اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام شبکه ترور فرماندهان عراقی


دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از دستگیری یک شبکه ترور مرتبط با دستگاه‌های اطلاعات خارجی در شهر بغداد خبر داد که درصدد ترور شخصیت‌های سیاسی، نظامی و رسانه‌ای بود.

خبرگزاری تسنیم: سمیر الشویلی سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت: این دستگاه با هماهنگی وزارت اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق توانست یک شبکه تروریستی را دستگیر کند که برای ترور شخصیت های مهم کشوری و فرماندهان نظامی و اصحاب رسانه برنامه ریزی می کرد.

وی افزود: این شبکه از هتل های اللجین، تاله و بیخال در خیابان سعودن به عنوان مقر طرح ریزی و نقشه کشی خود استفاده می کرد.

الشویلی تصریح کرد: این شبکه با سازمان های اطلاعاتی خارجی مرتبط می باشد به گونه ای که کدهای مورد استفاده این شبکه توسط سازمان اطلاعات عراق رمزگشایی شد.

درهمین حال، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار افزایش تلاشها و فعالیت های اطلاعاتی در شهر بغداد شد.

حاکم الزاملی عضو کمیمسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به شبکه السومریه نیوز گفت: دستگیری شبکه ای تروریستی در چند هتل خیابان بغداد توسط دستگاه مبارزه با تروریسم تاکید می کند که هسته ای خفته وابسته به گروه داعش در بغداد هستند.

وی بر ضرورت این نکته تاکید کرد که تلاش اطلاعاتی گسترده در شهر بغداد و مناطق شاهد انفجار صورت گیرد.

الزاملی گفت: این هسته ها اقدام به بمبگذاری و منفجر کردن خودروها در چند منطقه در مناطق الکرخ و الرصافه می کنند.

وی بر اهمیت فعال سازی دستگاههای شنود و نصب دوربین های مدار بسته در خیابانهای بغداد تاکید کرد.

نیروهای امنیتی عراق توانسته اند در طول دوره اخیر اعضای شمار زیادی از شبکه هایی را که در عملیات قتل و آدم ربایی و انفجار در چند منطقه بغداد دست داشته اند، دستگیر کنند.


ویدیو مرتبط :
پیامدهای ترور اللقیس، از فرماندهان حزب الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عملیات پلیس برای انهدام یک شبکه سرقت خودرو



 

انهد ام شبکه سرقت

 

تحقیقات دامنه دار پلیس در مورد یک شبکه سرقت خودرو که با دزدیدن اتومبیل ها در تهران آنها را در شهرستان ها می فروختند به دستگیری اعضای این باند انجامید.

به گزارش خبرنگار ما چندی قبل به دنبال سرقت چندین دستگاه خودرو در مناطق مختلف تهران کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تحقیقات وسیعی را برای شناسایی خودروهای مسروقه آغاز کردند.



بررسی شواهد به دست آمده حاکی از آن بود که شخص سابقه داری به نام عباس پس از آزادی از زندان با تشکیل باند سرقت خودرو ماشین های مسروقه را به شیراز منتقل کرده و احتمالاً درصدد فروش آنها است.



به همین سبب به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۲۷ تیم ویژه یی از کارآگاهان اداره دوم رهسپار شیراز شدند تا درباره صحت این موضوع تحقیق کنند. افسران پلیس در تجسس هایشان دریافتند متهم اتومبیل ها را به اشخاص دیگری فروخته است.



به این ترتیب با همکاری پلیس شیراز دو دستگاه از خودروهای مسروقه کشف و در ادامه فاش شد دو خودروی دیگر نیز در آبادان فروخته شده است.



تحقیقات گام به گام پلیس بعد از مدتی به شناسایی یکی از عاملان این سرقت ها انجامید. اطلاعات کارآگاهان نشان می داد این شخص به نام حسین از خریداران عمده خودروهای سرقتی است که پس از تحویل گرفتن اموال مسروقه آنها را در نمایشگاهش در قم می فروشد. به دست آمدن این اطلاعات ماموران را به قم کشاند.



بررسی های نامحسوس پلیس چند روزی طول کشید تا اینکه سرانجام حسین بازداشت شد. هنگامی که این شخص تحت بازجویی قرار گرفت اتهام همکاری با عباس را پذیرفت و گفت تاکنون ۱۰ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، سمند، روآ و... را از وی تحویل گرفته و فروخته است.



این متهم درباره چگونگی فروش خودروهای مسروقه گفت؛ پیش از فروش اسناد جعلی تهیه می کردیم و چون من نمایشگاه داشتم هیچ کس به دزدی بودن ماشین ها شک نمی کرد و من به راحتی آنها را به مشتریانم می فروختم.



ماموران با بازجویی از حسین به اطلاعاتی درباره مخفیگاه متهم اصلی در محمدشهر کرج دست پیدا کردند. به این ترتیب عباس در عملیاتی غافلگیرکننده دستگیر و به تهران منتقل شد.



در این میان عضو دیگر شبکه سرقت به نام علی نیز که به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر دستگیر و زندانی شده بود در اختیار افسران پایگاه دوم قرار گرفت.



بازجویی های فنی از دستگیرشدگان آغاز شد و آنان در اعترافات شان به سرقت و فروش ده ها دستگاه خودرو در تهران و فروختن آنها در شهرستان ها اقرار کردند. سرکرده باند در این خصوص گفت؛ از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کردم و خودروها را از شخصی به نام مسعود که او نیز به اتهام سرقت خودرو در اصفهان زندانی است، می خریدم و با استفاده از اسناد جعلی آنها را می فروختم تا اینکه در سال ۸۵ دستگیر و روانه زندان شدم.



دو سال بعد هنگامی که از زندان آزاد شدم دوباره کار خود را از سر گرفتم و این بار پس از خرید خودروهای تصادفی و با استفاده از اسناد و مدارک آنها خودروهای مسروقه را به شیوه سند نمره می فروختم. من تلاش کردم با این کار پول زیادی به دست بیاورم اما تمام خودروها توسط پلیس کشف شد و عملاً هیچ سودی برایم باقی نماند تا اینکه بار دیگر باندی راه انداختم و سرقت هایم را از سر گرفتم.



اعترافات این متهم و همدستانش گویای آن بود که آنان بیشتر خودروها را در حوالی ونک، شهرک غرب، سعادت آباد و گاندی سرقت کرده اند. با افشای این نکات متهمان روانه زندان شدند.



سرهنگ بهروز رهبریان معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت؛ متهمان پس از انتخاب خودروی مورد نظرشان راننده را تعقیب می کردند، پس از آنکه راننده آن را پارک می کرد و سارقان مطمئن می شدند وی تا چند ساعت سراغ ماشین اش نمی رود آن را سرقت می کردند.



متهمان اقرار کردند بیشتر سرقت هایشان را بین ساعت ۱۱ تا ۱۴ انجام داده اند. سرهنگ رهبریان با اعلام اینکه علاوه بر سارقان سه مالخر هم در ارتباط با این پرونده دستگیر شده اند، از شهروندانی که خودروی آنها سرقت شده است خواست با شماره تلفن گویای ۳ - ۲۲۲۲۵۰۰۰۱ تماس بگیرند و از آخرین وضعیت کشف خودروی خود اطلاع پیدا کنند.