اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقام گیری آتشین از دوست



انتقام گیری آتشین از دوست

پسر جوان كه متهم است دوستش را با بنزین به آتش كشیده پس از محاكمه در دادگاه كیفری به قصاص محكوم شد.

29 تیر ماه سال 91 ماموران پلیس آگاهی اسلامشهر در جریان مرگ مشكوك پسر جوانی در یكی از بیمارستان های این شهر قرار گرفتند.تیم پلیسی پس از حضور در محل دریافتند، مرتضی چهار روز قبل در حالی كه دچار سوختگی شده بود به بیمارستان منتقل شده و تلاش پزشكان برای نجات جان او موثر واقع نشده بود.

مرتضی قبل از مرگ مدعی بود یكی از دوستانش به نام محسن به خاطر اختلافاتی كه با هم داشتند او را به آتش كشیده است.

كارآگاهان سپس محسن را دستگیر كردند كه او در بازجویی ها منكر اتهام خود شد. در ادامه بازپرس پرونده با توجه به شواهد موجود برای متهم كیفرخواست صادر كرد و پرونده را برای محاكمه به دادگاه كیفری استان تهران فرستاد.

صبح امروز جلسه محاكمه در شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران و به ریاست قاضی همتیار برگزار شد. در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان با تشریح كیفرخواست برای متهم تقاضای مجازات قانونی كرد. سپس اولیای دم در جایگاه حاضر شده و خواستار قصاص متهم شدند.

محسن نیز پس قرار گرفتن در جایگاه با رد اتهامش گفت: من اتهام كشتن دوستم را قبول ندارم. ما با هم رفیق بودیم پس من چطور می توانستم او را بكشم. روز حادثه زنم و دخترم در خانه نبودند. دخترم چون مریض بود زنم از من خواست تا دارو هایش را تهیه كنم. من هم تهیه كردم و می خواستم به در خانه پدرزنم بروم كه مرتضی را بین راه دیدم.او را سوار ماشین كردم. 

مرتضی قرار بود برای آكواریوم من لامپ بخرد به همین خاطر گفتم آخر شب به خانه ما بیاید تا نمونه اش را به او بدهم. من در خانه بودم و می خواستم لباس هایم را عوض كنم. وقتی به پاركینگ آمدم دیدم ماشینم روشن نمی شود به همین خاطر به مرتضی زنگ زدم سر راهش بنزین بخرد. داشتیم در باك بنزین می ریختیم كه نمی دانم چه شد كه ناگهان در باك برگشت و بنزین روی دست من و مرتضی ریخت ومرتضی چون داشت سیگار می كشید سریع آتش گرفت. من تا آمدم لباس او را در بیاورم او دوید و بیشتر آتش گرفت. به همین خاطر نتوانستم نجاتش بدهم. من نه با او خصومتی داشتم و نه درگیر بودیم.»

پس از دفاعیات متهم و وكیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حكم وارد شور شده و متهم را به قصاص محكوم كردند./جام جم

 

 


ویدیو مرتبط :
شوخی خَرکی و انتقام آتشین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقام‌گیری اینترنتی از دوست قدیمی در وبلاگ



اخبار,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

مرد جوانی که برای انتقام‌گیری ازدوست خود با راه‌اندازی وبلاگی، مطالب دروغ در رابطه با زندگی او در آن می‌نوشت با ردیابی‌های پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده در روزهای پایانی هفته گذشته زمانی در دستور کار پلیس فتای استان همدان قرار گرفت که مردی از یک وبلاگ‌نویس مرموز شکایت کرد.
 
شاکی به پلیس گفت: از طریق یکی از دوستانم مطلع شدم فرد ناشناسی وبلاگی در اینترنت راه اندازی کرده و مطالبی غیرواقعی در رابطه با وضع زندگی ام نوشته و این اطلاعات را برای کاربران خود به اشتراک گذاشته است. ابتدا موضوع را باور نکردم و به همین رو خودم با بررسی آن وبلاگ متوجه شدم موضوع واقعیت دارد و صاحب وبلاگ با نوشتن مطالب دروغین، وجهه اجتماعی و خانواگی مرا خراب کرده است.

در این مرحله تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا برای شناسایی مجرم اینترنتی آغاز شد تا این که با دستیابی به سرنخ هایی که نشان می داد مردی به نام شهرزاد دست به این کار زده است، او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز قبل در خانه اش دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس فتا با گفتن اظهارات متناقض قصد داشت خود را بی گناه معرفی کند، اما زمانی که در مواجهه حضوری با شاکی پرونده به جرمش اعتراف کرد ، درباره انگیزه اش به پلیس گفت: مدتی با شاکی اختلاف پیدا کرده و به دوستی خود پایان داده بودیم. این موضوع آزارم می داد و دنبال راهی برای انتقام بودم.

 

برای اجرای نقشه ام وبلاگی در اینترنت با نام جعلی راه اندازی کردم و شروع به نوشتن مطالب غیرواقعی در رابطه با وضع اجتماعی و خانوادگی شاکی کردم. همچنین از کاربران خواستم تا برای مطالبی که نوشته ام نظر بگذارند. هرروز مطالب غیرواقعی بیشتری در وبلاگم می نوشتم و با این کار باعث شده بودم آبروی خانوادگی شاکی به خطر بیفتد. اشتباه کردم و گمان نمی کردم این چنین خود را هم به دردسر بیندازم.

سرهنگ اکبر امینی، رییس پلیس فتای استان همدان در گفت وگو با جام جم اعلام کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که افراد به جای حل مشکلات بوجود آمده در میانشان، دست به انتقام گیری می زنند و با راه اندازی وبلاگ ها و نوشتن مطالب غیرواقعی در رابطه با افراد، باعث می شوند که موقعیت اجتماعی و خانوادگی آنها به خطر بیفتد و خود نیز دچار مشکل شوند. افراد اگر مشکلاتی دارند برای حل و فصل آن می توانند به مراجع قضایی و انتظامی مراجعه کنند نه این که فضای مجازی را بستر انتقام گیری خود کنند.

اخبار حوادث - جام‌جم