اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقام اینترنتی پس از ۴سال جواب منفی



 وقتی سماجت ۴ ساله پسر جوان برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش به جایی نرسید، او تصمیم به انتقام‌جویی اینترنتی گرفت.

به گزارش همشهری، چند روز پیش دختر جوانی نزد ماموران پلیس فتا خراسان رضوی رفت و از فرد ناشناسی كه آبروی او را از طریق ایجاد یك صفحه جعلی در اینترنت برده بود، شكایت كرد. او به ماموران گفت: 4سال است كه در اینستاگرام فعالم و عكس‌ها و مطالبم را افراد زیادی ازجمله بسیاری از دوستانم پیگیری می‌كنند. اما از مدتی قبل متوجه شدم كه فرد ناشناسی با سرقت عكس‌هایم و سوءاستفاده از نام و فامیلم، صفحه‌ای جعلی به نام من راه‌اندازی كرده و اقدام به ارسال مطالب و پیام‌های غیراخلاقی برای دوستانم می‌كند. او از این طریق آبروی مرا برده و حتی باعث شده كه بعضی‌ها این پیام‌ها و مطالب مستهجن و غیرمرتبط را باور كنند و نظرشان نسبت به من عوض شود و مشكلات زیادی برایم به‌وجود بیاید.

با شكایت دختر دانشجو، تیمی از كارشناسان پلیس، مامور رسیدگی به این پرونده شدند. بررسی‌های تخصصی برای شناسایی گرداننده صفحه جعلی آغاز شد و طولی نكشید كه ماموران توانستند این فرد را شناسایی كنند. او جوانی 23ساله و دانشجو بود كه وقتی شاكی وی را دید، شوكه شد چرا كه متهم از مدت‌ها قبل خواستگار شاكی بود اما دختر دانشجو هربار به او جواب رد داده بود.

متهم در بازجویی‌ها گفت: 4سال پیش كه وارد دانشگاه شدم و شاكی را دیدم، در همان نگاه اول عاشقش شدم تا جایی كه در این 4سال همه تلاشم را كردم تا نظرش را برای ازدواج جلب كنم. بارها از او خواستگاری كردم اما هرچه بیشتر تلاش می‌كردم، او با قاطعیت بیشتر به من جواب رد می‌داد تا اینكه رفته رفته به پایان دوره دانشگاه رسیدم و می‌دانستم كه درصورت فارغ‌التحصیل شدن، دیگر او را نخواهم دید برای همین یك‌بار دیگر هم از او خواستگاری كردم اما همان جواب همیشگی را شنیدم. این بود كه تصمیم گرفتم انتقام بگیرم و كاری كنم كه كسی حاضر نشود با او ازدواج كند برای همین با استفاده از مشخصات او و عكس‌هایی كه از وی به‌دست آورده بودم، صفحه‌ای جعلی به نام او ساختم و پس از مدتی شروع كردم به ارسال پیام‌های غیراخلاقی برای دوستان وی و كسانی كه حدس می‌زدم رقیب عشقی من باشند.

پس از اعترافات پسر جوان، برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده‌اش در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت. سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: در دنیای مجازی متأسفانه سارقانی هستند كه دست به سرقت اطلاعات و عكس‌های كاربران در شبكه‌های اجتماعی می‌زنند و این اطلاعات و عكس‌ها را با نام‌های جعلی و نامناسب منتشر می‌كنند، بنابراین به همه كاربران توصیه می‌كنیم درخصوص انتشار عكس‌هایشان در شبكه‌های اجتماعی و دسترسی دادن به افراد مختلف نكات امنیتی را رعایت كنند.

 

اخبار حوادث  -  همشهری


ویدیو مرتبط :
5 خواستگاری که با جواب منفی همراه بود!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقام اینترنتی خواستگار پس از شنیدن جواب منفی



 شخصی که پس از شنیدن جواب رد دختر مورد علاقه‌اش، درصدد تخریب وجهه او در شبکه‌های اجتماعی بود، دستگیر شد.

سرگرد علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتای ایلام اظهار کرد: عامل انتشار مطالب کذب با استفاده از شگردهای پلیسی و اشراف اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شد.


رئیس پلیس فتای ایلام یادآور شد: بررسی‌های اولیه مشخص کرد، متهم قبلاً خواستگار این فرد بوده که پس از شنیدن جواب رد به قصد انتقامگیری دست به این کار زده است.

عباسی کسانی تأکید کرد: هر کس بر اساس ماده 18 فصل پنجم جرایم رایانه‌ای به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقام‌های رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد یا به نحوی از لحاظ مادی یا معنوی به دیگران ضرر رساند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر 2 مجازات محکوم می‌شود.


 اخبار حوادث  - ایران