اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام تیم های ترور در زمان انتخابات


وزیر اطلاعات از انهدام تیم‌های ترور در زمان انتخابات و در اختیار گرفتن کارگاه عظیم بمب‌سازی تروریست‌ها خبر داد.

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات از انهدام تیم‌های ترور در زمان انتخابات و در اختیار گرفتن کارگاه عظیم بمب‌سازی تروریست‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در پانزدهمین اجتماع مدافعان حرم «بزرگداشت شهدای افغانستانی مدافع حرم» که جمعه گذشته برگزار شد طی سخنانی با اشاره به تلاش دشمنان برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:‌ آن زمانی که موفق به اینکار نشدند، سعی کردند پر و بال نظام ما را بزنند و مشاهده کردند که ایران الگوبخش و الهام‌بخش نسل جوان در لبنان شد و حزب‌الله شکل گرفت.

وی افزود: دیدند در سوریه نظام حکومتی آن کشور فرهنگ انقلاب اسلامی را پذیرفت و دوش تا دوش انقلاب اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس از ایران حمایت کرد و هر آنچه می‌توانست در جهت مساعدت به ایران تلاش کرد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در دوران مرحوم حافظ اسد موشک‌هایی که از سوریه در اختیار ایران قرار گرفت و برای جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی در برابر رژیم بعث عراق را فراهم کرد.

علوی تاکید کرد: اینها حرکت انقلابی بود که در زمان حافظ اسد صورت گرفت و بعد از آن فرزند خلفش آقای بشاراسد همین مسیر مقاومت را دنبال کرد و در جنگ 33 روزه که اسرائیل با هدف نابودی حزب‌الله از زمین، دریا و هوا به لبنان مظلوم حمله‌ور شد، آقای بشاراسد بود که مردانه و جوانمردانه به حمایت از حزب‌الله برخاست و از اینکه دشمن بخواهد حزب‌الله را به محاصره دربیاورد، جلوگیری کرد و حزب‌الله با 33 روز مقاومت سیلی فراموش نشدنی به صهیونیست‌ها نواخت.

وی افزود: همان روز مشخص شد که دشمنان درصدد توطئه علیه محور مقاومت و از بین بردن نظام و حکومت انقلابی سوریه برآمدند که بتوانند حزب‌الله را در لبنان محاصره کنند و البته تلاش‌های زیادی از نظر سیاسی کردند تا اقای بشاراسد را از محور مقاومت جدا کنند.

وزیر اطلاعات گفت: آقای بشاراسد را به برخی کشورهای عربی دعوت کردند و به ایشان یک سلسله قول‌ها و وعده‌هایی از جمله کمک‌های مالی و امثال اینها دادند به شرط اینکه از ایران و حزب‌الله و محور مقاومت جدا شوند که البته بشاراسد مرد و مردانه ایستاد و گفت برای من اینها ارزشی ندارد و افتخار من است که در محور مقاومت نقش‌آفرینی کنم.

علوی با بیان اینکه پیدا بود از همان روز علیه این حاکمیت وارد عمل می‌شوند، تصریح کرد: به بهانه اینکه در سوریه انقلاب مردمی مانند انقلاب تونس و مصر و ... که در آن بیداری اسلامی صورت گرفته یک عده تروریست آوردند در جهت از بین بردن حاکمیت سوریه و به جان مردم سوریه انداختند.

وی اضافه کرد: کسانی که فقط یک مقصد سیاسی نداشتند و دشمنی آنها با بشاراسد نبود لذا دشمنی آنها با محور مقاومت و اسلام ناب محمدی بود.

وزیر اطلاعات گفت:‌ اینجاست که جمهوری اسلامی مردانه پا در صحنه می‌گذارد و از محور مقاومت حمایت می‌کند. وظیفه و رسالت وجدانی خودش را حمایت از نظامی می‌داند که در روزهای سخت دفاع مقدس مردانه در حمایت از ایران گذرانده است.

