اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام دو شبکه بزرگ سرقت در پایتخت


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام دو شبکه سرقت و زورگیری در پایتخت خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام دو شبکه سرقت و زورگیری در پایتخت خبر داد.

 سرهنگ عباسعلی محمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری مجرمان در تهران ادامه دارد و همان طور که فرمانده انتظامی تهران به مردم قول دادند ما به صورت شبانه روزی فعالیت باندهای تبهکار را رصد می کنیم.

وی افزود: رصد باندهای سرقت به خصوص سرقت های خشن و زورگیری در پوشش مامور در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد و در این زمینه اعضای دو باند که به صورت گسترده و در قالب 24 نفر در سطح تهران سرقت و زورگیری می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به انهدام باند سرقت لوازم داخل خودرو اظهار داشت: اعضای این شبکه که در قالب سه باند به هم پیوسته فعالیت می کردند در ابتدا خودروها را سرقت کرده و سپس آنها را به پارکینگ های خود انتقال می دادند. سارقان بعد از سرقت کردن لوازم با ارزش و قطعاتی که در بازار خریدار دارد در ساعات اولیه صبح خودرو را در محلی خلوت رها می کردند. با دستگیری اعضای این باند افرادی که به عنوان تعمیرکار در باز کردن قطعات خودرو با سارقان همکاری می کردند و مالخران نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محمدیان به دستگیری اعضای باند زورگیران خشن در مناطق مرکزی تهران اشاره کرد و افزود: اعضای این باند با پرسه زنی در اطراف بانکها و مراکز تجاری طعمه های خود را شناسایی کرده و به تعقیب آنها می پرداختند. سارقان سپس در محلی خلوت با ایجاد تصادف ساختگی و یا تهدید چاقو اموال قربانیان خود را به سرقت می بردند. 5 نفر در رابطه با این باند دستگیر شدند که از آنها تا کنون 30 کیف متعلق به افراد دیگر کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: با دستگیری این دو باند حدود 70 فقره سرقت تا کنون کشف شده که ما احتمال می دهیم با اطلاع رسانی در این رابطه تعداد سرقتها افزایش یابد. به همین خاطر از شهروندانی که طی 4 ماه گذشته در مناطق غربی و مرکزی تهران خودرو و یا اموالشان به شیوه اعضای این دو باند سرقت شده است درخواست می کنیم برای شناسایی اموال و یا شناسایی چهره سارقان به اداره‌های 20 و 18 پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به سابقه دار بودن اعضای این باند خاطرنشان کرد: سرکرده گروه سارقان لوازم خودرو سال گذشته نیز هنگام سرقت خودرویی در شهرک غرب شناسایی و در حین فرار با شلیک پلیس زمین گیر شد. این سارق پس از آزادی از زندان اقدام به تشکیل این شبکه کرده بود. همچنین اعضای باند زورگیری از مشتریان بانک با اموال سرقتی توانسته بودند برای خود خودروهای گران قیمت بخرند.

وی میانگین سنی سارقان را 20 تا 35 سال اعلام کرد و گفت: دزدان زورگیر در سه مورد از سرقتهای خود قربانیان را با ضربه قمه و چاقو مجروح کرده بودند.


ویدیو مرتبط :
انهدام باند مخوف سرقت مسلحانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام شبکه بزرگ راهزنی و سرقت مسلحانه



انهدام شبکه بزرگ راهزنی و سرقت مسلحانه

هرئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات عملیات گسترده پلیس برای انهدام شبکه بزرگ سرقت مسلحانه و راهزنی در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباسعلی محمدیان در تشریح عملیات پلیس برای دستگیری اعضای این باند گفت : 19 بهمن ماه سال گذشته راننده یک دستگاه خودرو ترانزیت به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس رفت و به مأموران اعلام داشت : سرنشینان یک دستگاه خودرو ماکسیما مشکی رنگ ، با تهدید سلاح گرم و پس از بستن دست و پا و قرار دادن من در صندوق عقب خودرو سواری ماکسیما ، اقدام به سرقت خودرو ترانزیت دارای محموله قطعات لوازم یدکی کرده و مرا نیز در بیابان های اطراف جاده دماوند ـ با همان دست پای بسته شده ـ رها کردند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه محموله" و به دستور شعبه اول دادیاری دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

آغاز تحقیقات پلیسی

با ارجاع پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی ، راننده خودرو ترانزیت در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : ساعت 5 صبح در حالیکه از بندر بوشهر به مقصد تهران در حال انتقال محموله لوازم یدکی خودرو بودم ، در سه راهی سیمان به قصد پرسیدن آدرس توقف کرده که در همان حال سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری ماکسیمای مشکی رنگ ، در حالیکه مسلح به سلاح گرم و سرد بودند به من حمله ور شده و ضمن ضرب و شتم ، مرا داخل صندوق عقب خودرو ماکسیما محبوس و نهایتا پس از چند ساعت حرکت در بیابان های اطراف جاده دماوند و با دست و پای بسته ، رها کردند " .

