اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انصار حزب الله: سر ستیز با کسی نداریم اما...


دبیر کل انصار حزب الله در واکنش به اعلام مواضع وزارت کشور مبنی بر این که هرنوع تجمعی نیازمند مجوز است و وزارت کشور مخالف این حضور است، گفت: ما داعیه ستیز با کسی نداریم و کار خود را انجام می دهیم.

عصر ایران: عبدالحمید محتشم با اشاره به تصمیم انصار حزب الله برای حضور در سطح شهر در قالب نیروهای سیار امر به معروف و نهی از منکر و مخالفت وزارت کشور با این اقدام گفت: هنوز چند خط قانون هم در مورد امر به معروف و نهی از منکر نوشته نشده است و قانونی که نیز به تازگی مجلس در مورد حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تدوین شده که در حال ارسال و دریافت بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح است.

پایگاه خبری «جمهوریت» نوشت: دبیر کل انصار حزب الله در پاسخ به این سوال که آیا درخواست مجوز از وزارت کشور داشته اید و آن ها مجوز نداده اند، گفت:خیر ، ما درخواست مجوزی نکردیم، اما جای نگرانی نیست و ملاحظات وزارت کشور را می دانیم و آن ها را در نظر می گیریم و با نیروی انتظامی هم هماهنگ هستیم .

این اقدام انصار حزب الله ، کاری جدید است و وزارت کشور با توجه به قانون سابق خود مخالفت می کند و به قانونی اشاره می کنند که شامل حال ما نمی شود، چرا که ما ملاحظات صلاح اندیشی ها و ملاحظات وزارت کشور را قبول داریم و رعایت می کنیم.

محتشم در واکنش به مخالفت برخی نمایندگان مجلس با اقدام بدون مجوز انصار حزب الله و درخواست از این نیروها برای هماهنگی با وزارت کشور برای ارسال نیروهای سیار گشت امر به معروف و نهی از منکر گفت: کدام نمایندگان مخالف این اقدام هستند، این ادعا مبهم است باید ببینیم چه کسانی مخالف هستند و چرا کسانی که در کار قانون گذاری هستند چنین مخالفتی می کنند.

وی تصریح کرد:  این نمایندگان هنوز نسبت به نوع کار ما توجیه نیستند اما آنچه ما می خواهیم انجام دهیم روشن است و دلیلی برای توضیح بیش تر نیست.

دبیر کل انصار حزب الله تصریح کرد: ما می گوییم وزارت کشور و نیروی انتظامی وظایف خود را انجام دهند اما ما نیز وظایفی داریم که باید انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه نکته ای در سیاست های دولت باعث شده تا انصار حزب الله ضرورت به حضور گشت های سیار امر به معروف و نهی از منکر ببیند، گفت: دولت که به دنبال پاک کردن صورت مساله است چرا که سخنرانی روحانی در مشهد آب پاکی را روی دست همه ریخت و خیال همه را راحت کرد.

ناهنجاری های اجتماعی در  دولت روحانی بیش تر از دولت احمدی نژاد است/ انصار حزب الله با طرح مساله حضور خانم ها در استادیوم ها برخورد کرد  و وزارت ورزش حرف خود را پس گرفت

محتشم در پاسخ به این سوال که چرا انصار حزب الله در دولت قبل که در اجرای قانون عفاف و حجاب کوتاهی می شد و  رییس جمهور سابق اعلام می کرد که مشکل ما تار موی خانم ها نیست حساسیت های امروز را به خرج نداد ، گفت: این برداشت اشتباه است و این دست از حرف ها اظهارات یک عده ای اصلاحاتی و فتنه گر است.

وی ادامه داد: چه کسی می گوید در آن زمان ما ورود پیدا نکردیم، اما باید توجه داشت که زمانی که در یک مساله از حد گذشت ما نیز باید متناسب با آن توان خود را افزایش دهیم.

محتشم در پاسخ به این سوال که آیا انصار حزب الله ناهنجاری های دولت آقای روحانی را بیش تر از ناهنجاری های دولت احمدی نژاد می داند با تاکید گفت:  بله، ناهنجاری های اجتماعی دولت روحانی بیش تر است.

