اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام دو باند متجاوز به عنف در لرستان



فرمانده انتظامی لرستان از انهدام دو باند متجاوز به عنف در شهرستان های خرم آباد و دورود در این استان خبر داد .

به گزارش ایرنا سردار محمد قنبری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در طی دو هفته گذشته یک باند متجاوز به عنف در شهرستان خرم آباد در ساعت هشت شب به بعد پس از زدن زنگ منازل و باز شدن درب توسط صاحب خانه وارد منازل می شدند .

وی اظهار کرد :پنج فقره سرقت به این شیوه در شهرستان خرم آباد رخ داده است واسلحه این افراد قلابی بوده است .

وی ادامه داد : این افراد پس از ورود به منازل دست صاحب خانه را با دستبند پلاستیکی بسته و به دهان این افراد چسب می زدند و داخل را سرقت می کردند .

وی بیان کرد : این افراد درهیچ منزلی به مقدار هنگفتی دسترسی پیدا نکردند و بدون برنامه قبلی اقدام به سرقت کردند .

وی اضافه کرد : پنج مورد سرقت به این شیوه در شهرستان خرم آباد و سه مورد در شهرستان دورود رخ داده است .

وی گفت :با وجود هیچگونه سرنخی در این پرونده افراد این باند با پیگیریهای علمی ماموران آگاهی استان دستگیر شدند .

سردار قنبری افزود : در این راستا کمتر از یک هفته افراد این باند دستگیر شدند وبه پنج فقره سرقت اعتراف کردند .
 
انهدام باند سرقت دخل زنی در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان گفت :افراد این باند در غروب و ساعات خلوت محتویات دخل مغازه ها را سرقت می کردند .

وی افزود : در صورت ممانعت افراد صاحب مغازه به پرداخت مبلغی سارقان اقدام به تهدید از طریق از اسلحه کمری می کردند .

وی اظهار کرد : اما در هیچ موردی از اسلحه به صورت گرم استفاده نشده است و افراد این باند طی حدود هشت روز دستگیر شدند.

وی بیان کرد : یک گروه از افراد این باند در حین ارتکاب به یک فقره سرقت دستگیر وگروه دوم نیز در مرحله بعدی شناسایی و دستگیر شدند .
 
سرقت خودرو با جرثقیل در لرستان
فرمانده انتظامی لرستان گفت : گزارش هایی مبنی بر سرقت خودرو در حوالی خضر (گورستان خرم آباد) شده بود و در این راستا با پیگیرهای متعدد و کمین در این مکان اعضای این باند سرقت دستگیر شدند .

وی افزود : این افراد در قالب تعمیرکارخودروها را با جرثقیل در سطح شهر حمل می کردند.

وی ادامه داد : اعضای این باند قطعات خوردوهای سرقت شده را قطعه فروش می کردند .

وی بیان کرد : چهار نفر این باند دستگیر شدند و 19 دستگاه خودرو و یک دستگاه جرثقیل از این افراد کشف و ضبط شد .
 
کشف 90 درصدی جرایم در لرستان
سردارمحمد قنبری گفت : در حوزه کشف جرایم و افزایش احساس امنیت در بین مردم تلاش می شود تا برنامه کشف جرایم در استان به 90 درصد برسد

وی اظهار کرد : درراستای مبارزه با جرایم در این استان در طی دو سال گذشته بیش از 50 درصد جرایم استان کاهش یافته است.

وی اظهار کرد : در حال حاضر لرستان در رتبه 17 تا 19 کشوری در حوزه جرایم سرقت قرار دارد .
وی ادامه داد : با توجه به شرایط موجود در استان نسبت به استان های دیگر در کشور وضعیت بسیار مطلوب و پایدار وجوددارد .

وی بیان کرد : در این راستا اشرافیت لازم در حوزه ایجاد امنیت و کشف جرایم در استان وضعیت بسیار قابل ملاحظه ای دارد .


 اخبار  حوادث  -   ایرنا


ویدیو مرتبط :
اعدام 3 متجاوز به عنف در کرج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام باند خون آشام در لرستان



انهدام باند خون آشام در لرستان/ اعتراف به قتل در درگیری مسلحانه

فرمانده انتظامی استان لرستان با اعلام انهدام باند شرارت خون آشام در این استان گفت: متهمان در درگیری مسلحانه فردی را به قتل رسانده بودند.

سردار کاظم علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چندی قبل با اعلام شکایت شهروندان، ماموران در جریان درگیری های متعدد و ایجاد ناامنی در سطح شهرستان خرم آباد قرار گرفتند. ماموران با اقدامات اطلاعاتی توانستند اعضای باند شرارت را شناسایی کرده و با هماهنگی مرجع قضایی پاتوقهایی را که احتمال می رفت آنها تردد کنند را زیر نظر گرفتند. سرانجام ماموران توانستند سرکرده این باند به اسم ایمان معرف به خون آشام را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: سرانجام ماموران اعضای این باند را  اواخر بهمن ماه در یکی از قهوه خانه های محلات خرم آباد شناسایی کرده و آنجا را با کمک نیروهای گشت امداد و انتظامی محاصره کردند. ماموران با استفاده از اصل غافلگیری توانستند چهار نفر از اعضای این باند را به نام های ایمان معرف به خون آشام،رامین، تیمور و مهران را دستگیر کنند. در جریان این عملیات سرکرده باند با استفاده از چاقو به ماموران حمله ور شد که با واکنش ماموران خلع سلاح شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان لرستان، اعضای این باند در استانهای زنجان، لرستان و برخی استان های غربی دارای سابقه شرارت هستند.

علیزاده افزود: سرکرده این باند دارای سوابق متعدد کیفری از جمله درگیری با ماموران،شرارت، قدرتنمایی با سلاح،ایراد ضرب و جرح و مشارکت در نزاع است. ضمن اینکه رامین دیگر عضو این باند نیز دارای چندین سابقه شرارت، خرید و فروش مواد مخدر و نگهداری غیر قانونی سلاح است.

وی با اعلام اینکه اعضای این باند در تحقیقات به قتل فردی به نام بهرام اعتراف کرده اند، تاکید کرد: در جریان بازجویی ها مشخص شد اعضای این باند چندی قبل به علت نامعلومی با فردی به نام بهرام و دوستانش مسلحانه درگیر می‌شوند که در جریان درگیری بهرام به قتل می رسد. با مشخص شدن این موضوع بلافاصله چهار نفر از دوستان بهرام که در این نزاع خونین شرکت داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشار به اینکه اعضای باند خون آشام به قتل بهرام و شرکت در درگیری مسلحانه اعتراف کرده اند گفت: ایمان سرکرده باند به اتهام قتل در اختیار  کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

علیزاده با بیان اینکه ماموران عضو فراری این باند را نیز شناسایی و دستگیر کردند،گفت: یکی دیگر از اعضای این باند به نام حامد معروف به حامد گر که در عملیات تعقیب و گریز به خانه یک شهروند رفته و در آنجا مخفی شده بود، با تیزهوشی ماموران دستگیر شد. این فرد که از اشرار خرم آباد است در جریان عملیات دستگیری با یک قبضه قمه به ماموران حمله ور شده که بلافاصله از سوی ماموران خلع سلاح شد.

وی تصریح کرد: تحقیقات از متهمان برای مشخص شدن سایر جرایم احتمالی شان ادامه دارد./مهر