با توجه به شناسایی خودرو سرقت شده و همچنین نوع محموله آن ، بلافاصله مشخصات خودرو ترانزیت در سیستم جامع پلیس ثبت تا اینکه در 20 بهمن پیرو اطلاع واصله از پلیس آگاهی شهرستان پاکدشت مبنی بر کشف تریلی و محموله مسروقه در گاراژی متروکه در حوالی آن شهرستان و دستگیری سه نفر به اسامی "رسول .ر" 35 ساله، "محسن . س" 23 ساله و "قدرت . ح" 27 ساله ، بلافاصله کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پلیس آگاهی شهرستان پاکدشت حاضر شدند .

در جریان تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که در پی اخبار و اطلاعات مردمی مبنی بر تردد افراد و وسایط نقلیه مشکوک به گاراژی متروکه ، مأموران انتظامی شهرستان پاکدشت به منظور بررسی موضوع در محل حاضر و نهایتا در پی تلاش آنها تعداد سه تن دستگیر و تریلی حامل لوازم یدکی و همچنین یک دستگاه خودرو سواری ماکسیما دارای سابقه سرقت ، از محل کشف و توقیف شده است .

با انتقال متهمان به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ و آغاز تحقیقات ، علیرغم اینکه متهمین با اظهارات ضد و نقیض قصد پنهان نمودن واقعیت را داشتند اما با شناسایی متهمان از سوی راننده تریلی ، نهایتا لب به اعتراف گشوده و به مشارکت و همدستی در "سرقت محموله لوازم یدکی" و با همدستی افرادی به نام های "بهنام" و "فرزاد" اعتراف و عنوان داشتند که هر سه نفر آنها از اعضای باندی مخوف به سرکردگی فردی سابقه دار به هویت "بهنام . ع" 25 ساله می باشند که تنها در همین یک فقره با اعضای این باند همدستی و همکاری داشته اند و از دیگر جرایم و سرقت های این باند اطلاعی ندارند . در ادامه اعترافات متهمان مشخص شد که گاراژ متروکه واقع در شهرستان پاکدشت ، از حدود سه ماه پیش و توسط سرکرده گروه و با استفاده از اوراق و مدارک شناسایی مجعول و به منظور تخلیه محموله های سرقتی ، اجاره شده است .

شناسائی اعضای باند راهزنی

با جمع بندی اعترافات متهمین و دستیابی به مشخصات چهار نفر از متهمان اصلی و متواری پرونده به نام های "بهنام . ع"سرکرده گروه ، بهنام . ق 30 ساله ، فرزاد . خ 27 ساله و گنجعلی . م 43 ساله ، اقدامات همه جانبه در راستای شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهمان آغاز و همزمان مشخصات و تصاویر بدست آمده از آنها در اختیار کلیه یگان های انتظامی ، بویژه پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ ، قرار گرفت .

بررسی سوابق این متهمان نشان داد که "بهنام . ع" ( سرکرده گروه ) از مجرمان سابقه دار و متواری است که از سوی مراجع قضایی دو شهرستان سمنان و اردبیل تحت تعقیب قرار داشته و دو برادر او نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و در حال حاضر در زندان به سر می برند . "فرزاد . خ" نیز همانند "بهنام . ع" از متهمان سابقه دار و حرفه ای است که او نیز تحت تعقیب مراجع قضایی شهرستان اردبیل قرار داشت . بررسی سوابق "بهنام . ق" و "گنجعلی . م" نیز حکایت از سوابق متعدد آنها در زمینه سرقت خودرو بویژه سرقت خودروهای مدل بالا داشت .

