اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انقلابی بودن یعنی حراست از ولایت فقیه


رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: مقام معظم رهبری عهده‌دار حاکمیت جامعه و نظام اسلامی شدند و تا به امروز با تدبیر، شجاعت، دشمن‌شناسی و مدیریت، نظام را از همه مشکلات به سلامت عبور داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: مقام معظم رهبری عهده‌دار حاکمیت جامعه و نظام اسلامی شدند و تا به امروز با تدبیر، شجاعت، دشمن‌شناسی و مدیریت، نظام را از همه مشکلات به سلامت عبور داده‌اند.

آیت‌الله محمد یزدی چهارشنبه شب در جلسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه به هدف از بعثت انبیاء اشاره کرد و گفت: اولین مسئله خدا‌شناسی است و باید بدانیم که جهان به این عظمت بی‌خود آفریده نشده، بلکه خالق آن بی‌همتا رب و مربی و تربیت کننده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «انسان باید ابتدا خود را از همه آلودگی‌ها پاک کند و بداند که ارزش انسان خیلی زیاد است» گفت: علم بدون تزکیه ارزشی ندارد؛ عالم زمانی موثر خواهد بود که بتواند علم و تزکیه را با هم داشته باشد.

وی بیان کرد: رسالت حوزویان سنگین است و آن هدایت جامعه است.

یزدی گفت: بعد از پیروزی انقلاب، نظامی بر پایه مبانی دینی، ارزشی، اسلامی و ولایت فقیه در این کشور حاکم شده است، این حاکمیت را حوزه باید حفظ و نگهبانی کند، اول ولایت فقیه و حاکمیت را بشناسد و بعد آن را در جامعه تبلیغ کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به بیانات رهبر انقلاب در مورد انقلابی بودن حوزه اشاره کرد و گفت: انقلابی بودن به معنای این است که انقلابی رژیمی را سرنگون کرده است و بعد از آن حاکمیت حکومت اسلامی که امام راحل در نجف اشرف تدریس کردند در کشور حاکم شد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه افزود: انقلابی بودن، یعنی حفظ و حراست حاکمیت ولایت فقیه از توطئه‌های دشمن، به فرموده رهبر انقلاب، دشمن به دنبال از بین بردن حاکمیت اسلام، قرآن و ولایت فقیه است و تنها به دنبال این نیست که چرا بمب هسته‌ای، سپاه و نیروی زمینی دارید و چرا می‌خواهید استقلال فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشید.

وی اظهار کرد: خود امام راحل 10 سال عهده دار این حکومت و رهبری جامعه اسلامی بودند و بعد از ایشان، مقام معظم رهبری عهده دار حاکمیت جامعه و نظام اسلامی شدند و تا به امروز با تدبیر، شجاعت، دشمن‌شناسی و مدیریت نظام را از همه مشکلات به سلامت عبور دادند.

یزدی گفت: رسالت حوزویان در درجه اول حراست و مرزبانی از حاکمیت اسلام و ولایت فقیه و در درجه بعدی ترویج و تبلیغ آن در جامعه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید از فکر و اندیشه طلاب نسبت به مسئله ولایت فقیه و حاکمیت آن و آینده حوزه و نظام مراقبت کرد و مبانی حاکمیت و ریشه ولایت فقیه را به طلاب شناساند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه افزود: رسالت حوزه علمیه قم در کنار تعلیم و تعلم و خدا‌شناسی، مراقبت از حاکمیت ولایت فقیه و حفظ نظام است، اگر در کلاس درس و یا در هر جلسه‌ای هستیم، وظیفه داریم، حاکمیت ولایت فقیه را به دیگران معرفی کنیم.


ویدیو مرتبط :
ولایت مطلقه ی فقیه یعنی این...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت سراسری مردم از ولایت فقیه در 9 دی تجلی یافت



 

 

 

حمایت سراسری مردم از ولایت فقیه در 9 دی تجلی یافت

 

عضو كمیسیون امنیت ملی:

حمایت سراسری مردم از ولایت فقیه در 9 دی تجلی یافت

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حماسه 9 دی را نمایش سراسری حمایت مردم از جایگاه ولایت فقیه و نظام اسلامی دانست.

' زهره الهیان ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت:این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می‌آید زیرا مردم در سراسر ایران در حمایت از جایگاه ولایت فقیه به عرصه آمدند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: آنچه سبب حضور بی‌نظیر مردم در شهرها و استان‌های مختلف كشور شد، این بود كه مردم به این نتنیجه و تحلیل رسیدند كه اوج حملات دشمنان و وقایع بعد از انتخابات 88 به سمت جایگاه ولایت فقیه است.

الهیان ادامه داد: در طی سی سال گذشته دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند كه ناكامی آنان در برابر ملت ایران به خاطر وجود جایگاه مقتدر و منحصر به فرد ولایت فقیه در راس نظام اسلامی ایران است.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: طرح ادعای تقلب در انتخابات، شكل گیری فتنه و شرایطی كه بعد از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری رخ داد همه بهانه‌ای بود تا جایگاه ولایت فقیه زیر سوال برود.

الهیان اظهار داشت: مردم ایران با بصیرت خود روز 9 دی برای دفاع از ولایت فقیه به صحنه آمدند و ضمن تقبیح كردن هتك حرمت مقدسات دینی از جمله عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) حمایت خود را از رهبری نظام به نمایش گذاشتند.

وی تاكید كرد: زبونی دشمنان و رذالت آنان در اهانت به مقدسات مردم و نمادهای عاشورا دلیلی دیگری بود كه مردم با این شور و هیجان به صحنه بیایند و در مقابل فتنه گران بایستند.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از آنجا كه 9 دی مردم برای دفاع از جایگاه ولایت به صحنه آمدند، این روز باید به نقطه عطفی برای تبیین ولایت فقیه و جایگاه آن در كشور تبدیل شود.

الهیان خاطر نشان كرد: اینكه ایران امروز توانسته است در معادلات جهانی نقش آفرینی كند، به خاطر محوریت ولایت فقیه در كشور است.

وی افزود: مردم ایران با استفاده از تدابیر ولی فقیه طی 30 سال گذشته توانسته‌اند حوادث پیش رو و توطئه‌های دشمنان را یكی پس از دیگری پشت سر بگذارند و در این راستا 9 دی فرصت خوبی برای تبیین نقش ولی فقیه در هدایت جامعه برای مردم به شمار می رود...../تحلیل:ایرنا