اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار سیستم لذت در مغز!


متخصصان علوم اعصاب و نوروفیزیولوژی کشور با بررسی چگونگی خندیدن از منظر عصب شناسی دریافته‌اند که مغز انسان، قابلیت یادگیری خندیدن را دارد و باید آن را تمرین کرد.

خبرگزاری ایسنا: متخصصان علوم اعصاب و نوروفیزیولوژی کشور با بررسی چگونگی خندیدن از منظر عصب شناسی دریافته‌اند که مغز انسان، قابلیت یادگیری خندیدن را دارد و باید آن را تمرین کرد.

دکتر شروین وکیلی، نوروفیزیولوژیست و جامعه‌شناس که در نشست علمی خنده از منظر علوم اعصاب و عصب‌شناسی در چهارمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: خنده، اثر درمانی دارد و ضد درد است و انسان، اگر بتواند به هنگام درد، بخندد، معجزه خنده را در کاهش درد مشاهده می‌کند.

وی افزود: خنده، انفجار سیستم لذت در مغز است. خندیدن، یک پدیده پیچیده است که از سه لایه عصب‌شناختی، زبان‌شناختی و جامعه شناختی قابل بررسی است.

به گفته وی، در زمان خندیدن، 44 واحد حرکتی فعال می‌شوند و تفاوت خنده با لبخند ، این است که در خنده، عضلات بصورت فعالانه منقبض می‌شوند، درصورتی که در لبخند، عضلات منقبض نمی‌شوند.

دکتر وکیلی با اشاره به اینکه بخش پیش پیشانی مغز نقش اساسی در خندیدن دارد، افزود: چون این بخش در یادگیری انسان نیز حائز اهمیت است ، لذا نتیجه می‌گیریم که «تولید خنده، یاد گرفتنی است و همه ما شرایط و توانایی تولید آن را داریم».

وکیلی خنده را لایه لایه توصیف کرد و افزود: خنده موازی زبان است چرا که با خندیدن، پیامی را نیز بین یکدیگر منتقل می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه، خنده ، حالت مسری دارد و می تواند از یک خنده غیرطبیعی نیز آغاز شده و به دیگران منتقل شود و از سویی، چون خندیدن برای سلامتی انسان بسیار مفید است، توصیه می‌کنم که تا می‌توانید بخندید و بدانید که همه انسان ها قابلیت و توانایی یادگیری خندیدن را دارند.

چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، دوم تا چهارم دی ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.


ویدیو مرتبط :
خنده لذت مغز متفکر داعش شکنجه اجساد فیلم گلچین صفاسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار تروریستی در بیروت؛ ترور مغز متفکر 14مارس



اخبار,اخبار بین الملل,انفجاردر بیروت

 
اخبار بین الملل - انفجار شدید تروریستی در بیروت پایتخت لبنان

 انفجار شدیدی تروریستی صبح امروز جمعه و دقایقی قبل در نزدیکی هتل فنیسیا در شهر بیروت پایتخت لبنان رخ داد و دست کم 4 کشته و 10 زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا ، براساس اطلاعات اولیه در این انفجار تروریستی ؛ خودرو حامل « محمد شطح» وزیر دارایی در دولت سابق لبنان به نخست وزیری سنیوره و وابسته به جریان المستقبل هدف گرفته و او کشته شده است.

شطح مشاور « سعد حریری» رییس جریان المستقبل در امور بین الملل بوده است.

« محمد طبایلی » فرمانده پلیس بیروت تایید کرده است که شطح و راننده او در این انفجار تروریستی کشته شده اند و اجساد آنها در خودرو سوخته است.

« سراج الدین زریقات» سرکرده گروه تکفیری تروریستی « عبدالله عزام» در لبنان دیروز با انتشار نواری تهدید کرده بود که بیروت شاهد انفجارهای تروریستی جدیدی خواهد بود.

هتل فنیسیا از مهمترین هتل های لبنان است ودرمرکز بیروت قرار دارد.

دود ناشی از این انفجار در فضای بیروت متصاعد شده است.

این اقدام تروریستی که گفته می شود ناشی از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده است چندین کشته و زخمی برجای گذاشته شده است.

چرخبال های ارتش لبنان در فضای بیروت به پرواز در آمده اند و آمبولانس ها درحال انتقال زخمی ها هستند.

منابع امنیتی لبنان از اینکه این انفجار شبیه انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران دو مرحله باشد، هشدار داده اند.

اطلاعات اولیه حاکی است که 4 تن کشته و 10 تن دیگر زخمی شده اند.

یک رسانه لبنانی اعلام کرد که « نجیب میقاتی » هدف این انفجار تروریستی نگرفته و او سالم است و اکنون در خارج بیروت بسر می برد.

قرار بوده است که امروز ساعت 9 و 30 دقیقه صبح نشستی سیاسی با مشارکت شخصیت ها در بیروت برگزار شود. 

                                    ...........................................

انفجاردر بیروت / وزیر دارایی پیشین دولت لبنان کشته شد

 در انفجار شدید تروریستی صبح امروز جمعه در نزدیکی هتل فنیسیا در شهر بیروت پایتخت لبنان « محمد شطح» وزیر دارایی پیشین دولت لبنان کشته شد.

 به گزارش ایرنا ، براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع بیمارستانی و صلیب سرخ لبنان شمار کشته های این انفجار تروریستی به 5 تن و زخمی ها به 21 تن افزایش یافته است.

در این انفجار تروریستی ؛ خودرو حامل وزیر دارایی در دولت اسبق لبنان به نخست وزیری « فواد سنیوره » و وابسته به جریان المستقبل هدف گرفته و او به همراه راننده اش کشته شده است.

شطح مشاور « سعد حریری» رییس جریان المستقبل در امور بین الملل بوده است.

« محمد طبایلی » فرمانده پلیس بیروت تایید کرده است که شطح و راننده او در این انفجار تروریستی کشته شده اند و اجساد آنها در خودرو سوخته است.

« هادی حبیش » عضو فراکسیون جریان المستقبل در مجلس نمایندگان لبنان خبر کشته شدن شطح را تایید کرد.

وی مدعی شد که این انفجار می تواند با دادگاه ترور رفیق حریری که قرار است بزودی برگزار شود ، مرتبط باشد.

این در حالی است که « سراج الدین زریقات» سرکرده گروه تکفیری تروریستی « عبدالله عزام» در لبنان دیروز با انتشار نواری تهدید کرده بود که بیروت شاهد انفجارهای تروریستی جدیدی خواهد بود.
اخبار بین الملل - ایرنا