اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار مهیب مناطقی از یزد را لرزاند




اخبار حوادث - انفجار مهیب مناطقی از یزد را لرزاند

انفجار مهیبی كه در شركت بوتان یزد رخ داد، شب گذشته مردم مناطقی از شهر یزد را دچار وحشت كرد.

به گزارش مهر، شب گذشته، شركت بوتان در حوالی سه راه تعاون یزد از ناحیه مخزن گاز دچار انفجار شد و این انفجار مهیب به شدت مردم شهر را دچار وحشت و دلهره كرد.

پس از این انفجار، زبانه های آتش و دود در آسمان شهر هویدا بود و مردم سراسیمه به خیابانها ریختند.

صدای مهیب انفجار منازل اطراف را حتی تا چند كیلومتری شركت به شدت لرزاند.

این انفجار در زمانی رخ داد كه كاركنان شركت در آن حضور نداشتند و تنها دو نگهبان در شركت بودند كه خوشبختانه به علت حضور آنها در فضای باز، حادثه ای برای آنها رخ نداد.

شركت بوتان در چند متری مجتمع ادارات یزد همچنین در حوالی خوابگاه دانشجویان دانشكده فنی قرار دارد و دانشجویان این خوابگاه به شدت از صدای این انفجار دچار وحشت و اضطراب شدند.

شركت بوتان در میان منطقه مسكونی و در حوالی ادارات مهم یزد واقع شده و می توانست خطرات بسیاری به دنبال داشته باشد.

این آتش سوزی به سرعت توسط ماموران آتش نشانی مهار شد و خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت.

اخبار حوادث - مهر

 


ویدیو مرتبط :
چندین انفجار اربیل و بغداد را لرزاند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک انفجار مهیب مکه مکرمه را لرزاند


تا به این لحظه اطلاعات دقیقی از تعداد کشته شدگان و زخمی ها در دست نیست اما این رسانه ها اعلام کردند که این انفجار در یک هتل بین المللی به نام "اینترکنتینانتال" رخ داده است.

تابناک: رسانه های عرب زبان ساعاتی پیش از وقوع یک انفجار مهیب در شهر مکه مکرمه در عربستان سعودی خبر دادند.
 
تا به این لحظه اطلاعات دقیقی از تعداد کشته شدگان و زخمی ها در دست نیست اما این رسانه ها اعلام کردند که این انفجار در یک هتل بین المللی به نام "اینترکنتینانتال" رخ داده است.
 
این رسانه های عربی همچنین اعلام کردند که به محض وقوع این انفجار مهیب، 15 گروه از آتش نشانان عربستانی به محل اعزام شدند تا بتوانند آتش به وجود آمده از این انفجار را مهار کنند.
 
قابل ذکر است این هتل در نزدیکی زندان مرکزی مکه مکرمه قرار دارد. زندانی که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی عربستان، حبس شده اند.
 
گفتین است ساختمان "رابطه علمای جهان اسلام" که ریاست آن بر عهده مفتی اعظم عربستان، "عبدالعزیز آل الشیخ" است نیز در نزدیکی این هتل و محل انفجار قرار دارد.
 
رسانه های عربی همچنین فاش کردند که یکی از بزرگ ترین لوله های انتقال گاز عربستان، در چند صد متری محل این انفجار قرار دارد و این به آن معنی است که احتمال گسترده تر شدن دامنه آتش سوزی و کشیده شدن آتش به این لوله گازی نیز وجود دارد.
 
مسئول آتش نشانی مکه در اولین مصاحبه خود با رسانه های سعودی درباره این آتش سوزی گفت: بیش از 40 درصد این هتل در آتش سوخته است.

در همین حال امیر منطقه مکه مکرمه دستور تشکیل کمیته تحقیق فوری را صادر کرده است. منطقه محل انفجار توسط نیروهای امنیتی رژیم آل سعود به طور کامل محاصره شده است.

 چند روز پیش نیز بر اثر وقوع انفجاری در شرق "ریاض" پایتخت عربستان یک ساختمان صنعتی فرو ریخت. بر اثر آن انفجار نزدیک به 200 نفر کشته و زخمی شدند.