اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار شدید در یک منزل مسکونی در تهران


سخن‌گوی آتش‌نشانی تهران از بروز انفجاری در یک منزلی مسکونی در دولت آباد به علت نشت گاز خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخن‌گوی آتش‌نشانی تهران از بروز انفجاری در یک منزلی مسکونی در دولت آباد به علت نشت گاز خبر داد.

سید جلال ملکی گفت: در ساعت 20:5 دقیقه شب گذشته (شنبه 8فروردین)، انفجار شدیدی در یک منزل مسکونی در دولت آباد، محله صفائیه اعلام می‌شود و نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شده و مشاهده می‌شود این انفجار در یک منزل مسکونی یک طبقه به وسعت حدود یکصد مترمربع رخ داده است.

وی با بیان اینکه منزل مذکور دارای دو قسمت است، توضیح داد: قسمت جلویی منزل اختصاص به مالک و قسمت عقبی آن اجاره داده شده بود که گویا مستاجران چند روزی در منزل حضور نداشته‌اند. این انفجار در قسمتی که متعلق به مستاجر بود رخ داده که باعث تخریب کامل دیوارها، سقف‌ها و شکسته شدن شیشه‌ها شده بود. همچنین همه لوازم منزل این خانه در اثر انفجار به خارج پرتاب شده و بخش‌هایی از سقف و دیوارهای منزل مالک هم تخریب شده بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: مالک منزل و همسر وی که پیرمرد و پیرزنی بین 70 تا 80 سال بودند به علت ریختن آوار دچار آسیب‌دیدگی شده بودند و همزمان با رسیدن نیروهای آتش نشانی همسایه‌ها سعی در خارج کردن این دو فرد از زیر آوار داشتند. در نهایت این دو نفر تحویل نیروهای اورژانس داده شدند.

ملکی در ادامه در مورد علت بروز این حادثه اظهار کرد: بررسی کارشناسان نشان داد که نشت گاز شهری از یکی از وسائل و ایجاد جرقه ناگهانی باعث ایجاد این حادثه شده است. در نهایت عملیات در ساعت 21:25 به پایان رسید.


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی شدید منزل مسکونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار شدید یک منزل مسکونی در تهران



 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار شدید یک منزل مسکونی در خیابان وحدت اسلامی خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت 04:33 بامداد امروز یک مورد حادثه انفجار به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن عوامل سه ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان وحدت اسلامی، کوچه محمدی اعزام شدند.
 
وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که انفجار در یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی به مساحت 35 متر مربع رخ داده و شدت آن به حدی بوده که علاوه بر تخریب این خانه، دیوارهای دو خانه مجاور نیز تخریب شده است.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در پی این حادثه آتش‌سوزی نیز ایجاد شده بود، گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل با تقسیم شدن به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان آغاز کرده پس از مدتی شعله‌های آتش در این منزل مسکونی را به طور کامل مهار و اطفا کردند.
 
ملکی با بیان اینکه در پی این حادثه تعدادی از ساکنان نیز زیر آوار محبوس شده بودند، گفت: آتش‌نشانان مردی 45 ساله را که دچار سوختگی شده و زنی 25 ساله و فرزند یک ساله‌اش را از زیر آوار خارج کرده و در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند که براساس گزارش اولیه، حال کودک یک ساله وخیم گزارش شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین در خانه مجاور نیز مردی 45 ساله در زیر آوار محبوس شده بود که آتش‌نشانان این فرد را نجات داده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در بررسی علت این حادثه موردی از انفجار مواد محترقه یافت نشد، گفت: احتمالا نشت گاز علت وقوع این انفجار بوده است.
 
ملکی اظهار کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 5:38 به عملیات خود خاتمه دادند.

 

 اخبار حوادث  -  ایسنا