سرقت دهها خودروی ماکسیما

29 بهمن سال گذشته فردی به اتهام سرقت یک دستگاه خودروی ماکسیما دستگیر و در حالیکه در زمان دستگیری توسط مأموران ، خود را به هویت "فرزاد قربانی" معرفی کرده بود ، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . با پیگیری موضوع مشخص شد که متهم در حین مصرف شیشه ، با استفاده از خودرو مسروقه و در اتوبان آزادگان قصد فرار از دست مأموران گشت انتظامی را داشته که نهایتا در یک تعقیب و گریز دستگیر و با توجه به مسروقه بودن خودرو ماکسیما و احتمال ارتکاب دیگر جرایم ، تحویل پایگاه پنجم پلیس آگاهی می شود که در پایگاه پنجم و با توجه به وجود تصاویر متهمان تحت تعقیب اداره یکم ، با هویت واقعی "بهنام . ق" مورد شناسایی قرار گرفته و جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره یکم قرار می گیرد .

با انتقال "بهنام . ق" به اداره یکم و طی یک سری تحقیقات دقیق ، علمی و بکارگیری شگردهای پلیسی ، متهم لب به اعتراف گشوده و به مشارکت و همدستی در هشت فقره سرقت مسلحانه محموله در جاده ساوه ، جاده کهریزک ، جاده بومهن ، جاده امام رضا و کمربندی شهید فیروزآبادی و همچنین سرقت دهها دستگاه سواری ماکسیما و مزدا 3 مورد استفاده در دیگر سرقت ها و جرائم ، معترف و ضمن معرفی بهنام . ع به عنوان سرکرده گروه اظهار داشت که همگی اعضای گروه از بهنام پیروی کرده و محموله های سرقتی نیز توسط بهنام . ع فروخته می شود .

شگرد دزدان برای سرقت

"بهنام . ق" در خصوص شیوه و شگرد بکار رفته در سرقت محموله ها نیز به کارآگاهان گفت : سرکرد باند ابتدا با هویت مجعول اقدام به اجاره کوتاه مدت گاراژ یا سوله ای در اطراف تهران و یا شهرستان پاکدشت می کرد تا بتوانیم از آنها به عنوان مخفیگاه و همچنین محل تخلیه محموله سرقتی استفاده کنیم. در ادامه و با برنامه از پیش تعیین شده ، اعضایی از باند که در زمینه سرقت خودرو دارای سابقه بوده ، اقدام به سرقت یک یا دو دستگاه سواری پرشتاب همچون ماکسیما یا مزدا 3 و غالبا از نقاط بالای شهر تهران کرده و در زمان سرقت محموله که همواره شبانه و در فاصله زمانی 12 شب تا 5 بامداد به وقوع می پیوست ، اعضای باند سوار بر خودروهای مسروقه در سطح جاده های ترانزیتی حاضر و با انتخاب سوژه مناسب ، به سمت آن حمله ور شده و با شکستن شیشه خودرو و تهدید راننده با سلاح گرم و سرد و با استفاده از اسپری اشک آور و شوکر برقی ، ضمن ضرب و شتم و بستن دست و پای راننده ، وی را با خودروی سواری مسروقه از محل خارج و در مکانی خلوت ، در فواصل چند ده کیلومتری از محل وقوع ، با دست و پای بسته شده رها و تعدادی از اعضای باند هم خودروی سنگین را به مخفیگاه ( گاراژ یا سوله اجاره شده ) منتقل می کردند ".

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با جمع بندی اظهارات متهم "بهنام قربانی" و بررسی وقوعات به شیوه و شگرد مشابه ، در روند پیگیری موضوع کلیه 8 فقره پرونده مربوطه با توجه به اعتراف متهم از کلیه پایگاه های پلیس آگاهی تهران ، ساوه و کرج به منظور رسیدگی همزمان جمع آوری و با ثبت مشخصات کلیه متهمین تحت تعقیب پرونده در بانک های اطلاعاتی ، اقدامات همه جانبه ای در جهت شناسایی و دستگیری دیگر اعضای متواری این گروه از سارقان مسلح و خشن آغاز شد .

21 فروردین امسال یک دستگاه خودرو ماکسیما در حین تردد در جاده رباط کریم دچار نقص فنی می شود و راننده آن پس از عدم توانایی در روشن نمودن خودرو ، اقدام به رها کردن ماشین در زمین های زراعی می کند . کشاورزان زمین های زراعی که به رها شدن خودرو از سوی راننده ماکسیما مشکوک شده بودند ، برای بررسی موضوع به راننده خودرو نزدیک می شوند که ناگهان با فرار راننده ماکسیما روبرو می شوند که نهایتا طی یک درگیری ، این شخص توسط کشاورزان دستگیر و تحویل مأموران کلانتری زرندیه می شود .

