اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار شدید یک ساختمان در سعادت آباد تهران



اخبار حوادث - انفجار شدید یک ساختمان در سعادت آباد تهران

پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که انفجار در یکی از واحدهای واقع در طبقه چهارم یک ساختمان پنج طبقه اداری تجاری مسکونی رخ داده و شدت آن به حدی بوده که سبب تخریب درها و پنجره‌های این ساختمان و ساختمان‌های مجاور شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار شدید در یک ساختمان اداری مسکونی در سعادت آباد خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در ساعت 23:26 جمعه شب صدای انفجار شدیدی منطقه سعادت آباد و محله‌های اطراف آن را لرزاند و به دنبال آن تماس‌های متعددی با سامانه 125 برقرار شده و از وقوع حادثه در این منطقه خبر دادند که ستاد فرماندهی آتش نشانی، آتش نشانان شش ایستگاه را به همراه نردبام و تشک به محل حادثه واقع در سعادت آباد، خیابان علامه جنوبی اعزام کرد.

وی افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که انفجار در یکی از واحدهای واقع در طبقه چهارم یک ساختمان پنج طبقه اداری تجاری مسکونی رخ داده و شدت آن به حدی بوده که سبب تخریب درها و پنجره‌های این ساختمان و ساختمان‌های مجاور شده است.

سخنگوی سازمان‌ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به شعله ور بودن این واحد افزود: عوامل آتش نشانی با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را آغاز کرده و در نخستین دقایق یک زن 45 ساله و مردی 27 ساله را در حالی که هر دو دچار سوختگی و آسیب دیدگی شده بودند را به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

ملکی افزود: همچنین در این حادثه شماری از ساکنان نیز از میان دود و شعله‌های آتش خارج شده که در این بین یکی از زنانی که ساکن طبقه پنجم این ساختمان بود مدعی شد که قصد داشته خود را از این طبقه به پایین بیندازد که آتش نشانان وی را نجات دادند.

ملکی با بیان اینکه عوامل آتش نشانی پس از مدتی شعله‌های آتش در این واحد مسکونی را به طور کامل مهار و اطفا کردند، گفت: در جریان این حادثه پنج دستگاه خودروی سواری نیز دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است، گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل و پاکسازی معبر توسط عوامل شهرداری در ساعت 01:35 بامداد روز شنبه به عملیات خود خاتمه دادند و محل برای بررسی علت وقوع حادثه تحویل نیروهای انتظامی شد.

به گزارش ایسنا، شدت این انفجار به حدی بود که صدای آن تا شعاع چند کیلومتری این منطقه به گوش رسیده است. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
انفجار شدید یک آزمایشگاه در غرب تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار شدید گاز در شرق تهران



سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر تهران از انفجار شدید یک منزل مسکونی در سه‌راه افسریه خبر داد.

سیدجلال ملکی در این باره گفت: در ساعت 8:31 صبح امروز حادثه انفجار در یک منزل مسکونی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 113 را به محل حادثه واقع در خیابان خاوران نرسیده به سه راه افسریه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه قدیمی بود که انفجار در یک واحد 60 متری در زیرزمین آن رخ داده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر تهران با بیان اینکه این انفجار سبب تخریب این واحد شده و تمام درها، پنجره‌ها و شیشه‌های این ساختمان نیز فرو ریخته بود، گفت: پس از حضور آتش‌نشان در محل مشخص شد که مردی 26 ساله در پی این انفجار دچار سوختگی شده است که آتش‌نشانان بلافاصله این فرد را از محل حادثه خارج و برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دادند.

ملکی نشت گاز از وسایل گازسوز و ایجاد جرقه را علت وقوع این حادثه اعلام کرد و گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی در ساعت 9:39 به عملیات خود خاتمه دادند.
اخبار حوادث - ایسنا