وی تاکید کرد: در دولت احمدی نژاد نیز خانم اکبرزاده به عنوان یکی از مسئولین مستقیم در وزارت ورزش و جوانان  گفت زن ها باید به دیدار مسابقات در استادیوم ها بروند و کسی که وی را از این حرف برگرداند و بعد از آن دیگر این حرف ها زده نشد  و رسما حرف خود را پس گرفتند، مجموعه ما بود .

محتشم تصریح کرد: آقای احمدی نژاد هم گاهی حرف های نامتعارف می زد اما به طور کلی سماجتی که دولت روحانی در رویایی با ما دارد در آن زمان کم تر بود.

وی در مورد اظهارات نزدیکان رییس جمهور سابق در مورد نوع پوشش اسلامی و بدعت های مطرح شده در این رابطه از جانب انصار حزب الله نیز گفت: به قدر کافی پاسخ آن ها را دادیم و نقدها و مخالفت های جدی خود را در آن زمان نیز مطرح کردیم.

دبیر کل انصار حزب الله در مورد شائبه سیاسی کاری در رفتار انصار حزب الله با دو دولت احمدی نژاد و روحانی نیز گفت:  این بحث ها مطرح نیست تاکید کردم که ناهنجاری های اجتماعی نسبت به دولت قبل افزایش یافته است و در نتیجه انصار حزب الله باید توان خود را مضاعف کند.

وی تاکید کرد: ما هرگز از هیچ جریان سیاسی حمایت نکردیم و کار ما از نظر سیاسی از اساس امتیازی محسوب نمیشود که بخواهیم از گروهی حمایت کنیم چرا که کارکرد و فعالیت ما در چهارچوب فعالیت های سیاسی نمی گنجد.

سر ستیز با کسی نداریم اما کار خود را انجام می دهیم

محتشم در واکنش به اعلام مواضع وزارت کشور مبنی بر این که هرنوع تجمعی نیازمند مجوز است و وزارت کشور مخالف این حضور است، گفت: ما داعیه ستیز با کسی نداریم و کار خود را انجام می دهیم.

وی در مورد درخواست برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر این که وزارت کشور باید متولی اصلی در مورد اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشد، نیز گفت: وزارت کشور و دیگران رفته اند گل بچیند و به این مسائل نمی رسد و گوش شنوایی ندارند.

محتشم با بیان این که وزارت کشور به تجمع اعتراض آمیز برخی طلاب توجه نکرد، گفت: رهبری فرمودند فرهنگ در دولت قبل مظلوم واقع شد اما بعد از ان نیز دولت قبل اقدامی نکرد و امروز نیز این دولت بی توجهی می کند.

وی همچنین مدعی شد: علما و روحانیون در مورد وضعیت اجتماعی نگرانی داشته  و از عملکرد دولت رضایت ندارند.

دبیرکل انصار حزب الله در پایان تصریح کرد: تذکرات گشت های سیار ، انشاءالله ، در حد لسانی باقی خواهد ماند.


ویدیو مرتبط :
سوال زیباکلام از انصار حزب الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه‌ی مشترک جیرانی و موسوی در پی اعتراض انصار حزب‌الله به فیلم «من مادر هستم»



بیانیه‌ی مشترک جیرانی و موسوی در پی اعتراض انصار حزب‌الله به فیلم «من مادر هستم»

انصار حزب‌الله در آستانه‌ی اکران فیلم سینمایی «من مادر هستم» در بیانیه‌ای خواستار لغو مجوز نمایش این فیلم شدند و فریدون جیرانی، غلامرضا موسوی کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم هم پاسخی را منتشر کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در متن جوابیه‌ی فریدون جیرانی و غلامرضا موسوی آمده است: « فیلم «من مادرهستم» نه درباره خیانت است نه درباره زنا ، نه نمایش فحشاست. فیلم «من مادرهستم» یک فیلم اخلاقی است که یک نوع سبک زندگی را به چالش می‌کشد. بنابراین از عده‌ای که ندیده تحت تاثیر تحریکات پشت پرده، جوسازی ناجوانمردانه‌ای را علیه فیلم شروع کردند و قضاوتشان را قضاوتی اسلامی تلقی کردند دعوت می‌کنیم که از فردا به تماشای فیلم بنشینند و بعد از دیدن فیلم نظر بدهند.

سازندگان فیلم «من مادر هستم» معتقدند که شرایط اکران به دلیل تصمیم نادرست یک نهاد دولتی در معرض بحران قرار گرفته است و کسانی که به بقای سینما و حیاتش در این شرایط اعتقاد دارند باید جلوی این تصمیم نادرست بایستند.

