اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار مرگبار تانکر گازوئیل در تصادف با 4 خودرو


برخورد یک‌دستگاه تانکر حامل سوخت با چهار خودروی سواری سه کشته و هشت مجروح برجای گذاشت.

ایسنا: حبیب حسینقلی زاده ، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان آذربایجان شرقی در این‌باره گفت: وقوع یک حادثه رانندگی در ساعت 13:40 پنج شنبه به اتاق فرمان 115 استان گزارش شد و طی آن تکنسین‌های فوریتهای پزشکی پایگاههای جلفا، مرند، منطقه آزاد ارس و هادی شهر به کیلومتر 7 جاده جلفا – مرند اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه به علت برخورد دو دستگاه پراید، مگان و پژو با یک دستگاه تانکر حامل گازوئیل به وقوع پیوسته و سبب وقوع حریق در محل شده ، گفت: دو تن در اثر آتش سوزی و یک تن در اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

به گفته حسین‌قلی‌زاده، هشت نفر نیز در جریان این حادثه مصدوم شدند که توسط تکنسین های اعزامی به منطقه، به بیمارستان ساجدی هادی شهر انتقال داده شدند.

سرهنگ حسن فرجی، رییس پلیس راهور استان آذریایجان شرقی نیز در این‌باره به ایسنا گفت: علت این حادثه بروز نقص فنی در سیستم ترمز تانکر اعلام شده‌ است.


ویدیو مرتبط :
تصادف مرگبار اتوبوس و تانکر سوخت در چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصادف مرگبار تانکر حامل گازوئیل با ‌2 خودرو


رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی در تشریح جزییات تصادف مرگبار حامل گازوییل با دو خودرو در این استان گفت: برخورد تانکر حامل گازوئیل با دو خودروی خاور و پژو 405 در کیلومتر 9 کمربندی مرند، 4 کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی در تشریح جزییات تصادف مرگبار حامل گازوییل با دو خودرو در این استان گفت: برخورد تانکر حامل گازوئیل با دو خودروی خاور و پژو 405 در کیلومتر 9 کمربندی مرند، 4 کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

سرهنگ حسن فرجی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه گفت: برخورد تانکر حامل محموله گازوئیل در ساعت 17:15 بعد از ظهر امروز منجر به فوت دو سرنشین پژو 405، راننده خاور و یک نفر با هویت نامعلوم شد و راننده تانکر نیز هم اکنون متواری است.

وی ادامه داد: یک نفر با سوختگی بیش از 85 درصد به بیمارستان منتقل و یکی از عوامل آتش‌نشانی حاضر در صحنه نیز که دچار جراحت جزئی شده بود، به صورت سرپایی درمان شد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی علت تامه این سانحه رانندگی را بی احتیاطی از جانب راننده تانکر به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با نقص فنی و بی مبالاتی شرکت نفت به علت صدور بارنامه و تحویل بار به وسیله نقلیه با نقص فنی عنوان کرد.

سرهنگ فرجی با بیان اینکه این تانکر مدل 54 است، یادآور شد: آیا صدور بارنامه حمل گازوئیل برای وسیله‌ای با عمر 54 سال، با استانداردها مطابقت دارد؟!

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون 8 درصد ناوگان باری کشور در محورهای مواصلاتی آذربایجان‌شرقی تردد می‌کنند، از بالا بودن میانگین عمر بالای ناوگان حمل و نقل ترانزیتی در استان انتقاد کرد.

سرهنگ فرجی یادآور شد: هم اکنون 30 هزار دستگاه کامیون بدون احتساب خودروهای عبوری و ترانزیتی از جاده‌ها، تحت پوشش آذربایجان‌شرقی است و 38 هزار راننده بار در استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حادثه مشابه دیگری که دیروز با درایت پلیس راه استان به خیر گذشت گفت: روز گذشته نیز نقص فنی یک تریلر در محور مرند - جلفا در چند قدمی بروز فاجعه بود که با هوشیاری به موقع پلیس راه و اطلاع رسانی به موقع راننده تریلر از بروز نقص فنی در خودرو، با هدایت به موقع تریلر توسط عوامل پلیس راه به حاشیه جاده به خیر گذشت.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی در پایان این سوال را مطرح کرد که آیا با این وضعیت عمر ناوگان حمل و نقل باری، تکرار حوادث تلخی از این دست متصور نیست؟!