اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقام 30 میلیونی کارگر اخراجی از صاحبکارش



انتقام 30 میلیونی کارگر اخراجی از صاحبکارش

کارگر اخراجی کارگاه لوسترسازی برای انتقام ، نقشه سرقت 30 میلیون تومانی از کارگاه را طراحی و اجرا کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، شامگاه چهارم مرداد امسال ماموران کلانتری 177 خاورشهر در جریان یک فقره سرقت اماکن به شیوه زورگیری در یک کارگاه لوسترسازی واقع در شهرری قرار گرفتند .

با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت ، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان مدعی شد، حدود ساعت 22 و 30 دقیقه نگهبان کارگاه با وی تماس گرفته و عنوان داشته که چند نفر با تهدید چاقو و قمه و با بستن دست و پای وی اقدام به سرقت لوازم و قطعات ساخت لوستر به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان کرده اند .

نگهبان کارگاه نیز در تحقیقات اولیه به مأموران عنوان داشت : داخل اتاق نگهبانی نشسته بودم که دو نفر با شکستن شیشه وارد اتاق شده و با تهدید چاقو ، دست و پای مرا بسته و با یک دستگاه وانت سفید رنگ اقدام به سرقت از داخل کارگاه کرده و از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه نهم ، کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی به برخی از دلایل و مدارک دست پیدا کردند که با اظهارات اولیه نگهبان کارگاه همخوانی نداشت . مشخص شدن اظهارات ضد و نقیض نگبهان کارگاه به هویت احمـد . چ 23 ساله در شرایطی شک کارآگاهان را به وی ایجاد کرده بود که مأموران از اعتیاد وی به مصرف موادمخدر با خبر شدند.

تحقیقات از "احمـد . چ" در شرایطی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که وی همچنان تأکید بر این موضوع داشت که از سوی سارقان مورد ضرب و شتم و تهدید قرار گرفته و سارقان پس از بستن دست و پای او اقدام به سرقت کرده اند .

کارآگاهان با توجه به اعتیاد احمد به مصرف موادمخدر و در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که وی شب ها و پس از تعطیلی کارگاه ، اتاق استراحت و محل نگهبانی را تبدیل به محل تردد برخی افراد برای مصرف موادمخدر کرده و در این میان فردی به هویت "امید . ل" 27 ساله از چندی پیش و به واسطه تهیه مواد با نگبهان کارگاه طرح دوستی ریخته و در محل کارگاه تردد دارد .

با شناسایی هویت امید . ل ، نگهبان کارگاه ، به ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت که سرقت توسط امید . ل و شخص دیگری به نام ابوالفضل . پ 24 ساله انجام شده و قرار بوده تا آنها پس از سرقت مبلغ 800 هزار تومان به وی پرداخت کنند .

با توجه به اعترافات صریح نگهبان کارگاه در خصوص همدستی با سارقان ، کارآگاهان ضمن شناسایی محل تردد متهمان در خیابان 17 شهریور جنوبی به کارگاهی در این خیابان مراجعه و با دستگیری ابوالفضل . پ ، در بازرسی از داخل کارگاه نیز موفق به کشف کلیه اموال مسروقه شدند .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با کشف اموال مسروقه ، "ابوالفضل . پ" به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات اولیه خود عنوان داشت : شب سرقت و به همراه امید با دو دستگاه خودرو وانت سفید رنگ و پراید مشکی به کارگاه مراجعه کردیم . ابتدا لوازم و قطعات اولیه ساخت لوستر را در پشت خودرو وانت قرار داده و پس از آن ، با بستن دست و پای احمد و ایجاد تعدادی آثار ضرب و جرح سطحی بر روی بدن وی از کارگاه خارج شدیم.

با توجه به اعترافات متهمان و شناسایی محل سکونت و تردد "امید . ل" در افسریه ، کارآگاهان پایگاه نهم وی را نیز در حین تردد با یک دستگاه خودرو پراید مشکی دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی منتقل کردند .

با دستگیری امید و آغاز تحقیقات ، وی به ناچار در همان تحقیقات اولیه لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به دادن پیشنهاد سرقت به احمد و ابوالفضل ، به کارآگاهان عنوان داشت که طراح و پیشنهاد دهنده اصلی سرقت شخصی به هویت رضا . پ 24 ساله بوده که پیش از این ، در کارگاه مالباخته مشغول به کار بوده است .

امید در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : از حدود چند ماه قبل از زمان سرقت ، به پیشنهاد رضا قرار شد تا اقدام به سرقت از محل کار سابق رضا کنیم و به همین علت ، از حدود چند هفته پیش با طرح دوستی با احمد و از طریق تهیه مواد برای وی ، به تدریج اعتماد او را به خود جلب کرده و پس از طرح پیشنهاد سرقت قرار شد تا در ازای همکاری اش مبلغ 800 هزار تومان به او پرداخت کنم و این در حالی بود که در طول این مدت ، رضا به هیچ عنوان خود را به احمد و یا ابوالفضل نشان نداده بود .

با توجه به اعترافات امید و شناسایی "رضا . پ" به عنوان طراح اصلی سرقت ، کارآگاهان او را نیز دستگیر و به پایگاه نهم منتقل کردند .

