اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام شبکه بزرگ زورگیری از مشتریان بانک/ شلیک پلیس به سارقان



انهدام شبکه بزرگ زورگیری از مشتریان بانک/ شلیک پلیس به سارقان

سارق سابقه دار پس از آزادی از زندان با همدستی دوستان جدیدش در زندان، شبکه زورگیری از مشتریان بانک را تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی وقوع زورگیری های مشابه از سوی سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 و در قالب گروه های 3 ، 4 و 5 نفره ، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که این گروه از سارقان ابتدا به شیوه زاغ زنی در بانک ها ، مراکز تجاری ، اقتصادی و همچنین مراکز خرید و فروش خودرو نظیر پارکینگ عبدل آباد و ... اقدام به شناسایی مالباختگان کرده و در یک فرصت مناسب با تهید قمه ، چاقو و با ضرب و جرح افراد اقدام به زورگیری وجوه نقد می کنند .

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: 24 خرداد امسال برای برداشت مبلغ 5 میلیون تومان به بانک مراجعه کرده بوم . پس از گرفتن پول و در زمان ورود به خانه خود در جنت آباد ، ناگهان چهار سرنشین دو دستگاه موتورسیکلت هوندا به سمت من حمله ور شده و با تهدید با چاقو و قمه و مجروح کردن من از ناحیه دست راست و همچنین پاره کردن تمامی شلوارم ، مبلغ 5 میلیون تومان را سرقت و از محل متواری شدند " .

مالباخته دیگر نیز به کارآگاهان گفت : " 19 آذر ، پس از وصول مبلغ 4 میلیون تومان ، از بانک در مهرآباد جنوبی خارج شدم که ناگهان چهار سرنشین دو دستگاه موتورسکیلت ، با تهدید و ضرب و جرح اقدام به سرقت مبلغ فوق کرده و به سرعت از محل متواری شدند " .

با شناسایی تعدادی از مالباختگان و اظهارات مشابه آنها در خصوص زورگیری از سوی چهار سرنشین دو دستگاه موتورسکیلت هوندا 125 ، کارآگاهان اداره پنجم با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته شعبات مختلف بانکی موفق به شناسایی جوانی شدند که با ظاهری بسیار آراسته وارد شعبات مختلف بانکی شده و به شیوه "زاغ زنی" اقدام به شناسایی مالباختگان می کرد .

تصاویر به دست آمده از این جوان مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی مجرم سابقه دار به نام "بهزاد . ع" 28 ساله شدند که پیش از این نیز بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بارها دستگیر و روانه زندان شده و از سال 1390 ، پس از دستگیری همدستان سابق خود متواری شده بود .

"بهزاد . ع" از همدستان مجرمان سابقه دار "عبدالله . هـ" ، "ایرج . ب" و "سلمان . ض" بود که این سه نفر به همراه بیش از 20 عضو گروه سارقان زورگیر و کیف قاپ ، در اواخر سال 90 طی چند عملیات مشترک اداره پنجم و پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر و در آن پرونده با اعتراف به دهها فقره زورگیری و همچنین شناسایی 100 مالباخته با قرار قانونی روانه زندان شدند . بهزاد . در این پرونده و پس از دستگیری همدستانش ، از تهران متواری شد و زندگی مخفیانه ای را انتخاب کرد اما پس از گذشت مدتی ، دوباره به اسلامشهر بازگشت و این بار با تشکیل گروه جدیدی ، سرقت های خود به شیوه زاغ زنی را آغاز کرد.

با شناسایی هویت بهزاد به عنوان یکی از اعضای گروه ، کارآگاهان اداره پنجم با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت دیگر اعضای گروه به اسامی "شاهرخ . ح" 21 ساله ، "حسین . ن" 27 ساله ، "داور . ت" 28 ساله و "علیرضا . م" 26 ساله شدند که آنها نیز همانند بهزاد از مجرمان سابقه دار منطقه اسلامشهر بودند که به واسطه اطلاع از سوابق یکدیگر ، اقدام به تشکیل گروه سارقان زورگیر را کرده بودند .