علوی افزود: امروز هم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از هم پیمانان خودش سستی نمی‌کند در حالیکه هم پیمانان غرب در منطقه از جمله حسنی‌مبارک، زین‌العابدین بن‌علی و ... پس از دیگری رفتند اما هم‌پیمانان ایران امروز مقتدرتر از هر زمان در این عرصه مقاومت کرده و حماسه می‌آفریند.

وی خاطرنشان کرد: از هر سو و از هر نقطه‌ای عناصر تکفیری را با هر انگیزه‌ای با پول و فریب و نیرنگ روانه سوریه کردند. با این القائات که در سوریه عرصه جهاد است. آنهم عرصه جهاد کشتن مسلمان. کشتن شیعه و سنی، این چه تعبیر نادرسی از جهاد است؟ خون مسلمان ریختن چه نوع جهادی است؟ البته به لطف پروردگار مردم مسلمان سوریه مقاومت کردند و آقای بشاراسد با شجاعت مقاومت کرد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: وقتی سردار رشید اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی به آقای بشاراسد پیشنهاد داد به خاطر اینکه شما خیالتان از خانواده‌تان راحت باشد اجازه دهید خانواده را به ایران منتقل و جای مناسبی را برایشان پیش‌بینی کنیم تا در امن و امان باشد تا خیال شما هم از خانواده‌تان راحت باشد و بتوانید جبهه‌های نبرد را مدیریت کنید که در جواب آقای بشاراسد گفته بود خانواده من با دیگر خانواده‌های سوری فرقی نمی‌کند. همین جا در سوریه می‌مانند و به خانواده شهدا سر می‌زنند و به امور خانواده شهدا رسیدگی می‌کنند.

علوی تاکید کرد: یک رئیس‌جمهور با این صلابت و یک مرد با این قدرت مقاومت می‌تواند وضعیت جبهه‌های نبرد را عوض کند حتی اگر تمام دنیا پشت سر نیروهای تروریستی که مقابل او هستند، قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور داوطلبانه مسلمانان در سوریه برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) گفت: نیروهای عاشق شهادت از عراق تحت عنوان نیروهای ابوالفضل وارد سوریه شدند و از حرم مطهر حضرت زینب و رقیه (ع) حراست و دفاع کردند. در شرایطی که دشمن در چند صد متری حرم حضرت زینب رسیده بود و با خمپاره مورد هدف قرار می‌داد و منجر به شهادت عزیزان زوار می‌شد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همچنین دلدادگان اهل بیت، عاشقان حضرت زینب (س) عزیزانمان از افغانستان در قالب نیروهای فاطمیون حضور یافته‌اند و همچنین عزیزانی از پاکستان و همه جا عاشقانه، داوطلبانه بر اساس باورهای ایمانی خود رهسپار شدند و نیروهای تکفیری را سنگر به سنگر به عقب راندند و امروز حامیان آنها که در میز مذاکره حضور پیدا می‌کنند سبوعانه از عرصه مذاکره هم عقب‌نشینی می‌کنند و میز مذاکره را ترک می‌کنند و این به معنی پذیرفتن شکست توسط کسانی است که به عنوان جبهه معارض خود را مطرح می‌کنند.

علوی خاطرنشان کرد: امروز این عزیزان 2 هزار کیلومتر دورتر به جنگ با دشمنان رفتند که اگر در آن نقطه مقابل نمی‌کردیم بایددر کرمانشاه، ایلام و همدان با آنها مقابله می‌کردیم و امروز امنیت در جمهور اسلامی را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

وی تاکید کرد:‌امروز یکی از مراکز توطئه علیه ایران و برای به چالش کشیدن امنیت کشورمان در رقه سوریه و در مراکز فرماندهی داعش جنایتکار است که تا الان تلاش‌های بیشماری کردند و تیم‌های ترور را عازم جمهوری اسلامی ایران کردند اما به لطف پروردگار و اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و با همدلی و وحدتی که بین دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی، سپاه و بسیج ارتش و سایر دستگاه‌ها وجود دارد نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وزیر اطلاعات افزود: اشراف اطلاعاتی امروز دستگاه اطلاعاتی مانند راداری است که نقطه کور ندارد و به لطف پروردگار هر یک از تیم‌های تروریستی که عازم ایران کردند تحت اشراف اطلاعاتی سربازان امام زمان (عج) قرار گرفته و با ضربه نیروهای اطلاعاتی به هلاکت رسیده و یا دستگیر شدند.

