اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انصراف حائری شیرازی از نامزدی خبرگان


آیت الله حائری شیرازی از نامزدی در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری انصراف داد.

خبرگزاری فارس: آیت الله حائری شیرازی از نامزدی در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری انصراف داد.

متن پیام آیت‌الله حائری شیرازی این است: « اینک که انتخابات خبرگان و مجلس در آستانه برگزاری است، همه باید به پای صندوق‌های رای برویم و کسانی را انتخاب کنیم که هیچ گونه خوش بینی به طاغوت‌های زمان ندارند. کفر به طاغوت مقدم بر ایمان به خدا و رسول و ائمه اطهار علیهم السلام و مؤمنین است.

اینجانب هم به امید اعلام کفر به طاغوت در زمینه‌هایی که مورد غفلت واقع شده، می‌خواستم در مجلس خبرگان آینده حضور داشته باشم که برای حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردم تا آرای مرکز کشور پشتوانه کار بزرگی که می خواهم انجام دهم باشد ولی جامعتین تعهداتی به دیگران داشتند و غیر از مرکز تهران هم برای منظور حقیر مناسب نبود و از طرف دیگر مستقل وارد صحنه انتخابات شدن، ایهام مقابله با استخوان داران در حرکت انقلابی و اسلامی ما و پیوستن به دیگران را در پی داشت.

اینک ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی خبرگان و اعلام همراهی با استخوان داران در اسلامیت و انقلابی بودن و تقویت آنان و تشکر از هواداران  ستاد انتخاباتی آینده ام و فعالیت شبانه روزی آنها، رئوس مطالبی را که دوست داشتم با داشتن آراء تهران از موضعی مستحکم اعلام کنم چون می دانستم که دیگران چنین برنامه ای ندارند، آنها را مطرح می کنم:

1- اعلام می کنم در نجات انسان ها از مشکلات اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی چه مردم آمریکا و اروپا و چه مسلمانان آسیا و آفریقا محصولات علوم انسانی غرب راه گشا نیست و طرح های قرآن و اسلام هم راه گشا و هم قابل دفاع علمی است؛ به طوری که در دانشگاه های بزرگ اروپا و آمریکا قابل اثبات است؛ به شرطی که دفاعیات ما تجریدی نباشد، کاربردی و محسوس و ملموس باشد و چنین کاری به رغم محال دانستن همکاران به حول و قوه الهی ممکن است.

اینجانب اگر تتمه ای از عمرم باقی باشد، آ رزو دارم در این راه صرف کنم. آنهایی که برای محو شدن اسرائیل از نقشه جغرافیا وقتی با دلیل روشن روبه رو می شوند، کف می زنند؛ در عین حال که یهودی هستند، اگر ما دفاع کنندگان بدی نباشیم، آنها پذیرش کنندگان خوبی هستند. مشکل اسلام اینجاست که ما دلایلمان کاربردی نیست نه اینکه دیگران در قبول حق مشکل دارند.

2- اعلام می کنم همان طور که علوم انسانی خون رایج در فرهنگ است و اسلام این خون سالم را به ما مرحمت کرده ، کافی است دلایل علمی بودن آن را به آن ضمیمه کنیم تا مورد قبول دانشگاه های عالم شود و بعد از آن قابل اجرا در همه جا حتی در کشور خودمان خواهد شد و قبل از پذیرش علمی بودن در هیچ جا عملی نخواهد شد حتی در کشور خودمان، در مسائل اقتصادی هم خون جاری در اقتصاد پول رایج است.

پول به تعریف اسلامی، خون سالم است و پول به تعریف غربی خون بیمار است. هیچ بیماری قبل از سلامت خون به سلامت جسم دست نخواهد یافت. خون سالم خونی است که فشار و قند و سایر ترکیبات آن ثبات داشته باشد. پول سالم پولی است که ارزش آن در دراز مدت پایدار باشد. پول اسلام از صدر اسلام تا کنون بر یک ارزش مانده است اما پول کشور ما که اقتباس شده از غرب است؛ قیمت یکَ خانه شاهانه صد سال پیش امروز معادل قیمت یک گردو است. تا پول سالم نشود، اقتصاد سالم نخواهد شد. اقتصاد مقاومتی با پول بدون مقاوت عملیاتی نخواهد شد. مقاومت اول باید در پول تعریف شود وسپس در بخش های دیگر.»


ویدیو مرتبط :
توصیه های آیت الله حائری شیرازی به شرکت کنندگان در مناظره ها | گفتگو با آیت الله حائری شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انصراف آیت الله حائری شیرازی از نامزدی خبرگان به دلیل حذف از فهرست جامعه مدرسین



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آیت الله محی الدین حائری شیرازی با صدور پیامی از نامزدی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری انصراف داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شیرازی، دراین پیام آمده است:

همانطور که قبلا وعده کرده بودم در کنار استخوان داران انقلاب و اسلام بایستم و در متابعت امام جماعت نظام و همراهی با او نه یک لحظه جلوتر و نه یک لحظه عقب تر مأموم بمانم، به همه توصیه می کنم نظام، یک نماز جماعت و نماز جماعت، فقط یک امام دارد.

انصراف اینجانب برای حفظ دین و احتراز از تقابل با استخوان داران اسلامیت و انقلابیت نظام است.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی از حوزه انتخابیه استان فارس برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نامزد شده بود.

برخی گزارش ها حکایت دارد علت انصراف حائری شیرازی قرارنگرفتن نامش در فهرست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه برگزار می شود.

 

اخبار انتخابات - ایرنا