در ادامه ، شناسایی مخفیگاه متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما تحقیقات کارآگاهان نشان داد که تعدادی از اعضای این گروه بلامکان هستند . به همین خاطر شناسایی محل های تردد متهمان جهت دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

کارآگاهان اداره پنجم در ادامه اقدامات پلیسی و با مراقبت های نامحسوس از متهم اصلی پرونده ( بهزاد ) اطلاع پیدا کردند که اعضای گروه با خودرو سواری هیوندا سفید رنگ متعلق به بهزاد ، ابتدا به پارکینگی عمومی در محدوده میدان حق شناس مراجعه و در آنجا با تغییر وسیله نقلیه خود ، با دو دستگاه موتورسیکلت به سطح شهر تهران رفته و پس از زورگیری به شیوه "زاغ زنی" ، با مراجعه به پارکینگ و جابجا کردن دوباره وسایط نقلیه خود ، با خودرو هیوندا از تهران خارج می شوند .با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده در خصوص ، بلامکان بودن اعضای گروه ، محل های تردد متهمان و شیوه و شگرد اقدامات آنها در زمینه ارتکاب جرایم مختلف از جمله زورگیری ، کارآگاهان مراقبت نامحسوس از پارکینگ مورد نظر را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام ظهر یکم بهمن امسال هنگام ورود متهمان به داخل پارکینگ ، در یک عملیات ضربتی همراه با درگیری با اعضای گروه سارقان ، دو نفر از آنها - بهزاد و شاهرخ - را که قصد داشتند تا با استفاده از سلاح سرد با مأموران درگیر و از محل متواری شوند را از ناحیه پا مورد هدف گلوله قرار داده و سه عضو دیگر گروه سارقان زورگیر را نیز قبل از هرگونه اقدام برای استفاده از سلاح های سرد همراهشان ، دستگیر کردند .

در بازرسی اولیه از متهمان تعداد 5 قبضه چاقو و قمه و همچنین مبلغ 5 میلیون تومان وجه نقد کشف شد .

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به شناسایی متهمان از سوی مالباختگان و اعترافات صریح در خصوص سرقت های متعدد در مناطق مختلف بویژه در مناطق "غرب" و "جنوب غرب" شهر تهران و احتمال افزایش تعداد جرایم مختلف و همچنین مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی دادیار شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر شده است . به همین خاطر از تمام مالباختگان و شهروندان که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند" ./مهر

 


ویدیو مرتبط :
درگیری پلیس و سارقان بانک(کرمانشاه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام شبکه سارقان کیف قاپ و کارتهای عابر بانک در تهران



انهدام شبکه سارقان کیف قاپ و کارتهای عابر بانک در تهران

دزدان کیف قاپ که با عابر بانکهای سرقتی، حساب طعمه های خود را خالی می کردند در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی به دام افتادند.

به گزارش خبرنگار مهر، 12 مرداد امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 132 نبرد به مأموران اعلام داشت : کیف دستی او حاوی تعداد 4 عدد عابر بانک حاوی رمز و همچنین مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد و اسناد و مدارک شناسایی داخل آن توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه ششم ، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : شامگاه 11 مرداد امسال در حال تردد با خودرو شخصی خود در چهارراه شاه آبادی بودم. در حالیکه در پشت چراغ قرمز توقف کرده بودم ، دو سرنشین یک دستگاه هوندا 125 قرمز رنگ که پیش از آن متوجه تعقیب خود توسط آنها شده بودم ، در زمان توقف در پشت چراغ قرمز اقدام به باز کردن در صندوق عقب ماشین کرده و کیف دستی حاوی مبلغ 500 هزار تومان وجه نقد و تعداد 4 عدد عابر بانک به همراه رمز درج شده بر روی کارت ها را سرقت و بلافاصله از محل متواری شدند .

با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص سرقت تعداد چهار عدد عابر بانک حاوی مبلغ دو میلیون و 300 تومان وجه نقد داخل آنها و امکان برداشت وجوه از سوی سارقان ، کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی هویت زن جوانی به نام "آذر"شدند که سارقان با انتقال قسمتی از وجوه نقد مسروقه به حساب عابر بانک وی ، اقدام به برداشت وجوه نقد مسروقه از آن کرده بودند .

با شناسایی هویت دقیق صاحب عابر بانک ، کارآگاهان پایگاه ششم به تحقیق از این زن جوان پرداخته و او نیز در اظهارات اولیه خود مدعی شد که کارت عابر بانکش مفقود شده اما به علت آنکه وجه نقد قابل توجهی در داخل حساب وجود نداشته ، اقدامی برای ابطال کارت خود انجام نداده است .

