اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام شبکه مدلینگ در فیس‌بوک توسط سپاه


معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قائم آل محمد (عج)استان سمنان از انهدام شبکه ترویج فساد در شبکه‌های اجتماعی در استان سمنان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در اطلاعیه‌ای از انهدام شبکه ترویج فساد در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است؛ به اطلاع مردم عزیز استان سمنان می‌رساند، در ادامه شناسایی و اشراف بر عوامل مخل امنیت اخلاقی و اجتماعی در فضای سایبری استان، سربازان گمنام امام زمان(عج)م رکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، موفق به کشف، شناسایی و انهدام شبکه ترویج فساد و ابتذال در حوزه‌های ضد فرهنگی و ضداخلاقی در شبکه‌های اجتماعی شدند.

بخشی از اقدامات این شبکه سایبری شامل:"ترویج فرهنگ برهنگی و مدلینگ و عادی سازی بی‌حجابی"، "تلاش برای ترویج فرهنگ اباحه‌گری و ترویج روابط خارج از قواعد اخلاقی"، "ترویج سبک زندگی غربی"، "اغفال و انتشار تصاویر خصوصی دختران و زنان عضو فیس بوک و فراهم نمودن زمینه کسب در آمد نامشروع" می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید؛ اشراف اطلاعاتی شکل‌گرفته در بستر رسانه‌های اجتماعی موجود، گویای فعالیت‌های خلاف قانون و شرع به اشکال مختلف در سایر رسانه‌های اجتماعی است که عموماً از سوی افراد سود جو و معاند شکل می‌گیرد.

لذا مجددا تأکید می‌گردد کاربران فضای مجازی ضمن رعایت اصول امنیتی سایبری در بهره‌برداری از فضای مجازی، از قرار دادن و اشتراک گذاری تصاویر خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی خوداری نموده و هم‌چنین به سودجویان سایبری هشدار داده می‌شود تا بساط فسادگستری خود را جمع کرده و دست از پیروی شیطان لعین بردارند که در غیر این صورت بر اساس قانون با برخورد قاطع و به موقع دستگاه‎های اطلاعاتی و قضایی مواجه خواهند شد.

هم‌چنین این مرکز آماده دریافت گزارش‌های مردمی مرتبط با فعالیت عناصر وابسته به سرویس‌های جاسوسی، ضدانقلاب و ضد فرهنگی و ضد دین که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بویژه فیس بوک، درحال جذب و ارتباط با کاربران فعال داخلی هستند، از طریق سایت www.gerdab.ir است.


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام شبکه پاف و داف با ۲۷ هزار عضو در فیس بوک



 

 

 

اانهدام شبکه پاف و داف درفیس بوک

 

 

رئیس پلیس فتا از انهدام شبکه پاف و داف با ۲۷ هزار عضو در فیس بوک خبر داد و گفت: اعضای این شبکه ترویج دهنده فحشاء و فساد در فیس بوک بودند.

 


به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدکمال هادیانفر صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: مأموران پلیس فتا موفق شدند شبکه اجتماعی پاف و داف با ۲۷ هزار عضو را که ترویج دهنده فحشاء و فساد در فیس بوک بود شناسایی کنند. این شبکه که در طول فعالیتش توانسته بود ۲۷ هزار نفر را جذب کند با تلاش بی وقفه پلیس منهدم شد و چهار سرکرده آن از جمله دو مرد و دو زن با کار شبانه روزی شناسایی و دستگیر شدند.


وی در ادامه با اشاره به شناسایی باند فروش توکن های ماهواره تأکید کرد: چندی پیش باندی ۱۴ نفره و سازمان یافته اقدام به تبلیغ فروش توکن های ماهواره با قیمت ۹۰ هزار تومان برای دریافت شبکه های ماهواره ای بدون نیاز به دیش و ریسیور می کرد. این افراد برای جلب اعتماد مشتریان خود شماره تلفن همراه ثابتی را معرفی کرده بودند اما وقتی پس از ارسال پول، فلشی برای آنها ارسال نمی شد و مالباختگان موضوع را پیگیری می کردند، کلاهبرداران مدعی می شدند که بسته را از طریق پست ارسال کرده اند اما آنها خانه نبودند و برای دریافت مجدد باید ۱۵ هزار تومان پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتا تأکید کرد: پس از دستگیری اعضای این باند ماموران موفق شدند سرشبکه این باند را که در هتلی گرانقیمت در تهران حضور داشت شناسایی کنند. سرشبکه با راه اندازی فشینگ های تقلبی بار دیگر اقدام به کلاهبرداری کرده بود که از سوی پلیس دستگیر شد. اعضای این باند تاکنون به ۲۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده اند.../  خبرگزارى مهر