سکوت برخی از روشنفکران مسلمان داخل سینما در این رابطه توجیح پذیر نیست. ما نمی خواهیم با کسانی که این سکوت را در پیوند منافع آنها با بخشی از قدرت تحلیل می‌کنند، همصدا شویم ، ما هنوز آنها را دوستان سینمای ایران می‌دانیم . امیدواریم آنها بعدها در مقابل تاریخ دلیلی برای این سکوت خود داشته باشند.

ما به دلیل همین جوسازی ناجوانمردانه نمایشمان در سینماهای محدودی صورت می‌گیرد بنابراین از همه‌ی مردم عزیز که به ادامه‌ی حیات سینمای اجتماعی معتقدند دعوت می‌کنیم در همین سینماها به تماشای فیلم بنشینند.»

در بخش‌هایی از متن بیانیه‌ی سازمان اجرایی انصار حزب‌الله آمده است:

« امام حسین علیه‌السلام: خداوند از آن رو امر به معروف و نهی از منکر را نخستین فریضه قرار داده، چون که می‌دانست هنگامی که این فریضه اداء گردد بقیه فرایض اعم از آسان و دشوار به پا داشته می‌شود. (النهایه- ج۳- ص۴۲)

۱۹ مهرماه سال جاری انصار حزب‌الله ایران از سوی هزارن عضو خود در سراسر کشور، با استناد به ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی از جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به عنوان مسئول ارائه مجوز به ۴ فیلم "برف روی کاج‌ها"، "پل چوبی"، "من مادر هستم" و"من همسرش هستم" و نمایش عمومی آن در سینماهای کشور به دادستان تهران شکایت نمود و در مقابل سازمان سینمایی نیز در یک عقب نشینی آشکار توقف نمایش عمومی آن را اعلام کرد.

اما با گذشت یک ماه از اعلام وصول شکایت امت حزب‌الله هنوز هیچ نشانه‌ای از رسیدگی به این شکایت مشاهده نمی‌گردد. این درحالی است که سازمان سینمایی، این تعلل قوه قضائیه در رسیدگی به اتهامات رئیس سازمان سینمایی را حمل بر مسامحه در شرایط کنونی کشور نموده و با فرصت‌طلبی در هنگامه فرارسیدن ایام عزای سالار شهیدان، رسما آغاز نمایش عمومی ... فیلم ساخته شده در حلقه مجموعه فیلم‌های موجود با موضوع خیانت را از هشتم آذرماه سال جاری اعلام نموده است، تا از مماشات قوه قضائیه و مصروف شدن توان متدینین در مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام حداکثر بهره‌برداری را کرده و با نمایش عمومی فحشا به عادی‌سازی زنا پرداخته و بخش اعظمی از جامعه را مبتلا به این فحشا نشان دهد تا درد جامعه روشنفکرنمای سازنده چنین آثار مستهجنی به ناحق به کل امت شهیدپرور ایران تعمیم داده شود.

امروز سازمان اجرایی انصار حزب‌الله به نمایندگی از هزاران عضو خود ضمن اقامه اعتراض به قوه قضائیه به دلیل فراهم آوردن فرصت برای هتاکان به دین و شریعت و به سخره گیرندگان نظام و انقلاب و خون شهدا، اعلام می‌دارد: امت همیشه در صحنه حزب‌الله در برابر عملکرد ... سازمان سینمایی هشیار است و بدینوسیله هشدار می‌دهد که این سازمان موظف به پیروی از احکام اسلام و رای علمای دین بوده و دراین راستا تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۷ آذر مهلت دارد حکم لغو مجوز نمایش عمومی فیلم ... "من مادرهستم" را اعلام نماید؛ در غیر این صورت مردم متدین با اقتدا به امام شهیدشان راسا وارد عمل گردیده و با عمل به ترتیبات بند"م"وصیتنامه امام خمینی(ره) اعتراض خود را در عرصه عمل و با تحصن در مقابل ساختمان وزارت ارشاد ادامه خواهند داد. بدیهی است توقف اجرای ترتییات بند "م" موکول به تمکین مسئولین بی‌مسئولیت در برابر مطالبه برحق مردم خواهد بود.»/ایسنا