجستیکی داعش و با استفاده از چند خودروی بمب گذاری‌شده عملیات‌های انتحاری را در مقابل مراکز حساس دولتی انجام دهند.

وزارت کشور مراکش فاش کرد، با پیگیری موضوع مشخص شد اعضای این گروهک در راستای اجرای برنامه‌های تروریستی خود یکی از اهداف حساس شهر الناظور را تحت نظر گرفته بودند.

طبق بیانیه مذکور، افراد بازداشت شده به محض اتمام تحقیقاتی که با نظارت دادستان کل در حال برگزاری است، به دستگاه قضایی کشور سپرده خواهند شد.

 


ویدیو مرتبط :
حمایت از داعش در استادیوم مراکش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام گروهک وابسته به داعش در مراکش



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

وزارت کشور مراکش از انهدام یک شبکه تروریستی وابسته به داعش در شهرهای کازابلانکا و "بوجنبیه" خبر داد که در زمنیه عضو گیری از میان مراکشی‌ها برای تروریست‌های داعش در عراق و سوریه فعالیت داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، در بیانیه وزارت کشور مراکش آمده است: دفتر مرکزی پژوهش‌های قضایی وابسته به دستگاه مبارزه با جاسوسی داخلی مسئول نظارت بر این عملیات بوده و براساس اطلاعات دقیق توانستیم این شبکه وابسته به داعش را منهدم کنیم.

در این بیانیه آمده است: برخی از اعضای این باند تروریستی در زمینه ساخت مواد منفجره و بمب مهارت زیادی داشتند و با اعضای مراکشی داعش در راستای برنامه‌ریزی جهت حمله به نهادهای حساس دولت در ارتباط بودند.

به گفته وزارت کشور مراکش رهبر این باند با هماهنگی یکی از رهبران خارجی داعش برای تشکیل باندهای مخفی جهت انجام عملیات تروریستی در مراکش برنامه‌ریزی کرده و این باند از حمایت مالی و لجستیکی رهبران داعش برخوردار بود.

وزارت کشور مراکش تعداد افراد این باند و نوع حمایت مالی و لجستیکی را که دریافت کرده‌اند اعلام نکرد و تنها گزارش داد که پرونده مظنونان به محض پایان تحقیقات به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

آخرین آمار رسمی از سوی مقامات مراکش نشان می‌دهد که از سال 2002 تاکنون 132 باند تروریستی شناسایی و منهدم شده و 2720 تن بازداشت شده‌اند. همچنین 267 مورد تلاش برای انجام عملیات تروریستی ناکام مانده است.

تعداد مراکشی‌هایی که عضو داعش هستند به 1354 تن می‌رسد.

اخبار بین الملل - ایسنا