با حضور مأموران در محل و بررسی ارکان هویتی خودرو ماکسیما مشخص می شود که این خودرو دارای سابقه سرقت در منطقه لواسان تهران می باشد که ضمن انجام هماهنگی های لازم ، متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. پس از انتقال متهم به پایگاه یکم و شناسایی هویت واقعی متهم به نام گنجعلی . م ، بلافاصله این شخص به عنوان متهم تحت تعقیب اداره یکم شناسایی و در اختیار این اداره قرار می گیرد . با آغاز تحقیقات در اداره یکم ، "گنجعلی . م" پس از اطلاع از اعترافات صریح دیگر اعضای گروه ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره سرقت خودرو ماکسیما و مزداد 3 جهت انجام سرقت محموله های ترانزیت و همچنین نقش و مشارکت خود در سرقت های محموله اعتراف کرد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره یکم پیدا کردند که یکی از اعضای این گروه به هویت "فرزاد . خ" ، پس از دستگیری سایر همدستانش ، مدتی به صورت مخفیانه زندگی کرده و به تازگی و با همدستی دو پسرعموی خود اقدام به "سرقت کابل" در سطح شهر تهران می کند که با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه عبدل آباد ، "فرزاد . خ" نیز 9 مرداد دستگیر و در تحقیقات ، به نقش و مشارکت خود در سرقت های مسلحانه محموله اعتراف کرد .

در تحقیقات بعمل آمده در خصوص شیوه و شگرد متهمان در سرقت مسلحانه محموله های ترانزیت ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرکرده گروه سه قبضه اسلحه کمری در اختیار دارد که هر بار و در زمان سرقت محموله ها ، اسلحه ها را در اختیار دیگر اعضای گروه قرار داده و پس از پایان هر سرقت نیز مجددا هر سه قبضه را از اعضای گروه تحویل و نزد خود نگهداری می کند .

دستگیری سرکرده باند

اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه "بهنام . ع" و دستگیری وی در شرایطی در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت که این متهم به واسطه سوابق متعدد در زمینه ارتکاب جرایم مختلف ، زندگی کاملا مخفیانه ای را انتخاب کرده بود و طی این مدت نیز همواره از هویت های مجعول استفاده می کرد . با این وجود و با انجام سلسله اقدامات پلیسی گسترده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "بهنام . ع" به تازگی از تهران خارج شده و در یکی از روستاهای شهرستان اردبیل مخفی شده است .

بلافاصله هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی شهرستان اردبیل انجام و با توجه به مسلح بودن متهم ، سابقه دار بودن او و احتمال هرگونه اقدام وی برای ایجاد درگیری مسلحانه با مأموران و یا حتی گروگانگیری و ... ، تیم ویژه ای از کارآگاهان تشکیل و محل های تردد "بهنام . ع" تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت . سرانجام 25 شهریور و در حالیکه متهم با یک دستگاه خودرو MVM قصد متواری شدن از دست کارآگاهان را داشت ، در یک عملیات تعقیب و گریز و با شلیک گلوله به چرخ های خودرو ، متهم "بهنام . ع" قبل از امکان شلیک حتی یک گلوله به سمت کارآگاهان ، دستگیر و پس از انجام هماهنگی های لازم ، در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کلکسیونی از جرایم خشن

با انتقال "بهنام . ع" به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ و آغاز تحقیقات ، وی علاوه بر چندین فقره سرقت مسلحانه محموله خودروهای ترانزیت ، سرقت مسلحانه چندین دستگاه خاور جهت جابجایی محموله های سرقتی ، دو فقره سرقت مسلحانه احشام ، یک فقره آدم ربایی مسلحانه در شهرستان کرج با انگیزه اختلاف ملی با فروشندگان موادمخدر در خصوص جابجایی مقدار 100 کیلوگرم موادمخدر و همچنین دهها فقره سرقت خودروهای ماکسیما و مزدا 3 اعتراف کرد.همچنین متهم در ادامه تحقیقات ، به نگهداری چند قبضه اسلحه کمری در منطقه کیانشهر اعتراف کرد که در بازرسی از این محل ، علاوه بر کشف چند قبضه اسلحه کمری غیر مجاز و تعداد بیش از 250 گلوله جنگی همراه آنها ، تعداد سه نفر از مجرمان سابقه دار که در زمان متواری بودن بهنام . ی ، وظیفه تهیه مخفیگاه برای او را بر عهده داشتند نیز دستگیر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی به اداره یکم منتقل می شوند .

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : با توجه به گستردگی اقدامات و جرایم ارتکابی از سوی اعضای این گروه از سارقان مسلح بویژه از سوی متهم اصلی پرونده ، در حال حاضر تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی از سوی اعضای این گروه از متهمان در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ./مهر