اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انهدام باند بزرگ کیف قاپی در مرکز تهران


اعضای باند بزرگ کیف قاپی و موبایل قاپی که در محدوده مرکزی سطح شهر، معروف به بهشت سارقان اقدامات مجرمانه انجام می دادند. شناسایی و دستگیر شدند.

خبرگزاری مهر: اعضای باند بزرگ کیف قاپی و موبایل قاپی که در محدوده مرکزی سطح شهر، معروف به بهشت سارقان اقدامات مجرمانه انجام می دادند. شناسایی و دستگیر شدند.

نهم آبان ماه امسال یکی از شهروندان با مراجه به کلانتری 107فلسطین به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 اقدام به سرقت 5 میلیون تومان وجه نقد از وی کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 18:30 روز حادثه در ایستگاه مترو میدان فردوسی پیاده شده و به سمت خیابان نجات اللهی در حرکت بودم که یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 با دو سرنشین به من نزدیک شد.

ترک نشین موتورسیکلت که از موتور پیاده شده بود ، کیسه پلاستیکی حاوی 5 میلیون تومان وجه نقد را از دستم کشید و بلافاصله سوار موتور شد و هر دو نفر از محل متواری شدند.

با بررسی دوربین های مداربسته محل سرقت ، یکی از مجرمان سابقه دار اداره هجدهم به نام علیرضا . ن ( 19 ساله ) که پیش از این نیز به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود ، توسط کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی شد.

با شناسایی "علیرضا . ن" و انجام تحقیقات پلیسی ، در شرایطی که متهم هیچگونه ترددی در محل سکونت خود نداشت ، مخفیگاهش توسط کارآگاهان در خیابان مختاری شناسایی و به همراه یکی دیگر از مجرمان سابقه دار اداره هجدهم به نام "علی . م" ( 20 ساله ) دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد .

دو متهم پس از شناسایی توسط مالباخته ، در همان اظهارات اولیه به دهها فقره کیف قاپی و موبایل قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در خیابان حافظ ، سمیه ، فردوسی اعتراف و عنوان داشتند که سرقت های خود را در قالب یک گروه از سارقان حرفه ای انجام داده اند.

با اعترافات "علیرضا . ن"  و "علی . م" ، شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه سارقان در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در اولین مرحله دو تن از اعضای گروه به نام حمیدرضا . ل ( 19 ساله ) و علی . ع ( 21 ساله ) در خیابان مولوی دستگیر شدند .

حمیدرضا ( سرکرده گروه ) و علی نیز پس از مواجه حضوری با دو همدست خود و اطلاع از اعترافات آنها ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به ارتکاب سرقت های متعدد در مناطق مختلف تهران ، دیگر اعضای گروه به نام های مجتبی . پ ( 21 ساله ) ، محسن . م ( 18 ساله ) ، مهرداد . پ ( 20ساله ) ، علی . غ ( 19 ساله ) ، حامد . س ( 19 ساله ) ، پوریا . ح ( 28 ساله )، اسماعیل . ت ( 21 ساله ) و سجاد . الف ( 22 ساله) را معرفی کردند .

با دستگیری تمامی اعضای گروه در منطقه مولوی و شوش ، برابر اعترافات و اطلاعات بدست آمده در خصوص شیوه و شگرد سارقان در ارتکاب سرقت های متعدد کیف قاپی و موبایل قاپی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که اعضای این گروه از سارقان در قالب گروه های سه یا چهار نفره و با استفاده از موتورسیکلتهای طرح هوندا 125 ، آپاچی و پولسار ( در رنگ های مختلف ) اقدام به پرسه زنی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق مرکزی و مراکز فروش گوشی تلفن همراه و تجهیزات رایانه ای کرده و با استفاده از غفلت مالباختگان اقدام به سرقت می کردند .

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره کیف قاپی ، گردنبند قاپی و سرقت گوشی های تلفن همراه در مناطق مختلف سطح شهر تهران، از مالباختگانی که در طول سال گذشته و بدین شیوه وشگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا  برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
انهدام باند گوشی‌قاپی در مشهد | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انهدام باند بزرگ جعل چک پول در تهران


رییس کلانتری 112 ابوسعید از دستگیری اعضای باند حرفه ای تهیه و توزیع چک پول تقلبی طی یک عملیات پیچیده پلیسی در جنوب تهران خبر داد.




سرهنگ علی سعدی در این باره گفت: چندی پیش از طریق شکایات تعدادی از شهروندان تهرانی در خصوص تهیه و توزیع چك پول جعلی توسط چند متهم سابقه دار در سطح گسترده ای در جنوب تهران موضوع به سرعت در دستور كار ماموران تجسس قرار گرفت. 

رییس کلانتری 112 ابوسعید در ادامه افزود: طی تحقیقات مقدماتی از سوی ماموران مشخص شد سر كرده باند فردی به نام مرتضی است که مدتی است به صورت گسترده در سطح تهران فعالیت دارد.

سرهنگ سعدی اضافه کرد:در تحقیقات بعدی ماموران دریافتند حلقه اول این زنجیر فردی به نام "میلاد" كه دارای سوابق تجاوز به عنف و سرقت موتور سیکلت است و مدت كوتاهی كه مشغول توزیع چك پول جعلی بوده درآمد هنگفتی از این طریق به هم زده است.

رییس کلانتری ابوسعید با اشاره به عملیات پلیسی برای دستگیری متهم، خاطر نشان کرد:در حالی که نامبرده با موتورش به دنبال مشتری می گشت و قصد فروش چك پول ها را داشت دستگیر و از وی 4 فقره چك پول 50 هزار تومانی جعلی كشف شد.

وی اظهار داشت: در باز جویی از متهم وی به صراحت به بزه ارتكابی اعتراف کرد و بیان داشت، تعداد 10فقره چك پول تقلبی از فردی به نام "سام" تهیه و خریداری كرده ام و 6 عدد آن را نقد و چهار فقره دیگر در جیبم بود که دستگیر شدم.

به دنبال این موضوع با هماهنگی مقام قضایی "سام" به همراه یکی از اعضای باند به نام "امیر حسین" دستگیر شد و در بازجویی های فنی به توزیع چك پول جعلی اعتراف و اظهارات متهم ردیف اول را  تایید کردند. 

با اعترافات "سام" دستگیری مرتضی در دستور كار قرار گرفت و مرتضی و چهار نفر از همدستان وی در یکی از قهوه خانه های جنوب تهران طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

رییس کلانتری 112 ابوسعید اظهار داشت: متهم پس از دستگیری بلافاصله به کلانتری منتقل شد و در بازجوی به ماموران گفت كه به اتهام جعل شناسنامه سابقه كیفری دارم این چك پول ها را از فردی به نام" امیر" به قیمت 20 هزار تومان می خریدم و 25 هزار تومان به زیر دستان می فروختم.

این مقام مسئوول در پلیس پایتخت تصریح کرد: ماموران دایره تجسس در حال رسیدگی به موضوع بودند که ناگهان دو تن از شهروندان به کلانتری مراجعه ضمن ارائه شکایتی اظهار داشتند، توسط مرتضی و اعضای این باند اغفال شده و 14 فقره تراول به ما فروخته اند.

رییس کلانتری 112 ابوسعید در پایان با اشاره به حساسیت موضوع خاطر نشان کرد:با دستور بازپرس شعبه 3 دادسرای ناحیه 11 تهران پرونده جهت تکمیل تحقیقات و دستگیری سایر متهمان و همدستان با توجه به باندی بودن فعالیت آنها تحویل اداره 13 پلیس آگاهی تهران بزرگ شد.

منبع : خبرگزاری برنا