اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انصراف احمدی نژاد از حضور در کنفرانس بین المللی خلع سلاح نیویورک




انصراف احمدی نژاد از حضور در کنفرانس بین المللی خلع سلاح نیویورک

 

 

سفر هفته آینده احمدی نژاد به نیویورک، هفتمین سفر وی به آمریکا از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در سال 84 تاکنون است.


به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مقامات مسول در سازمان ملل متحد اعلام کردند احمدی نژاد برنامه خود را برای حضور در کنفرانس بین المللی خلع سلاح لغو کرده است.


این کنفرانس قرار بود در روز 24 سپتامبر جاری و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود. هدف از برگزاری این کنفرانس، احیاء مذاکرات جهانی درباره خلع سلاح است.


پیش از این "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه گذشته به خبرنگاران گفته بود: اطلاعاتی را مبنی بر حضور رئیس جمهور ایران در کنفرانس بین المللی خلع سلاح دریافت کردم.


البته بان کی مون پس از آن دوباره در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اطلاع یافتم که رئیس جمهور ایران در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.


مقامات مسول در سازمان ملل متحد گفتند: تا روز دوشنبه احمدی نژاد تنها رئیس دولتی بود که قصد داشت در کنفرانس بین المللی خلع سلاح شرکت کند اما پس از آن اطلاع یافتیم که وی در این کنفرانس حضور نخواهد یافت. این کنفرانس در سطح وزاری امور خارجه یا بالاتر برگزار می شود.


با این حال قرار است احمدی نژاد هفته آینده با سفر به نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.


دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود: درخواستی را از احمدی نژاد برای دیدار دریافت کرده ام و به احتمال بسیار با او دیدار می کنم. امیدوارم فرصت دیدار با او (احمدی نژاد) فراهم شود تا مسائل مورد توجه دو طرف از جمله مسئله هسته ای ایران را بررسی کنیم.


هفتمین سفر احمدی نژاد


سفر هفته آینده احمدی نژاد به نیویورک، هفتمین سفر وی به آمریکا از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در سال 1384 تاکنون است.


احمدی نژاد تاکنون پنج مرتبه برای شرکت در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شده بود و یک مرتبه نیز در اردیبهشت ۱۳۸۹ با هدف حضور در کنفرانس بازنگری ان. پی . تی در سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کرد.


از میان 189 کشور حاضر در نشست بازنگری ان پی تی تنها ایران در سطح رئیس دولت شرکت کرد. همچنین در هنگام سخنرانی احمدی نژاد در این کنفرانس، نمایندگان 11 کشور به نشانه اعتراض ، سالن سخنرانی را ترک کردند.


احمدی نژاد از لحاظ تعداد سفر به آمریکا در میان رؤسای جمهور ایران رکورد دار است.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
1392/09/11:کنفرانس خلع سلاح شیمیایی....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور احمدی‌نژاد در مسابقات بین‌المللی قرآن؛ این بار هم بدون مشایی /عکس



محمود احمدی نژاد امروز در سالن اجلاس سران حضور یافت و در مراسم مسابقات حفظ و قرائت قرآن شرکت کرد. این بار نیز رئیس دولت دهم مشایی را به همراه نیاورده بود. مدتی است احمدی نژاد بدون حضور او در محافل دیده می شود.

 

اخبار,اخبار سیاسی ,محمود احمدی نژاد

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین