اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار یک مین در قصرشیرین


معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان منجر به موج گرفتگی یک نفر شد.

خبرگزاری ایرنا: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان منجر به موج گرفتگی یک نفر شد.

نعمت الله نازپرورده روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: در جریان این انفجار یک دستگاه بولدوزر متعلق به شرکت پاکسازی مین در حوالی پاسگاه مرزی خان لیلی از توابع بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین با مین برخورد کرد که راننده آن دچار موج گرفتگی شد.
وی اظهار کرد: راننده این بولدوزر پس از موج گرفتگی به بیمارستان منتقل شد و به خودرو وی نیز خسارت وارد شد.

پاکسازی عمومی تا عمق 30 سانتیمتری اراضی آلوده به مین شهرستان قصرشیرین در بهمن سال 91 به اتمام رسید و هم اکنون گروه های پاکسازی مرکز مین زدایی ماموریت خود را برای پاکسازی عمقی و بازنگری تا عمق 80 سانتیمتری و به بیانی دیگر پاکسازی پیشرفته و عملیات کوبش را در دستور کار دارند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میادین مین تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی اراضی آلوده بر اثر انفجار مین و مهمات بر جا مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و یا جانباز، مجروح و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت با عراق 186 کیلومتر مرز مشترک دارد و در هشت سال دفاع مقدس به مدت دو سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی بود.


ویدیو مرتبط :
انفجار مین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار «مین» در قصرشیرین قربانی گرفت



معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: انفجار یک‌قبضه مین به‌جامانده از دوران جنگ‌تحمیلی در منطقه تنگه‌حمام حوالی پاسگاه مرزی دارخور از توابع بخش مرکزی این شهرستان، یک‌کشته برجا گذاشت.

نعمت‌الله نازپرورده در این‌باره توضیح داد: در جریان این حادثه یکی از عشایر ایل کلهر به‌نام جلال بهرام‌زاده، ٢٤ساله، حین تعلیف احشام با مین برخورد کرد و بر اثر شدت جراحات وارده، در دم فوت شد.

 

وی اظهار کرد: در جریان این انفجار، همچنین هفت‌راس از دام‌های این فرد تلف شدند.

 

نازپرورده گفت: از ابتدای امسال تاکنون ١٩نفر در اثر انفجار مین و مهمات به‌جامانده از جنگ‌تحمیلی، در این شهرستان مجروح و کشته شده‌اند، ضمن‌اینکه درهمین‌مدت، انفجار مین‌های بازمانده از جنگ، باعث تلف‌شدن چندراس دام و واردشدن خسارت به ماشین‌های کشاورزی شد.

 

وی از ساکنان منطقه و مسافران و میهمانان نوروزی خواست به‌محض مشاهده هرگونه مواد منفجره، مراتب را به نیروهای پاکسازی مرکز مین‌زدایی، فرمانداری قصرشیرین یا به شماره تلفن١١٠، اطلاع دهند و از دست‌زدن، جابه‌جایی و انتقال هرگونه اشیای مشکوک خودداری کنند.

 

اخبار حوادث - شرق