اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اندروید بازار تبلت را از IOS می‌رباید


تقریبا دو سوم بازار تبلت‌ها را سیستم عامل محبوب اندروید به خود اختصاص داده است، ویندوز نیز سهم کوچکی از بازار را در اختیار دارد.

خبرگزاری فارس: به نقل از جی اس ام ‌آرنا طبق گزارش شرکت تحقیقات تکنولوژی IDC تبلت‌های اندرویدی سامسونگ به مرور فاصله خود را با آیپد‌های اپل کم می‌کند.

البته همچنان اپل حرف اول را در بازار تبلت می‌زند اما  گویا روند رو به رشد آن  متوقف شده و در مقابل تبلت‌های سامسونگ پیشرفت‌های بیشتری داشته اند.

بر اساس این گزارش سهم سامسونگ در بازار تبلت در سه ماهه اول 2014 به 22.3 درصد رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 17.5 درصد بوده است.

همچنین مدیر این مرکز تحقیقاتی می‌گوید که تقریبا دو سوم سهم تبلت‌ها را سیستم عامل محبوب اندروید به خود اختصاص داده است ؛ ویندوز نیزسهم کوچکی از بازار را در اختیار دارد.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که سهم اپل را کاهش داده است بلکه شرکت‌هایی مانند Lenovo نیز از 3.1 درصد  به 4.1 درصد رشد داشته‌اند.


ویدیو مرتبط :
اولین تبلت مجهز به اندروید 4 با قیمت فوق العاده 100 دلار وارد بازار شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار سیستم عامل در اختیار اندروید و iOS



 

 

بازار سیستم عامل در اختیار اندروید و iOS

 

بررسی های جدید نشان داد كه سیستم عامل اندروید گوگل در ماه اوت ۴۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس فن آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس بررسی های جدید شركت نیلسن، سیستم عامل اندروید ۴۳ درصد سهم بازار را در ماه اوت به خود اختصاص داده و سیستم عامل iOS شركت اپل ۲۸ درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد.

این بررسی ها نشان می دهد سهم اندروید در بازار هم چنان رو به افزایش است، زیرا این سیستم عامل در ماه ژوییه ۴۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

سهم سیستم عامل iOS در ماه ژوییه و اوت یكسان بود و برروی ۲۸ درصد ثابت ماند. این درحالی است كه سهم سیستم عامل تلفن های هوشمند بلك بری از ۱۹ درصد به ۱۸ درصد سقوط كرد.

شركت اپل كه تاكنون بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند آی فون در جهان فروخته، چند روز بعد آی فون ۵ را كه دارای یك پرادازنده سریع، دوربین ۸ مگاپیكسلی و چندین و چند نرم افزار جذاب است، طی چند روز آینده به بازار عرضه می كند و

پیش بینی می شود با عرضه آی فون ۵ سهم iOS در بازار بیش تر شود..... / خبرگزارى ایسنا