اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام دو باند سرقت سیم‌برق/ردپای سارقان سیم‌برق در اداره برق تنگستان



انهدام دو باند سرقت سیم‌برق/ردپای سارقان سیم‌برق در اداره برق تنگستان

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان از دستگیری کارمند اداره برق این شهرستان که به همراه تعدادی از افراد سابقه‌دار قدام به تشکیل دو باند سرقت سیم‌های برق کرده بود، خبر داد.

سرهنگ طاهری در گفت و گو باایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم‌برق در شهرستان تنگستان تیم‌های عملیاتی وارد عمل شده و اقدامات پلیسی خود برای شناسایی سارقان را آغاز کردند.

وی ادامه‌داد: سرانجام یکی از گشت‌های انتظامی خودروی وانت‌پیکان متعلق به اداره برق این شهرستان را مشاهده کرده و به حرکات آن مشکوک شد.

طاهری با بیان اینکه ماموران دستور توقف این خودرو را صادر کردند خاطر نشان کرد: راننده خودرو به محض مشاهده دستور ماموران با انجام حرکات مارپیچ قصد فرار داشت که پس از طی مسیری تعقیب و گریز، سرانجام وی به هویت فرشاد و دو همدست دیگرش به اسامی «محمد» و «محمد صادق» دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تنگستان با بیان اینکه تمامی متهمان اهل شهرستان چغادک هستند به ایسنا گفت: این افراد پس از انتقال به مقر انتظامی منکر هرگونه سرقت بودند و حتی مسئولان اداره برق این منطقه نیز با این گمان که آنان را به اشتباه دستگیر کردند، قصد پادرمیانی برای آزادی آنان را داشتند اما در بررسی بعدی سوابق متهمان دستگیر شده مشخص شد که محمد و محمد صادق دارای سابقه سرقت مسلحانه نیز هستند.

طاهری اضافه کرد: سرانجام با رویت شواهد و ادله موجود فرشاد به سرقت سیم‌های‌برق و تشکیل باندی در این خصوص با همکاری سه تن دیگر که دو تن از آنان اپراتور و انباردار اداره برق بودند، معترف شد.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس در عملیات دیگر سه همدست دیگر فرشاد را نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند گفت: افراد دستگیرشده پس از انتقال به مقر پلیس به بزه انتسابی معترف شدند.

رییس پلیس تنگستان با اشاره به شیوه و شگرد کار اعضای این باند نیز به ایسنا گفت: سرکرده این باند با اشرافیتی که بر شرایط کاری خود داشته گمان نمی‌کرده که بازداشت شود از همین رو به کمک یکی از همدستانش ماموریتی صوری را ترتیب داده و پس از حضور در محل اقدام به سرقت سیم‌های برق به همراه دو همدست دیگرش می‌کرده است.

وی درباره نقش انباردار این شرکت در سرقت‌ها نیز گفت: انباردار این اداره همچنین هنگامی که پلیس سایر سیم‌های مسروقه برق را از دیگر سارقان کشف کرده و به انبار تحویل می‌داد، با جعل سند و ظاهر سازی اقدام به سرقت مجدد آنان می‌کرده و آن را به فرشاد تحویل می‌داد.

رییس پلیس تنگستان اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت مس و درآمد بالای ناشی از فروش آن، این سارق اقدام به راه‌اندازی باندی دیگر در اداره برق شهرستان چغادک کرده و قصد انجام سرقت در این منطقه را نیز داشته که دستگیر شد.

به گفته طاهری دو همدست دیگر متهم در باند دوم نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان با بیان اینکه در مجموع هشت تن در این عملیات‌ها دستگیر شدند، اظهارکرد: اعضای این دو باند که هر دو به سرکردگی فرشاد فعالیت می‌کردند، در اعترافات خود تاکنون به 9 فقره سرقت سیم‌برق معترف شدند.

طاهری اضافه کرد: متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه عمل مجرمانه مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری سارقان سیم های برق نیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری باند سارقان سیم‌های برق



اخبار,خبر های اجتماعی,سارقان

فرمانده انتظامی شهرستان كاشان از دستگیری اعضای باند 3 نفره سارقان سیم و كابل‌های برق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آرمان، سرهنگ كارآگاه مهدی پورغلامحسین اظهار داشت: به‌دنبال وقوع چندین فقره سرقت سیم و كابل برق در سطح شهرستان موضوع در دستور كار ماموران آگاهی قرار گرفت. وی گفت: ماموران با یكسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق شدند سارقان را شناسایی و طی یك عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر كنند.

 سرهنگ پورغلامحسین افزود: سارقان در مواجهه با مدارك پلیس به 8 فقره سرقت سیم برق در این شهرستان اعتراف كردند.

وی تاكید كرد: در این زمینه پرونده تشكیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شدند.

 فرمانده انتظامی شهرستان كاشان به شهروندان توصیه كرد: در صورت مواجه شدن با قطعی غیرمنتظره برق در زمان خاص به‌ویژه نیمه‌های شب، قبل از هر اقدامی بلافاصله با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس حاصل نمایند.

سرقت سیم‌های برق طی سال جاری به یكی از معضلات در شهرستان‌های كاشان و آران وبیدگل درآمده است، به طوری كه خسارت‌های سنگین در این زمینه موجب شد تا استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری این شهرستان خواستار اقدام عملی پلیس شود.

اخبار اجتماعی - آرمان