اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار در بازار تهران/ 22 آمبولانس به محل اعزام شدند/ اعلام علت انفجار



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

این خبر تکمیل می شود
انفجار در بازار تهران/ 22 آمبولانس به محل اعزام شدند

سخنگوی آتش نشانی هم اعلام کرد که باید برای تعیین علت انفجار، بررسی های فنی صورت گیرد، فعلاً اولویت با نجات مجروحان است.

انفجاری مهیب بازار تهران را لرزاند.

برآورد اولیه حاکی از زخمی شدن 12 شهروند است. چند زن و کودک در میان مجروحان هستند. حال تعدادی از آنها وخیم است.
خبری از کشته شدن فرد یا افرادی تا کنون مخابره نشده است و تعداد دقیق مجروحان هم مشخص نیست.

علت این انفجار مشخص نیست ولی برخی مسؤولان و نیز شبکه خبر صدا و سیما می گویند که یک کپسول گاز منفجر شده است.سخنگوی آتش نشانی هم اعلام کرد که باید برای تعیین علت انفجار، بررسی های فنی صورت گیرد، فعلاً اولویت با نجات مجروحان است.
وی در عین حال، احتمال انفجار گاز را منتفی ندانست.

هم اکنون نیروهای امدادی و امنیتی در محل حضور دارند و در حال انتقال مجروحان به مراکز درمانی هستند. بیمارستان های لقمان و سینا این مجروحان را پذیرش کرده اند.

انفجار در بخش ساعت فروشان بازار، موسوم به باساژ طلا رخ داده است. این انفجار منجر به آتش سوزی نشد.
شاهدان عینی می گویند انفجار به حدی شدید بود که شیشه های تعدادی از مغازه ها شکسته شد و دیوارهای چند مغازه تخریب شد.
همچنین محدوده محل انفجار از جمعیت تخیله شده است.

نیروهای امدادی از مردم خواسته اند از آمدن به سمت بازار خودداری کنند تا امدادگران بتوانند عملیات امداد را انجام دهند.
در همین حال خبرگزاری قوه قضاییه نیز گزارش داد: نیروهای پلیس که احتمال انفجار دوباره می دهند در حال تخلیه محل هستند.

فارس هم به نقل از سخنگوی اورژانس اعلام کرد: مجموعاً‌ 21 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

بازار تهران به دلیل نزدیک شدن به عیدنوروز، شلوغ ترین روزهای سال را پشت سر می گذراند.

تکمیلی:
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از حادثه انفجار کپسول گاز عصر چهارشنبه در پاساژ قیصریه بازار تهران خبر داد و گفت: در این حادثه 12 مصدوم بدحال توسط تکنیسین های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

حسن عباسی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساعت 17:14 عصر امروز حادثه انفجار کپسول گاز در یک مجتمع تجاری در خیابان امام خمینی (ره) محدوده بازار تهران به مرکز اطلاع رسانی اورژانس اعلام شد.

وی افزود: با توجه به مصدومیت چندین نفر در این حادثه اورژانس تهران یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 12 آمبولانس دیگر برای کمک رسانی به آسیب دیدگان به محل حادثه اعزام کرد.

عباسی ادامه داد: تکنیسین های اورژانس 9 مصدوم را برای ادامه مراحل درمانی به بیمارستان سینا و همچنین سه مصدوم دیگر این حادثه را به بیمارستان لقمان منتقل کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بدنبال انفجار یک کپسول گاز در یک پاساژ تجاری در محدوده بازار تهران حادثه آتش سوزی روی داد.

سید جلال ملکی افزود: در حال حاضر ماموران آتش نشانی در محل حادثه مشغول عملیات مهار آتش هستند.

وی خاطرنشان کرد: علت انفجار کپسول گاز در این مجتمع تجاری پس از پایان عملیات توسط کارشناسان آتش نشانی بررسی می شود.

رئیس اتحادیه: علت حادثه انفجار پمپ هوا
همچنین کشتی آرای مسئول اتحادیه طلافروشان در گفتگو با خبرنگار عصرایران بیان کرد: حادثه امروز ناشی از  انفجار پمپ هوا در کارگاه طلاسازی در طبقه دوم پاساژ طلافروشی در بازار تهران بود.

 

عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
اعزام کارشناس شیمیایی ارتش چین به محل انفجار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت انفجار در بازار تهران اعلام شد


رئیس اتحادیه طلا و جواهر جزئیات انفجار خونین در بازار تهران را تشریح کرد.

خبرگزاری میزان: رئیس اتحادیه طلا و جواهر جزئیات انفجار خونین در بازار تهران را تشریح کرد.

محمد کشتی آرای در گفنگویی با اشاره به جزئیات حادثه انفجار در بازار قیصریه تهران با رد برخی گمانه زنی ها گفت: انفجار در یکی از طبقه های زیرین پاساژ قیصریه در حد فاصل بازار زرگرها رخ داد.

5 دقیقه پس از این انفجار من به محل حادثه رسیدم. وی ادامه داد: پس از انفجار نیروی های پلیس برای حفاظت از طلاهای مغازه های آسیب دیده در منطقه حاضر شدند که خوشیختانه هیچ سرقتی رخ نداد. به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر خوشبختانه بسیاری از مغازه های بازار تعطیل بود که همین موضوع باعث شد تعداد مجروحان کاهش یابد. وی با اشاره به اینکه در این حادثه تعدادی عابر از جمله چند زن و کودک به همراه چند نفر کارگر مجروح شدند تاکید کردند: تمامی مجروحان با حضور نیروهای اورژانس و آتش نشانی به بیمارستان منتقل شدند.

کشتی آرای در مورد علت وقوع این انفجار گفت: از چندی قبل استفاده از کپسول های برش هوا در طلا فروشی ها ممنوع اعلام شد اما یکی از طلافروش های این پاساژ به دور از چشم بازرسان اتحادیه اصناف و پلیس اماکن از این کپسول استفاده می کرد که همین موضوع باعث شد امروز این اتفاق رخ دهد.