اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار مین در قصر شیرین قربانی گرفت


انفجار مین در استان کرمانشاه بار هم قربانی گرفت و اینبار یک کودک در اثر اصابت با مین پای خود را از دست داد.

خبرگزاری مهر: انفجار مین در استان کرمانشاه بار هم قربانی گرفت و اینبار یک کودک در اثر اصابت با مین پای خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش فرزند کوچک یک خانواده سرپل ذهابی که برای تفرج به شهرستان قصرشیرین سفر کرده بودند قربانی قاتلین خاموشی شدند که از سالها پیش دشمنان ملت ایران در خاک این کشور برجای گذاشتند.

پسر 10 ساله این خانواده در حین گردش با مین بازمانده از دوران جنگ تحمیلی برخورد کرده که در اثر این حادثه مچ پای خود را از دست می دهد.

این در حالی است که چندی پیش در استان کرمانشاه جشن پاکسازی اراضی استان از لوث وجود مینها برگزار شد. در ماه های گدشته این چندمین انفجار مین در استان کرمانشاه است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه در رابطه با برگزاری جشن پاکسازی اراضی استان کرمانشاه از مین و وقوع حوادثی مثل انفجار اظهار داشت: در هیچ یک از برنامه هایی که در این خصوص اجرا شده پاکسازی 100 در صدی ادعا نشده است.

شهریار حیدری گفت: همواره اعلام شده که حدود 95 درصد از اراضی آلوده به مین پاکسازی شده اند و احتمال وجود مین های پراکنده در قسمت های مختلف وجود دارد.

حیدری وسعت مناطق پاکسازی شده در استان را بسیار بیشتر از مناطقی عنوان کرد ممکن است در آنها مین وجود داشته باشد و گفت: سطح وسیعی از اراضی آلوده به مین با رشادت های گردان های مین زدایی پاکسازی شده و بسیاری از زمین ها هم زراعی شده و یا به واحدهای تولیدی تبدیل شده اند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان در خصوص خدماتی که به حادثه دیدگان مین ارائه می شود، اظهار داشت: در فرمانداری شهرستان ها کمیسیون ویژه ای وجود دارد که حادثه دیدگان در برخورد با مین می توانند با مراجعه به آن و ارائه مدارک مراحل معرفی به بنیاد شهید و امور ایثارگران را جهت تحت پوشش قرار گرفتن طی کنند.


ویدیو مرتبط :
دانلود فیلم قصر شیرین|قصر شیرین|FULL HD|4K|HD|1080p|فیلم قصر شیرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار «مین» در قصرشیرین قربانی گرفت



معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: انفجار یک‌قبضه مین به‌جامانده از دوران جنگ‌تحمیلی در منطقه تنگه‌حمام حوالی پاسگاه مرزی دارخور از توابع بخش مرکزی این شهرستان، یک‌کشته برجا گذاشت.

نعمت‌الله نازپرورده در این‌باره توضیح داد: در جریان این حادثه یکی از عشایر ایل کلهر به‌نام جلال بهرام‌زاده، ٢٤ساله، حین تعلیف احشام با مین برخورد کرد و بر اثر شدت جراحات وارده، در دم فوت شد.

 

وی اظهار کرد: در جریان این انفجار، همچنین هفت‌راس از دام‌های این فرد تلف شدند.

 

نازپرورده گفت: از ابتدای امسال تاکنون ١٩نفر در اثر انفجار مین و مهمات به‌جامانده از جنگ‌تحمیلی، در این شهرستان مجروح و کشته شده‌اند، ضمن‌اینکه درهمین‌مدت، انفجار مین‌های بازمانده از جنگ، باعث تلف‌شدن چندراس دام و واردشدن خسارت به ماشین‌های کشاورزی شد.

 

وی از ساکنان منطقه و مسافران و میهمانان نوروزی خواست به‌محض مشاهده هرگونه مواد منفجره، مراتب را به نیروهای پاکسازی مرکز مین‌زدایی، فرمانداری قصرشیرین یا به شماره تلفن١١٠، اطلاع دهند و از دست‌زدن، جابه‌جایی و انتقال هرگونه اشیای مشکوک خودداری کنند.

 

اخبار حوادث - شرق