اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام باند تروریستی در كردستان عراق




 اخبار حوادث - انهدام باند تروریستی در كردستان عراق

یکی از خطرناک ترین باندهای تروریستی وابسته به القاعده که رانندگان تاکسی را در مسیر کرکوک به سلیمانیه به قتل می رساند، متلاشی شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نجم الدین عمر کریم" استاندار کرکوک از متلاشی کردن «خطرناک ترین» گروهک وابسته به القاعده متشکل از 16 نفر خبر داد و تاکید کرد اعضای این باند تروریستی پس از ربودن رانندگان تاکسی در مسیر کرکوک - سلیمانیه آنها را به قتل می رساندند.

وی در کنفرانس خبری در ساختمان استانداری کرکوک اظهار داشت: پس از به دست آوردن اطلاعاتی درباره وجود یک باند جنایتکار مرتبط با القاعده، با تلاشهای بسیار شماری از افراد مظنون دستگیر شدند و بعد از بازجویی به انجام دادن اقدام جنایتکارانه ربودن و قتل رانندگان بیگناه خودروهای تاکسی اعتراف و محل دفن اجساد را مشخص کردند.

استاندار کرکوک افزود: 16 نفر از جنایتکاران بازداشت شدند که 15 نفر از آن ها از دیاله هستند .
کریم که از سران مهم اتحادیه میهنی کردستان است، اظهار داشت: رانندگان تاکسی قربانیان تروریسم کور هستند، و ما همه تلاش خود را برای پرداخت غرامت به خانواده های آن ها به کار خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: شبکه ای که متلاشی شده است از خطرناک ترین شبکه های تروریستی به شمار می رود.

از سوی دیگر سرهنگ "هلکوت عبدالله" از مسئولان امنیتی استان کرکوک در این کنفرانس تصریح کرد: نیروهای امنیتی امسال اطلاعاتی از خانواده های رانندگانی که با خودروهایشان در مسیر کرکوک سلیمانیه ربوده شده بودند به دست آوردند و بعد از تحقیقات اولیه به سرنخ هایی از ربایندگان رسیدند.

وی افزود: مغز متفکر این گروهک با عملیات منحصر به فرد نیروهای امنیتی دستگیر شد پس از آن دیگر اعضای این گروه نیز به دام افتادند. بعد از اعترافات اعضای این گروه و مشخص شدن محل دفن اجساد، تاکنون 15 جسد کشف شده است و تحقیقات برای پیدا کردن سایر ربوده شدگان ادامه دارد.

یادآور می شود خانواده های رانندگان ربوده شده که اکثر آن ها از کردهای کرکوک هستند، با برگزاری تظاهراتی در استان های سلیمانیه و اربیل از دولت منطقه کردستان درخواست کرده بودند سرنوشت فرزندان شان را که با خودروهایشان بین استان کرکوک و استان سلیمانیه ربوده شده اند، مشخص کند.
اخبار حوادث - تابناک
 


ویدیو مرتبط :
تلاوت گل آسمانی كردستان عراق مقیم آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام بزرگترین باند تروریستی در کشور


فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش 3 ماهه نیروی انتظامی یک گروهک تروریستی که از سال 88 اقدام به اعمال مجرمانه کرده بود، منهدم و 12 سرکرده این باند دستگیر شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش 3 ماهه نیروی انتظامی یک گروهک تروریستی که از سال 88 اقدام به اعمال مجرمانه کرده بود، منهدم و 12 سرکرده این باند دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اعلام خبر انهدام گروهک تروریستی،‌ بیان داشت: ماموران زبده پلیس سیستان و بلوچستان از 3 ماه گذشته فعالیت‌های اطلاعاتی خود را جهت شناسایی و دستگیری سرکرده‌های یک گروهک تروریستی در مناطق مختلف استان آغاز کردند.
 
وی درباره این باند تروریستی گفت: این گروهک از سال 88 تاکنون موجب بسیاری از ناامنی‌ها در سطح شهر‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان شده بود و ده‌ها عملیات تروریستی نیز توسط این باند مخوف برعیله نیروی انتظامی، مردم بی‌گناه، معلمان و کارمندان دولتی صورت گرفته است.
 
این مقام ارشد انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پلیس در یک عملیات ضربتی که دو شب گذشته به وقوع پیوست موفق شد تا 12 سرکرده اصلی این باند را دستگیر کند.
 
به گفته سردار رحیمی، پس از انتقال جنایتکاران به مقر پلیس، این افراد به ده‌ها مورد اعمال تروریستی نظیر به شهادت رساندن "معلم نوروزی" در شهرستان سرباز، قتل دو کارمند ثبت احوال، ترور 3 پرسنل نیروی انتظامی و یک بسیجی و کارگذاشتن تله‌های انفجاری در سطح استان که منجر به شهادت و مجروحیت نظامیان و مردم شده بود، اعتراف کردند.

گفتنی است، تحقیقات پلیس برای کشف سایر جرائم این جنایتکاران همچنان ادامه دارد.