اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انصار حزب الله به دادگاه احضار شدند


رئیس ستاد اجرایی و مدیر مسئول روزنامه یالثارات برای تفهیم اتهام به دادگاه احضار شدند. به خواست بازپرس پرونده شکایت سازمان سینمایی از انصار حزب الله، اعضای اصلی این تشکل برای پاسخ به اتهامات مطرح شده به دادگاه احضار شدند.

تماشا: رئیس ستاد اجرایی و مدیر مسئول روزنامه یالثارات برای تفهیم اتهام به دادگاه احضار شدند. به خواست بازپرس پرونده شکایت سازمان سینمایی از انصار حزب الله، اعضای اصلی این تشکل برای پاسخ به اتهامات مطرح شده به دادگاه احضار شدند.

این اعضا می توانند در زمان مشخص شده جوابیه خود را به صورت کتبی به دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال کرده یا به صورت حضوری برای پاسخگویی به دادگاه مراجعه کنند. اوایل آذرماه سازمان سینمایی از ستاد اجرایی انصار حزب الله و همچنین مدیر مسئول نشریه و سایت یالثارات به دلیل افترا، توهین و نشر اکاذیب شکایت کردکه این شکایت همچنان در دست بررسی است.


ویدیو مرتبط :
سوال زیباکلام از انصار حزب الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی آمریکا از خشم حزب‌الله در جریان اعلام نتیجه دادگاه حریری



 

نگرانی آمریکا از خشم حزب‌الله در جریان اعلام نتیجه دادگاه حریری

 

در عین تلاش برای اثرگذاری در روند دادگاه؛

نگرانی آمریکا از خشم حزب‌الله در جریان اعلام نتیجه دادگاه حریری

به باور برخی، آنچه آمریکا در این مقطع به دنبال آن است، شکل‌گیری یک جبهه جنگ تازه میان مسلمانان شیعه و سنی است، همان گونه که تلاش می‌کند تنش‌های مشابهی نیز در عراق پدید آورد. در این میان، رژیم صهیونیستی نیز با ترس از شکل‌گیری درگیری‌های داخلی در لبنان و به دنبال آن، احتمال ازسرگیری یک رویارویی تازه با حزب‌الله به نظاره رویدادهای اخیر نشسته است.

سرویس بین الملل ـ موضوع اعلام نتایج دادگاه ترور «رفیق حریری» به واسطه تأثیراتش بر مناسبات و توازن قدرت در منطقه خاورمیانه، این روزها، به یکی از سوژه های اصلی رسانه های جهان تبدیل دشه است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در مقاله ای با بررسی این موضوع نوشت: در روزهای اخیر، گروهی از سیاست‌مداران و دیپلمات‌ها از نتیجه حکم دادگاه بین‌المللی ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر فقید لبنان در سال 2005، ابراز نگرانی می‌کنند و بر این باورند نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی گروه شیعی «حزب‌الله» می‌تواند عصر تازه‌ای از بی‌ثباتی‌های سیاسی یا حتی جنگ و خونریزی را در منطقه رقم زند. هرچند در لبنان اغلب مردم سرگرم انجام فعالیت‌های روزمره خود هستند، برخی نیز با این پندار که کشورشان یک بار دیگر از چرخه کنترل بیرون خواهد شد، در تلاش برای دریافت گذرنامه و روادیدهایی جدید هستند.

این روزنامه در ادامه افزود: یک مقام ارشد دولتی لبنان می‌گوید: «مردم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری نگران هستند. من به کارمندانم گفته‌ام که خشونت‌های خیابانی وجود نخواهد داشت، اما آن‌ها باور نمی‌کنند.»

یک شهروند لبنانی نیز می‌گوید: «زندگی در بیروت مثل زندگی روی یک کوه آتشفشان است. می‌توانی یکی از زیباترین زندگی‌ها را داشته باشی و در عین حال نیز ممکن است همه چیزت را در عرض 24 ساعت از دست بدهی.»

اما برای آمریکایی که به هم‌پیمانان خود، که پنج سال پیش پس از مرگ «حریری» به قدرت رسیدند و با تقویت قدرت «حزب‌الله» نفوذ خود را از دست دادند چشم دوخته است، این مسأله می‌تواند بسیار مهم باشد.

به باور برخی، آنچه آمریکا در این مقطع به دنبال آن است، شکل‌گیری یک جبهه جنگ تازه میان مسلمانان شیعه و سنی است، همان گونه که تلاش می‌کند تنش‌های مشابهی نیز در عراق پدید آورد.

در این میان، رژیم صهیونیستی نیز با بیم از شکل‌گیری درگیری‌های داخلی در لبنان و به دنبال آن، احتمال ازسرگیری یک رویارویی تازه با حزب‌الله به نظاره رویدادهای اخیر نشسته است.

واکنش‌ تازه حزب‌الله به گزارش‌های منتشره از دادگاه حریری و احتمال متهم شدن برخی از اعضای این گروه را می‌توان نمود روشنی از قدرت و نفوذ این سازمان در لبنان دانست. دبیر کل این تشکیلات، پنجشنبه شب در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که اجازه نخواهد داد هیچ یک از اعضای گروهش دستگیر شوند.

به زعم برخی، با اعلام دست داشتن حزب‌الله در قتل این رهبر سنی، یک جنگ تاریخی میان شیعه و سنی روی خواهد داد که از 1400 سال پیش تاکنون جهان شاهد آن نبوده‌ است.

حزب‌الله دادگاه بین المللی ترور حریری را به عدم تلاش برای بررسی احتمال دست داشتن اسراییل در این امر متهم می‌کند و در این راستا نیز سعد حریری، نخست وزیر لبنان را تحت فشار می گذارد که آن را به رسمیت نشناسد؛ اما اسراییل این اتهام حزب‌الله را رد می‌کند.

«آنتونی اندروس»، معاون رییس حزب سیاسی جنبش آینده حریری، بر این باور است: آینده لبنان در حکم نهایی این دادگاه گره خورده است. یک شخصیت سیاسی دیگر در لبنان نیز با انتقاد از عملکرد دادگاه حریری، حکم نهایی آن را به یک بمب ساعتی مرگبار تشبیه می‌کند.

در همین حال، آمریکا با حمایت‌های مالی و سیاسی خود در پشتیبانی از این دادگاه مصمم نشان داده است و جان کری، رییس کمیته روابطه خارجه سنا آمریکا، نیز هفته گذشته در سفر به بیروت و دمشق، حامل همین پیام بود.

او در یک گفت وگوی تلفنی از دمشق گفت: «من تأکید می‌کنم که این مسأله آمریکا یا مسأله حریری نیست؛ این یک تعهد بین‌المللی در راستای پایان بخشیدن به عصر تروریسم در لبنان است..../تحلیل:عصرایران