علوی با اشاره به اقدامات خرابکارانه تیم‌های تروریستی در زمان انتخابات گفت: 2 روز قبل از انتخابات یعنی 5 اسفند ماه، همچنین در روز انتخابات یعنی 7 اسفند ماه و حتی 2 روز پس از انتخابات تیم‌های ترور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و مورد ضربه قرار گرفته و تعدادی آنها کشته و برخی دستگیر شدند و کارگاه عظیم بمب‌سازی آنها هم در اختیار سربازان گنام امام زمان (عج) گرفتند.

وی تصریح کرد: آنها که نسبت به جمهوری اسلامی ایران بیکار نمی‌نشینند و تمام تلاش‌شان را به کار گرفتند که امنیت ایران را به چالش بکشند اما به لطف خدا تا الان تیرشان به سنگ خورده و خواهد خورد.

وزیر اطلاعات بیان کرد:‌ما تا زمانی که دشمن را در نقاط دوردست زمین‌گیر کنیم اینجا سربازان امام زمان با اشراف اطلاعاتی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از انجام اینگونه خرابکاری‌ها جلوگیری کرده و خنثی کنند و به تعبیر رهبری امنیت بی‌بدیل را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاورند.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شما می‌بینید دور و بر ما کشورهایی مانند عربستان، کویت، عراق، سوریه، لبنان، ترکیه، مصر، پاکستان، افغانستان و حتی پاریس و بلژیک صدای انفجار شنیده شد اما با عنایت حق تعالی و اشراف اطلاعاتی، ایران اسلامی از یک امنیت بی‌بدیل برخوردار است.


ویدیو مرتبط :
ترور رسانه ای استاد رایفی پور بعد از انتخابات آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر آیت الله هاشمی: احمدی نژاد باید هر چه سریعتر برود و انتخابات زودهنگام برگزار شود/ وضعیت از زمان جنگ هم بدتر است



دختر آیت الله هاشمی: احمدی نژاد باید هر چه سریعتر برود و انتخابات زودهنگام برگزار شود/ پدرم به دنبال یک کاندیدای مناسب برای انتخابات است/ وضعیت از زمان جنگ هم بدتر است

گرچه پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 در ایران، هاشمی به دلیل برخی مواضعش به حاشیه رانده شده و حتی در نماز جمعه نیز حضور پیدا نمی کند، اما فاطمه هاشمی می گوید که پدر او از سوی مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص ابقاء شده و در اجلاس سران عدم تعهد در ماه اوت شانه به شانه با آیت الله خامنه ای وارد محل جلسه سران شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: روزنامه "فاینشال تایمز" چاپ آمریکا با انتشار گفت و گویی با فاطمه هاشمی رفسنجانی به اوضاع اقتصادی و انتخابات آینده ریاست جمهوری و نقش پدرش آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران، اشاره ای داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب؛ فاینشال تایمز در ابتدا می نویسد: پدر فاطمه هاشمی، یکی از قدرتمندترین افراد در جمهوری اسلامی است، اما برادر و خواهر فاطمه، هفته گذشته راهی زندان شده اند.

دختر 52 ساله آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور سابق در این مصاحبه که در دفتر وی انجام شده، می گوید:  مشکلات اقتصادی  و شکاف ایجاده شده بین مردم و دولت ، کشور را در "بدترین وضعیت " از ابتدای  انقلاب 1979 تاکنون - حتی بدتر از دوران جنگ با عراق - قرار داده است.

فاطمه هاشمی با ظاهری پوشیده و حجابی اسلامی، در این گفت و گو حاضر شده و می گوید: وضعیت اقتصادی کشور بسیار نگران کننده است

وی با بیان اینکه "وضعیت به حدی نگران کننده است که شاید نیاز باشد انتخابات زودهنگام برگزار شود" می گوید: هر چه زودتر اشتباهات دولت متوقف شود بهتر است، چه از طریق تغییر آقای احمدی نژاد و یا اصلاح [سیاست] او".

