اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار‌‌‌‌‌‌‌‌ مین در قصرشیرین برای تانکر آب‌ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سانی سیار عشایر حادثه آفرید



اخبار,اخبار حوادث  ,انفجار‌‌‌‌‌‌‌‌ مین در قصرشیرین

 مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت: انفجار مین برای چندمین بار در ماه‌های اخیر اکنون برای تانکر آب‌رسان امور عشایر حادثه آفرید.

علی‌اشرف آزادی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم‌‌‌‌‌ در کرمانشاه، با اشاره به حادثه برخورد یک‌ دستگاه تانکر آبر‌‌‌‌سان امور‌‌‌ عشایر با مین به‌جای مانده از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این تا‌‌‌‌‌‌نکر‌‌‌‌‌‌‌ آبر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سان که در مسیر قصر‌‌‌‌‌‌‌شیرین به نفت شهر در منطقه عشایری خا‌‌‌‌‌‌‌‌نلیلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال تردد بود، با مین برخورد کرد و شدیداً آسیب دید.

وی افزود: این حادثه در نزدیک سیاه چادر عشایر رخ داده است که البته تلفات جانی نداشته است اما سبب وارد آمدن خسارت جدی به خودروی حامل تانکر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آب شده است.


  اخبار  حوادث  -  تسنیم 


ویدیو مرتبط :
چالش آب یخ حادثه آفرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار مین در قصرشیرین حادثه آفرید


معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین از انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان خبرداد و گفت: در اثر این انفجار دو راس گوسفند عشایر مستقر در منطقه که در حال تعلیف بودند تلف شدند.

خبرگزاری ایرنا: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین از انفجار یک قبضه مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان خبرداد و گفت: در اثر این انفجار دو راس گوسفند عشایر مستقر در منطقه که در حال تعلیف بودند تلف شدند.

نعمت الله نازپرورده افزود: این انفجار روز گذشته در جاده خسروی و در منطقه برج احمدی از توابع قصرشیرین بوقوع پیوست که در جریان آن به صاحب احشام هیچ گونه آسیبی وارد نشد و نامبرده در سلامت کامل است.

از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان قصرشیرین دو مورد انفجار مین رخ داده که در انفجار اول هفت راس گوسفند متعلق به عشایر و در انفجار دوم نیز دو راس گوسفند که در منطقه در حال تعلیف بودند تلف شدند.

پارسال نیز در مجموع بر اثر 35 مورد انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان 6 نفر کشته و 31 نفر نیز مجروح شدند.

جشن پاکسازی 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اکنون 2 شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب 12 گروه به استعداد 100 نفر در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی 2 سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز در این منطقه بود.