در تحقیقات از متهمان مشخص شد که رضا و امید ، پیش از این در یک کارگاه ریخته گری با هم آشنا شده و پس از مدتی با تغییر محل های کارشان ، رضا به عنوان کارگر نزد مالباخته مشغول به کار شده و پس از گذشت مدت کوتاهی دوباره محل کار خود را تغییر داده است .

سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی - رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت : با توجه به کشف کلیه اموال سرقت شده و همچنین اعترافات صریح متهمان در خصوص نقش هرکدام در این سرقت ، قرار قانونی برای هر یک از یک متهمان صادر و روانه زندان شده اند ./مهر

 


ویدیو مرتبط :
قبض 33 میلیونی تلفن برای کارگر دارابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقام اینترنتی کارگر اخراجی از مرد کارخانه‌دار



اخبار حوادث - انتقام اینترنتی کارگر اخراجی از مرد کارخانه‌دار

کارگر جوان با اخراج از کارخانه نقشه عجیبی را برای انتقامجویی از صاحبکارش طراحی و اجرا کرد.

راز اقدامات این مرد به دنبال ارائه شکایتی از سوی صاحب کارخانه درباره نوشته‌های توهین‌آمیز مرد ناشناسی در فضای مجازی از سوی پلیس فاش شد.


بنابر این گزارش، چند روز پیش مردی که خود را صاحب یک کارخانه در شرق مازندران معرفی می‌کرد با مراجعه به مأموران پلیس فتای مازندران ادعا کرد یک ناشناس اقدام به قرار دادن مطالب توهین‌آمیز در فیس‌بوک علیه او و خانواده‌اش می‌کند.


با ارائه این شکایت پلیس فتای مازندران تجسس درباره به‌دست آوردن ردی از نویسنده مطالب توهین‌آمیز در فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داد.آنان در تحقیقات خود توانستند ردی از یک کاربر فضای اینترنتی را در شهر نکا به‌دست آورند.مأموران پس از شناسایی مشخصات این کاربر و محل زندگی‌اش با حضور در منطقه او را بازداشت کردند.مجرم اینترنتی که مرد جوانی است وقتی با اتهام هتک حرمت از طریق نوشتن مطالب توهین‌آمیز علیه یک کارخانه‌دار روبه‌رو شد سعی کرد با اظهارات ضد و نقیض خود را بیگناه جلوه داده و مسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند.در حالی که این متهم همچنان خود را بی‌اطلاع از ماجرای مطالب نوشته شده در فضای اینترنت اعلام می‌کرد با ارائه اسناد و مدارک غیرقابل‌انکار از سوی پلیس چاره‌ای جز اعتراف ندید و انتشار مطالب توهین‌آمیز را به گردن گرفت.


وی در اعترافات خود ادعا کرد: تا چند وقت پیش در کارخانه این مرد کار می‌کردم اما او به دلایلی مرا از کار اخراج کرد، از این اتفاق خیلی ناراحت شده بودم به همین دلیل تصمیم گرفتم به طریقی از صاحبکار قبلی‌ام انتقام بگیرم.در حال بررسی راه‌های مختلف برای انتقامجویی بودم که فکر نوشتن مطلب در فضای اینترنتی به ذهنم خطور کرد، تصور می‌کردم در فضای اینترنت کسی قادر به ردیابی من نخواهد بود به همین دلیل وقتی از سوی پلیس شناسایی شدم شوک‌زده بودم.
 
هشدار پلیس فتا
سرهنگ احمد رستمی رئیس پلیس فتای مازندران با هشدار به شهروندان گفت: سهل‌انگاری در حفاظت از اطلاعات شخصی، بیشترین تهدید برای کاربران فضای مجازی محسوب می‌شود.


وی افزود: هرگاه شهروندان عضو سایت خاصی شدند یا اینکه به عنوان کاربر، دستیابی به سامانه‌ای برایشان تعریف شد، باید دقت داشته باشند شماره کاربری و رمز عبور آن را در اختیار دیگران قرار ندهند زیرا با قرار گرفتن این اطلاعات در اختیار افراد سودجو، احتمال هرگونه سوء‌استفاده با نام و مشخصات آنان متصور است.


در این شرایط، هرگونه فعالیت (خواه مثبت یا منفی) با استفاده از رمز شما توسط دیگران به نام شما ثبت می‌شود، چه بسا بارها شاهد تشکیل پرونده‌های قضایی از این قبیل موارد هستیم.


وی همچنین به کاربران تأکید کرد: اگر بنا به دلایلی از ادامه فعالیت در سایت یا سامانه‌ای که عضو آن هستید منصرف شدید، نسبت به مسدودسازی یا غیرفعال کردن رمز عبور خود اقدام کنید.


 رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی مازندران همچنین از کاربران خواست از در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی خود اعم از تصویر، فیلم، شماره ملی، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضای کارت، cvv2 ، شماره دانشجویی، رمز عبور، شماره کاربر، تصویر مدارک شناسابی یا اصل آنها، کارت‌های هوشمند و… به افراد ناشناس یا غیر موجه خودداری کنند.
وی اظهار کرد: در صورت گم‌شدن هر گونه مدارک شناسایی حتی سیم کارت به ظاهر کم ارزش، بسرعت موضوع پیگیری شود و اقدامات لازم در خصوص یافتن یا مسدود کردن آنها صورت پذیرد.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران