اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انقلابیون قبر مادر قذافی را تخریب کردند/عکس


انقلابیون لیبی به محل دفن مادر و دایی قذافی حمله و قبر آنها را تخریب کردند.


ویدیو مرتبط :
بریدن انگشتان پسر قذافی توسط انقلابیون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع اعتراض به تخریب پارک مادر در تهران (+عکس)



اخبار اجتماعی - تجمع اعتراض به تخریب پارک مادر در تهران (+عکس)

علی رغم مصوبه صریح شورایعالی شهرسازی و معماری در روز دوشنبه 23 تیرماه مبنی بر توقف ساخت و ساز در زمین بوستان مادر در تهران، متاسفانه شواهد حکایت از ادامه ساخت و ساز در این زمین با نام "پروژه نور" دارد.

به گزارش معماری نیوز تجمع اعتراضی ساکنین حریم "بوستان مادر" روبروی ساختمان شهرداری منطقه 5 تهران برگزار شد.
 
معترضان در این تجمع خواستار اجرایی شدن مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری هستند که در روز دوشنبه 23 تیر ماه و با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , تخریب پارک مادر در تهران

 
در پی تجمع امروز ساکنین و درخواست توقف از شهرداری منطقه؛ جلسه ای با حضور عباس سمیع معاون شهرسازی شهرداری منطقه 5 در نمازخانه شهرداری برگزار شد با کمال شگفتی وی اعلام کرد هیچ اطلاعی از توقف ساخت و ساز در بوستان مادر نداشته و ابلاغیه رسمی برای توقف صادر نشده است و در صورت وجود چنین دستوری، شهرداری ظرف 24 ساعت ضمن توقف پروژه، کلیه ساخت و سازهای صورت گرفته تخریب می شود.
 
این درحالی است که پشمچی زاده شهردار منطقه 5 در جلسه شورایعالی بدلیل عدم توقف پروژه مورد پرسش قرار گرفته است.
 
علیرغم پیگیری های شورای شهر و دو مصوبه ی اخیر این شورا و همچنین مصوبه روز دوشنبه 23تیرماه  شورایعالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون اصل 90 مجلس، ده ها بونکر سیمان جهت بتن ریزی به منظور اجرای فوندانسیون حتی در تعطیلات رسمی و شهادت حضرت علی(ع) در بوستان مادر مستقر شدند.
 
بر اساس این گزارش در آن مصوبه به صراحت اعلام شده است که: همه فعالیت های ساختمانی پروژه نور واقع در بوستان مادر منطقه 5 شهرداری تهران می بایست بلافاصله پس از اعلام مصوبات پیشین شورا تعطیل می شد كه تاكنون صورت نگرفته و مسئولیت عواقب آن بر عهده شهرداری است.
 
این جلسه با حضور آخوندی وزیرراه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی، علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و پژمان پشمچی زاده شهردار منطقه 5 و برخی مسئولین برگزار شد، و در آن مقرر شد کلیه فعالیت های ساخت و ساز در بوستان مادر متوقف شود.
 
نکته جالب اینکه حتی وزیر راه و شهرسازی از علت عدم توقف این پروژه تا کنون و با استناد به مصوبات پیشین شورا از شهردار منطقه 5 و معاون شهردار تهران پرسش کرده است.
 
امیدواریم شورایعالی شهرسازی و معماری با ورود سریع به این موضوع تکلیف ساکنین منطقه را با عوامل شهرداری و پیمانکاران و مجریان پروژه و با تصمیم مقتضی که همان ارجاع پرونده برای مراجع قانونی و اجرای احکام صادر شده می باشد، مشخص نماید.

اخبار اجتماعی - معماری نیوز