اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقام از عضو سابق شورای نگهبان


دبیر شورای نگهبان گفت: عده ای توقع دارند مسئولان همه خواسته های آنان را عملی کنند ولی کدخدایی این کار را نمی کرد و بعضاً در مقامات بالا نارضایتی هایی به وجود می آمد و گله مند بودند که چرا سفارشات آنها را نپذیرفته است.آیت الله جنتی تاکید کرد: عده ای منتظر بودند انتقام گیری کنند.

خبرگزاری مهر:  آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز شنبه در مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان که با عنوان نکوداشت مرد صدق و ادب در حوزه هنری برگزار شد، گفت: از وقتی با کدخدایی آشنا شدم صداقت، درستی و قانون گرایی را در وجود ایشان احساس کردم.

 همکاری 12 ساله ما در شورای نگهبان همکاری مفید و موثری بود.  از نظر سازماندهی و برنامه ریزی برای تشکیلات مختلف و تقسیم کار همچنین مساله اسناد و تشکیل پرونده ها روند بسیار خوبی به وجود آمد. کل اوضاع مورد قبول است، زحمات ایشان در ایام انتخابات که ایام سخت و پرکاری است قابل ستایش است.


وی با بیان اینکه رضایت خودم را از ایشان اعلام می کنم، گفت: آقای کدخدایی سخنگوی بسیار موفقی بود و در مواجهه با خبرنگارانی که هر کدام توقعات مختلفی داشتند بسیار موفق عمل کرد، یادم نمی آید کسی از سخنگویی ایشان ایرادی گرفته باشد.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر این که استقلال در رای، سفارش ناپذیری از نکات قوت کار ایشان است ادامه داد:  کدخدایی مقید بود هر چه قانون است عمل شود توقعات زیادی در انتخابات بود ولی به هیچکدام از آنها توجهی نکرد و استقلال خودش را حفظ کرد. تقید به قانون موجب نارضایتی بعضی ها شد. عده ای توقع دارند مسئولان همه خواسته های آنان را  عملی کنند ولی کدخدایی این کار را نمی کرد و بعضاً در مقامات بالا نارضایتی هایی به وجود می آمد و گله مند بودند که چرا سفارشات آنها را نپذیرفته است.

آیت الله جنتی تاکید کرد: عده ای منتظر بودند انتقام گیری کنند. این فرصت دستشان آمد و در این دوره کارها سیاسی شد و حسادت هایی در کار بود و مشکلاتی ایجاد شد.

وی با اشاره به رای گیری در خصوص سخنگویی کدخدایی در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس وضعیت به گونه ای شد که با یک رای کمتر کدخدایی رای نیاورد که اینها همه مقدمه چینی شده بود و این طور نبود که به صورت طبیعی رای گیری شود و رای گیری آزاد باشد. اینکه به چه کسی رای بدهند و به چه کسی رای ندهند مقدمه چینی شده بود و در مورد سخنگویی ایشان به مشکل برخوردیم.

دبیر شورای نگهبان گفت: رای در هیات رئیسه تفکیک شد و مورد تردید قرار گرفت و به تاخیر افتاد که همه اینها بی فلسفه نبود و از خارج و جاهای دیگر الهام می شد و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه کدخدایی مکرراً از من درخواست داشت که او را از مسئولیت معاف کنم ولی من کسی را اصلح تر از ایشان ندیدم، گفت: حتی گاهی به این فکر افتادم که با اصرار ایشان کسی را جایگزین کنم اما کسی اصلح از ایشان پیدا نکردم پس از کدخدایی خواستم کارش را ادامه دهد امیدوارم در آینده مانند گذشته از وجودشان استفاده کنیم. افرادی مانند کدخدایی را کم داریم که آماده به خدمت باشند و تسلیم زور نشوند.

آیت الله جنتی از انتقاد از اینکه بعضی از مسئولان تقید به قانون ندارند و آن چه مظلوم می شود قانون و حق قانونی افراد است، اظهار داشت: شورای نگهبان مقید است که قانون را رعایت کند که این بزرگترین سفارش مقام معظم رهبری نیز هست. همه به قانون عمل کنیم. امیدوارم خدا ما را از خطاها حفظ کند و خطاهای گذشته را بیامرزد.


ویدیو مرتبط :
عضو شورای اسلامی شهرخور: پاک دست ترین شورا، شورای فعلی است.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب سه عضو حقوقدان شورای نگهبان



 

 

 

 

انتخاب سه عضو حقوقدان شورای نگهبان

 

این هفته در مجلس برگزار می‌شود؛

انتخاب سه عضو حقوقدان شورای نگهبان


نمایندگان از میان محمد سلیمی، احمد بیگی حبیب‌آبادی، محمدرضا علیزاده، محمدهادی صادقی و سیامك ره‌پیك، سه نفر را به عنوان حقوق‌دان شورای نگهبان انتخاب خواهند كرد.

با پایان یافتن دوره عضویت حجت‌الاسلام كعبی، غلامحسین الهام و محمدرضا علیزاده به عنوان حقوقدانان شورای نگهبان، انتخاب حقوقدانان جایگزین آنها این هفته در مجلس برگزار می‌شود.
محمدحسن فرهنگی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینكه دوره عضویت حقوقدانان شورای نگهبان امروز (24 تیرماه) به پایان می‌رسد، گفت: علی‌القاعده برای آنكه شورای نگهبان بتواند به جلسات خود ادامه دهد باید هرچه زودتر انتخابات حقودانان جدید این شورا برگزار شود.
وی با بیان اینكه منطقا این انتخابات این هفته در دستور كار مجلس خواهد بود از روز دقیق برگزاری این انتخابات ابراز بی‌اطلاعی كرده و آن را به برنامه‌ریزی در هیات رئیسه موكول كرد.
گفتنی است روز گذشته رئیس قوه قضائیه اسامی پنج حقوقدان را به منظور انتخاب سه نفر از حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی كرد. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در نامه‌ای به رئیس مجلس اعلام كرد: نظر به اینكه مدت عضویت سه نفر از اعضا حقوقدان شورای نگهبان در تاریخ 25/4/89 به پایان می‌رسد، بدینوسیله در اجرای بند 2 از اصل 91 قانون اساسی آقایان: محمد سلیمی رئیس شعبه 31 دیوان عالی كشور، احمد بیگی حبیب‌آبادی مشاور رئیس قوه قضائیه، محمدرضا علیزاده عضو فعلی حقوقدان شورای نگهبان، محمدهادی صادقی عضو هیات علمی دانشگاه شیراز، سیامك ره‌پیك رئیس دانشكده علوم قضایی و خدمات اداری به مجلس محترم معرفی می‌گردند تا سه نفر حقوقدان شورای نگهبان از بین آنان انتخاب شوند...../تحلیل:ایلنا