اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام سایت منتشر کننده تصاویر مستهجن در همدان



فردی که با ایجاد سایتی اقدام به انتشار تصاویر مستهجن می کرد توسط پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ اکبر امینی رئیس پلیس فتا استان همدان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی رصدهای شبانه روزی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا به وب سایتی که محتویات مستهجن را بارگذاری و دائما آن را به روز رسانی می کرد برخورد کردند که شناسایی مدیر آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در تحقیقات مشخص شد مدیر وب سایت مذکور با انجام اقداماتی حرفه ای قصد پاک کردن رد پای خود را داشته و شناسایی را بسیار دشوار کرده بود.

این مقام انتظامی تصریح کرد:کارشناسان ما با استفاده از اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم  که دانش آموز دبیرستانی بود را شناسایی و ضمن جمع آوری تمامی دستگاه های دیجیتال موجود در محل زندگیش، وی را دستگیر کردند.

وی گفت:متهم که به شگردهای حرفه ای خود ایمان داشت ابتدا منکر هرگونه ارتباط خود با پرونده شد ولی در رویارویی با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای چاره ای جز اعتراف برای خود ندید و اظهار داشت بدون اطلاع والدین اقدام به ایجاد وبلاگ و بارگذاری عکس های مستهجن نموده است که با تکمیل تحقیقات، متهم به همراه پرونده به مرجع قضایی اعزام و برای وی قرار کفالت صادر شد.

  اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران 


ویدیو مرتبط :
انهدام سایت مستهجن www.just-sex.net

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت ارسال‌کننده تصاویر مستهجن



بازداشت ارسال‌کننده تصاویر مستهجن

فردی که از طریق راه‌اندازی پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویج و انتشار تصاویر غیراخلاقی به قصد کلاهبرداری اینترنتی در قالب دریافت شارژ تلفن‌همراه می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ حبیب‌الله رجبلی در این باره گفت: در راستای مقابله با جرایم غیراخلاقی کارشناسان تیم رصد فضای مجازی پلیس فتا پروفایلی را در یکی از شبکه‌های اجتماعی شناسایی کردند که گرداننده آن مبادرت به انتشار محتوای غیراخلاقی و ترویج فرهنگ ابتذال با هدف کلاهبرداری می‌کند.

وی گفت: طی هماهنگی قضایی در یک عملیات پلیسی متهم (ب- م) دستگیر و رایانه وی که حامل فیلم، کلیپ، محتویات غیرمجاز و غیراخلاقی بود، کشف و ضبط شد.

رجبلی در ادامه افزود: با دلالت متهم به پلیس فتا و مواجه‌شدن با دلایل و شواهد به بزه خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای گلستان با اشاره به انگیزه متهم گفت: متهم انگیزه خود را از انتشار تصاویر غیراخلاقی دریافت کارت شارژ تلفن‌همراه و کلاهبرداری اینترنتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد، به افرادی که در فضای مجازی قصد هنجارشکنی دارند، هشدار داد: پلیس فتا با برخورد قاطع، جدی و هوشمند فضای مجازی و اطلاع‌رسانی به موقع به شهروندان و ایجاد پلیسی جامعه محور فضا را برای مجرمان سایبری در ارتکاب جرم ناامن می‌کند.

/ایسنا