وی خاطر نشان کرده است: انتخابات زودهنگام یا برکناری احمدی نژاد، به مجلس بستگی دارد. تحریم ها، مشکلاتی را برای ما به وجود آورده، اما سوء مدیریت به این مشکلات دامن زده است.

خانم هاشمی که مسئول بنیاد بیماری های خاص در ایران است می گوید: «هیچ نقشی در سیاست ایران ندارد» . او اگر چه اصرار دارد که به نمایندگی از پدرش صحبت نمی کند، اما صحبت های وی احتمالا به عنوان بیان مواضع آقای رفسنجانی تلقی می شود.

فاینشنال تایمز با اشاره به اینکه نشانه هایی از ورود مجدد آیت الله هاشمی به صحنه سیاست ایران دیده می شود، می نویسد: هاشمی رفسنجانی، این محافظه کار عملگرا که یک ستون از انقلاب اسلامی بوده ، در سالهای گذشته به شدت از سوی احمدی نژاد به مسائل مختلفی متهم شده است.

قاطمه هاشمی می گوید: رئیس جمهور با زبان رادیکال خود در روابط خارجی و سیاست های اقتصادی پوپولیستی باعث تضعیف نظام شده است.

هاشمی یادآور شد که نهادهای دیگر از جمله مجلس نیز مسوول مشکلات امروز هستند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، گرچه پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 در ایران، هاشمی به دلیل برخی مواضعش به حاشیه رانده شده و حتی در نماز جمعه نیز حضور پیدا نمی کند، اما فاطمه هاشمی می گوید که پدر او از سوی مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص ابقاء شده و در اجلاس سران عدم تعهد در ماه اوت شانه به شانه با آیت الله خامنه ای وارد محل جلسه سران شده است.

خانم هاشمی گفت که «پدر او در تلاش برای حفظ و پایداری نظام است» و اضافه کرد هاشمی به "مرد بحران" شهرت دارد، نمونه اش نقش حیاتی او در جنگ ایران و عراق.

فاینشنال تایمز به نقل از او می نویسد: بعید است که او دوباره برای ریاست جمهوری کاندیدا شود. همچنین نامزدهای خاصی را نیز در نظر ندارد.

هاشمی خاطر نشان کرد پدرش در عین حال خواستار حضور "نیروهای میانه رو و لایقی چه در اردوگاه چپ یا اردوگاه راست " است تا برای اداره کشور به کار گرفته شوند، چرا که ایران نیاز دارد توسعه اقتصادی خود را از سر گرفته و راهی "واقع بینانه" در روابط بین الملل بیابد» هر چند این موضوه به معنایتوقف برنامه هسته ای ایران نیست.

خانم هاشمی با اشاره به قیمت ها و وضعیت بهتر اقتصاد در دوران جنگ گفت: در طول جنگ با عراق مردم با اعتماد به مسئولان خود، فرزندان خود را تشویق به حضور در جبهه ها می کردند و زنان با اهدای جواهرات خود، به جبهه ها کمک می کردند.

او با سرزنش دولت احمدی نژاد می گوید: اما در حال حاضر مشکلات بسیاری وجود دارد، به جز دولت، مجلس هم مسئول مشکلات امروز مردم است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب؛ فاطمه هاشمی در مورد خواهرش که اخیراً بازداشت شده، می گوید: فائزه هاشمی در حال حاضر در حال گذراندن حکم شش ماه زندان است ، اما می دانم که او مشغول مطالعه و ترجمه در زندان نیز است.

خانم هاشمی گفت که او خیلی کم از وضعیت برادرش مهدی اطلاع دارد، چرا که با او زمان اندکی تلفنی صحبت کرده است.

وی با آرزوی برگزاری دادگاهی منصفانه برای مهدی هاشمی، با بیان اینکه «اگر چنین شود مشخص می شود هیچ یک از اعضای این خانواده پول کشور را به سرقت نمی برد. " افزود: مطمئن باشید که اگر خانواده هاشمی فاسد بود، این مساله تاکنون فاش شده بود./انتخاب