در ادامه تحقیقات و با بررسی حساب عابر بانک متعلق به "آذر"، کاراگاهان موفق به شناسایی هویت زن دیگری به هویت "مژگان"شدند که قسمتی از وجه نقد مسروقه از طریق حساب عابر بانک وی برداشت شده بود  با شناسایی هویت این زن و در زمان مراجعه به محل سکونت وی ، کارآگاهان پایگاه ششم در کمال تعجب متوجه شدند که محل سکونت مژگان ، همان محل سکونت آذر است . که در ادامه تحقیقات مشخص شد که مژگان و آذر با یکدیگر دارای نسبت مادر و دختری هستند .

با توجه به اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان تحقیقات از مژگان و آذر را در خصوص بررسی احتمال ارتباط آنها با سارقان در دستور کار خود قرار داده و بر خلاف اظهارات اولیه آذر مبنی بر مفقود شدن کارت عابر بانکش ، مشخص شد که برادر مژگان به هویت "امیر . م"24 ساله اقدام به سرقت عابر بانک هر دو نفر آنها کرده و این دو نیز به واسطه ارتباط خویشاوندی با "امیر . و"، هیچگونه طرح شکایتی در این خصوص انجام نداده اند .

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "امیر . م"در مردادماه سال جاری به واسطه تصادف منجر به جرح و عدم رضایت شاکی در حال حاضر در زندان است که هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و امیر . ج جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز تحقیقات از "امیر . م"، وی در اظهارات خود علاوه بر اعتراف به سرقت عابر بانک های متعلق به خواهر و خواهرزاده اش عنوان داشت که عابر بانک ها را به شخصی به نام محمد . ح 19 ساله در میدان خراسان فروخته است .

با شناسایی هویت و محل تردد "محمد . ح"در میدان خراسان ، کارآگاهان پایگاه ششم 19 شهریور، در سه راه تیر دو قلو ، اقدام به دستگیری و انتقال محمد . ح به پایگاه ششم کردند .

در تحقیقات صورت گرفته  "محمد . ح"علاوه بر اعتراف به چندین فقره سرقت به شیوه کیف قاپی ، دو همدست خود به اسامی "داوود . خ"22 ساله و "محمد . ش"23 ساله را نیز به عنوان متهمان اصلی معرفی و در اعترافات خود عنوان داشت :به واسطه آشنایی با این دو متهم و همچنین دیگر مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی  ، کارت های عابر بانک متعلق به افراد غیر را به آنها می فروختم . سارقان کیف قاپ نیز پس از سرقت و در صورت امکان برداشت وجوه نقد داخل عابر بانک های مسروقه ، با مراجعه به من اقدام به خرید عابر بانک های متعلق به افراد غیر کرده و با استفاده از این عابر بانک ها و در چندین نوبت وجوه نقد داخل عابر بانک های مسروقه را برداشت و حساب ها را خالی می کردند .

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با توجه به اطلاعات بدست آمده از "محمد . ح"و شناسایی دو سارق به اسامی داوود و محمد ، کارآگاهان با بررسی سوابق جرایم ارتکابی این دو اطلاع پیدا کردند که این دو متهم از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه کیف قاپی هستند و هر دو نفرشان به تازگی از زندان آزاد شده اند .

با شناسایی مخفیگاه متهمان در منطقه کیانشهر ، مخفیگاه متهمان تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و سرانجام 26 شهریور هر دو متهم دستگیر و پس از انتقال به پایگاه ششم از سوی شاکی پرونده شناسایی و در ادامه به دهها فقره سرقت به شیوه کیف قاپی به ویژه در پشت چراغ های قرمز و همچنین آویزان بری از مالباختگان زن اعتراف کردند .

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی - رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ -در ادامه این خبر با اشاره به محل فعالیت متهمان در شرق و جنوب شرق تهران به ویژه در مناطق پیروزی ، نیروی هوایی ، خیابان محلاتی و .... ، عنوان داشت  : با توجه به اعترافات صریح متهمان و شناسایی آنها از سوی تعدادی از مالباختگان ، از کلیه مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته و به شیوه فوق و توسط سرنشینان موتورسیکلت های هوندا 125 قرمز رنگ ، پولسار آبی و یا مشکی رنگ ، مورد کیف قاپی و سرقت اموال قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد ـ خیابان نبرد شمالی ـ خیابان شهید بیدی مراجعه کنند./مهر