اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار یک منزل مسکونی در تهران


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از انفجار در یک منزل مسکونی واقع در خاورشهر به دلیل نشت گاز و مصدومیت یک نفر خبر داد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از انفجار در یک منزل مسکونی واقع در خاورشهر به دلیل نشت گاز و مصدومیت یک نفر خبر داد.

جلال ملکی اظهار داشت: در ساعت 4:48 دقیقه بامداد امروز انفجار شدیدی در یک منزل مسکونی واقع در خاورشهر فاز یک به سامانه آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و مأموران دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در پی اعلام این حادثه آتش‌نشانان با حضور در محل مشاهده کردند یک منزل به وسعت 280 متر که 200 متر آن بنا بوده در داخل زیرزمین آن انفجار شدیدی رخ می‌دهد و بخش غربی این ساختمان به دلیل شدت انفجار کاملاً تخریب شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان داشت: دو دستگاه خودرو در داخل پارکینگ این ساختمان وجود داشت که آسیب‌های زیادی دیده بود و 4 نفر نیز در داخل منزل گرفتار شده بودند که 3 نفر از آنها کاملاً شوک زده بود که یک آقای 60 ساله به دلیل برخورد اشیا از ناحیه سر و صورت آسیب دیده بود که به مراکز درمانی منتقل شد.

ملکی بیان داشت: پس از ایمن‌سازی‌های لازم در ساعت 6 صبح عملیات این حادثه به اتمام رسید. علت این حادثه بر اساس بررسی‌های کارشناسان نشت گاز از وسیله گازسوز در داخل زیرزمین و جرقه حاصل از کنتاکت یخچال بوده است.


ویدیو مرتبط :
ابتکاری جدید در منزل مسکونی!...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار شدید یک منزل مسکونی در تهران



 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار شدید یک منزل مسکونی در خیابان وحدت اسلامی خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت 04:33 بامداد امروز یک مورد حادثه انفجار به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن عوامل سه ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان وحدت اسلامی، کوچه محمدی اعزام شدند.
 
وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که انفجار در یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی به مساحت 35 متر مربع رخ داده و شدت آن به حدی بوده که علاوه بر تخریب این خانه، دیوارهای دو خانه مجاور نیز تخریب شده است.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در پی این حادثه آتش‌سوزی نیز ایجاد شده بود، گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان آغاز کرده پس از مدتی شعله‌های آتش در این منزل مسکونی را به طور کامل مهار و اطفا کردند.
 
ملکی با بیان اینکه در پی این حادثه تعدادی از ساکنان نیز زیر آوار محبوس شده بودند، گفت: آتش‌نشانان مردی 45 ساله را که دچار سوختگی شده و زنی 25 ساله و فرزند یک ساله‌اش را از زیر آوار خارج کرده و در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند که براساس گزارش اولیه، حال کودک یک ساله وخیم گزارش شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین در خانه مجاور نیز مردی 45 ساله در زیر آوار محبوس شده بود که آتش‌نشانان این فرد را نجات داده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در بررسی علت این حادثه موردی از انفجار مواد محترقه یافت نشد، گفت: احتمالا نشت گاز علت وقوع این انفجار بوده است.
 
ملکی اظهار کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 5:38 به عملیات خود خاتمه دادند.

 

 اخبار حوادث  -  ایسنا