اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انجام 60 هزار زایمان طبیعی رایگان در کشور


معاون اجرایی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طی اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی، در دوماهه اول میزان سزارین در حدود 8 درصد در بیمارستانهای دولتی و 5 درصد در کل بیمارستانهای دولتی و خصوصی کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر: معاون اجرایی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طی اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی، در دوماهه اول میزان سزارین در حدود 8 درصد در بیمارستانهای دولتی و 5 درصد در کل بیمارستانهای دولتی و خصوصی کاهش یافته است.

دکتر علی شهرامی افزود: در دو ماهه اول اجرای برنامه تحول نظام سلامت بیش از 60 هزار زایمان طبیعی در 380 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت به صورت رایگان انجام شده که حدود 306 هزار تومان بابت هر زایمان از محل یارانه ها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برنامه های مختلفی برای ترویج زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین در بیمارستانهای دولتی جهت ارتقاء شاخص سلامت مادر و نوزاد تدوین شده که می توان به بهینه سازی فضای فیزیكی اتاقهای زایمان جهت حفظ حریم خصوصی مادران باردار و افزایش رضایتمندی آنها و ارائه بسته های تشویقی به ارائه دهندگان خدمات در مراکز دولتی اشاره کرد.

شهرامی افزود: امید داریم به هدف برنامه که کاهش 10 درصد میزان سزارین است، تا پایان سال دست پیدا کنیم.


ویدیو مرتبط :
‫انجام زایمان طبیعی به روش هیپنوتیزم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انجام ۹۰۰ هزار زایمان طبیعی رایگان/آمار سزارین همچنان بالاست



 اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی, وزارت بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت، از انجام ۹۰۰ هزار زایمان طبیعی رایگان در کشور در قالب طرح تحول سلامت خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر محمد آقاجانی شب گذشته در برنامه نبض شبکه خبر که با موضوع بررسی مشکلات ماماها روی آنتن رفت، گقت: سهم زایمان سزارین در کشور تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۵۶ درصد بود و این به معنای دور شدن از سلامت مادر و نوزاد است.

وی با اعلام اینکه وزارت بهداشت دولت یازدهم برنامه های متعددی برای کاهش آمار سزارین و ارتقای سلامت مادر و نوزاد در دستور کار دارد، افزود: در مدت زمان اجرای طرح تحول سلامت، ۱۴۰ هزار مادر باردار درجلسات آموزشی رایگان شرکت کردند.

آقاجانی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی برای مراقبین بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: ۵۰۰ دوره آموزشی در ۱۵ مرکز آموزشی برای ارتقای مهارت های مراقبین برگزار شد.

معاون وزیر بهداشت از گسترش بلوک های زایمان در بیمارستان های وزارت بهداشت خبر داد و افزود: ایجاد ۱۷۷۰ واحد اختصاصی زایمان برای مادران باردار در سطح بیمارستان های وزارت بهداشت، از دیگر اقدامات برای افزایش سهم زایمان طبیعی در کشور و ارتقای سلامت مادر و نوزاد بوده است.

آقاجانی با تاکید بر اینکه مادر باردار نیاز به محیط ایمن و اختصاصی دارد، تصریح کرد: انجام ۹۰۰ هزار زایمان طبیعی رایگان در سطح بیمارستان های وزارت بهداشت، از جمله اقداماتی است که در قالب طرح تحول سلامت صورت گرفته است.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین از افزایش تعرفه زایمان طبیعی به عنوان یکی دیگر از اهرم های کاهش آمار سزارین در کشور نام برد و گفت: در قالب اجرای طرح تحول سلامت سعی کردیم تعرفه زایمان طبیعی نسبت به سزارین بالاتر باشد تا جراحان زنان و زایمان به انجام زایمان طبیعی مادران باردار تشویق شوند.

وی با اعلام اینکه آمار سزارین در کشور همچنان بالاست، افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، آمار سزارین ۵۶ درصد بود که در دو سال اخیر این آمار ۶ درصد کاهش یافته و این یک موفقیت برای نظام سلامت است که آمار سزارین را کاهش داده است.