اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انعقاد توافق‌نامه‌ سنا و دولت آمریکا به زودی/گره کور مالی آمریکا در حال باز شدن



توافق‌نامه‌ سنا و دولت آمریکا

رویترز اعلام کرد
انعقاد توافق‌نامه‌ سنا و دولت آمریکا به زودی/گره کور مالی آمریکا در حال باز شدن

رویترز اعلام کرد: نمایندگان مجلس سنا ایالت متحده آمریکا از انعقاد توافق‌نامه‌ای برای چند روز دیگر ابراز خوشبینی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز سناتورهای مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند، برای از سرگیری فعالیت‌های دولت که هم اکنون در تعطیلی است و همچنین رفع بدهی‌های آن، به یک قرار دادی نزدیک شدند.

هاری رید و همتای جمهوری‌خواهش میتش مکونیل در مجلس سنا ایالت متحده آمریکا با حضورشان در سالن مجلس سنا از انعقاد توافق‌نامه‌ای برای چند روز دیگر ابراز خوشبینی کردند.

در صورتی که مجلس سنا آمریکا که دموکراتها در آن سیطره دارند، این را تایید کنند، حل این مشکل توسط مجلس نمایندگان سپرده می‌شود که جمهوری خواهان بر ان تسلط دارند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارش بی بی سی از توافق دولت و کنگره آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک مقام آمریکایی : آمریکا برای انعقاد توافقنامه با ایران عجله‌ای ندارد/ توافق با ایران به این زودی‌ها حاصل نمی‌شود



مذاکرات ایران و 5+1 ,مذاکرات ژنو

یک مقام آمریکایی : آمریکا برای انعقاد توافقنامه با ایران عجله‌ای ندارد/ توافق با ایران به این زودی‌ها حاصل نمی‌شود

یک مقام آمریکایی بیان کرده، توافق با ایران به آن زودی که برخی تصور می‌کنند، حاصل نخواهد شد و اگر چنین شود، توافق بسیار محدود خواهد بود.

یک مقام آمریکایی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «معاریو» گفت: مذاکرات برای حل برنامه هسته‌ای ایران که اکنون در ژنو در حال برگزاری است، احتمالا بیش از آنچه اغلب افراد انتظار دارند، به طول خواهد انجامید.

وی افزود: به‌رغم انتظار ناظران درباره انعقاد توافقنامه، آمریکا عجله‌ای برای تصویب توافقنامه ندارد. برای اینکه آمریکا با کاهش تحریم‌ها موافقت کند، توافقنامه باید خوب باشد. این نخستین گام است. امیدواریم به چنین توافقی دست یابیم اما مباحث تاکنون چالش برانگیز بوده‌اند.

این مقام آمریکایی که نامی از وی بیان نشده، با اشاره به اینکه آمریکا نگرانی‌های اسرائیل را درک می‌کند، افزود:‌ ما اهداف مشترکی داریم اما روش ما برای رسیدن به این هدف متفاوت است. ما به رایزنی‌های نزدیک خود با طرف اسرائیلی در این باره ادامه می‌دهیم. حتی اگر توافق حاصل شود، رفع تحریم‌ها بسیار محدود خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اسرائیلی‌ها هفته جاری درباره مذاکرات ابراز تردید کرده بودند. برخی منابع اسرائیلی نیز اعلام کردند ظاهرا زمان انعقاد توافقنامه میان ایران و 1+5 نزدیک است با این حال، تل‌آویو امیدوار است بتواند برخی کشورها را متقاعد کند که موضع سخت خود در قبال ایران را حفظ کنند.

/فارس