اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«انجمن خروپف» چیست؟


تصویربرداری فیلم مستند «انجمن خروپف» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمود آیدن در تهران آغاز شد.

ایسنا: تصویربرداری فیلم مستند «انجمن خروپف» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محمود آیدن در تهران آغاز شد.

آیدن درباره موضوع این مستند گفت: «یک روز در حال پیاده‌روی بودم که سر پل حافظ تابلویی با عنوان انجمن خروپف ایران توجه‌ام را جلب کرد. به نظرم اینکه خروپف بتواند تعدادی آدم را در انجمنی دور هم جمع کند، بسیار جذاب آمد! از‌ همان زمان تصمیم گرفتم مستندی درباره این انجمن و فعالیت‌های آن بسازم.»

وی ادامه داد: «درخواستی برای همکاری در ساخت فیلم نوشتم و ابتدا قرار بود این مستند در شبکه مستند سیما تولید شود، اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد و سه سال از زمان ایده اولیه طول کشید تا بالاخره طرح در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تصویب شد.»

آیدن با اشاره به سبک فیلمسازی خود، عنوان کرد: «معمولا در مستندهایی که می‌سازم، تحقیق همزمان با فیلمبرداری و زمان ساخت انجام می‌شود. بعد از اینکه طرح تصویب شد، سری به «انجمن خروپف» زدم و دیدم که از آنجا نقل مکان کرده‌اند. از طرفی توانستم شخصیتی را پیدا کنم که به عارضه خروپف دچار است و می‌خواهد خودش را درمان کند.»

او افزود: «حالا قرار است دوربین من با این شخص همراه شود و به دنبال انجمن خروپف ایران بگردیم. تا به حال سوژه‌های دیگری را شناسایی نکرده‌ام اما به تدریج و در زمان فیلمبرداری این اتفاق می‌افتد. همچنین قصد دارم با پزشکان مختلف درباره عارضه خروپف صحبت کنم تا روشن شود این مساله قابل درمان است یا خیر. به نظرم با توجه به تعداد بالای افراد خروپفی در ایران، برطرف کردن این مساله اهمیت دارد.»

آیدن با تاکید بر اینکه همه کارهای این مستند را یک نفره انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: «روش من در مستندسازی به صورت یک‌نفره است و از تصویربرداری گرفته تا تدوین همه کار‌ها را خودم بر عهده می‌گیرم؛ اما رشید قامت به عنوان کسی که به این عارضه مبتلاست و به نوعی بازیگر این فیلم است، من را در ساخت آن همراهی می‌کند.»

«انجمن خروپف» به کارگردانی محمود آیدن مستندی اجتماعی است که به مدت ۳۰ دقیقه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.


ویدیو مرتبط :
درمان خروپف، لوزه سوم و پلیپ بینی | اینگونه از خروپف خلاص شوید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رييس انجمن سرمايه گذاري اتاق ايران گفت...



رييس انجمن سرمايه گذاري مشترک ايراني و خارجي اتاق ايران معتقد است: هر گونه تحريم تجاري عليه ايران علاوه بر تاثير منفي بر اقتصاد داخلي، کشور تحريم کننده را نيز دچار ضرر و زيان و به مثابه تيغي دو دم عمل مي کند. "حسين سليمي"روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايران، گفت: مناسبات کنوني امروز ايران و حجم بالاي واردات از کشورهاي مختلف بويژه اروپا، باعث مي شود آنها هم براي جبران ضررهاي ناشي از تحريم بدنبال کشور خريدار بگردند.


وي با ابراز اميدواري نسبت به اينکه کشورها از مداخله دادن مسائل سياسي با امور تجاري خودداري کنند، افزود: اگر قرار باشد مناسبات اقتصادي تحت تاثير روابط سياسي قرار گيرد بهتر است ابتدا مناسبات سياسي شکل گيرد و سپس به ساير مناسبات فکر شود.

 

سليمي مي گويد: نبود آرامش در مناسبات سياسي حوزه تجارت را نيز از رونق مي اندازد.

 

به گفته وي، در زمان حاضر روابط سياسي در راس مناسبات اقتصادي قرار دارد که بطور قطع هرگونه ايجاد چالش در آن حوزه، کشورها را نيز با مشکل مواجه مي کند.

 

سليمي تاکيد کرد: از آنجا که بيش از 80 درصد اقتصاد ايران دولتي است، طبيعي است که بخش خصوصي در صورت هرگونه تحريمي مشکلات بسياري را متحمل شود.

 

به اعتقاد اين فعال بخش خصوصي، نخستين عامل موثر در تحريم تجاري براي هر کشوري از جمله ايران آن است که بايد بناچار بدنبال تامين نيازهاي خود از کشور يا افراد ثالث بود که چنين شيوه اي حوزه اقتصاد را باهزينه هاي بالايي مواجه مي کند.

 

سليمي گفت: افزايش هزينه هايي حتي بالاتر از قيمت تمام شده براي يافتن بازار و اضافه شدن به نرخ تورم از جمله تبعات تحريم کشور محسوب مي شود.

 

وي در ادامه توضيح داد: هرگونه تحريم در حوزه تجاري منجر به تحريم بانکي، عدم گشايش LC و صرف هزينه هاي بيشتر براي يافتن بازارهاي جديد مي شود که بطور قطع اين امر به نفع کشور تحريم شده نيست.

 

سليمي با بيان اينکه آلمان در گذشته يکي از عمده ترين کشورهاي طرف تجاري ايران محسوب مي شد، گفت: مسائل سياسي موجب شد تا طي سال هاي اخير اين کشور رتبه نخست خود در مبادلات تجاري با ايران را از دست بدهد و به رتبه هاي سوم و چهارم تنزل يابد.

 

وي تاکيد کرد: بطور حتم مسائل ناشي از چنين اتفاقاتي آلمان را نيز در بازارهاي تجاري با مشکل مواجه کرده است.