اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقال پیش‌دبستانی به نوبت عصر


مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 80 درصد مدارس ابتدایی دونوبته، یک نوبته شده اند گفت: در شهرهای بزرگ همچون تهران تلاش مدیران برای یک نوبته کردن مدارس ادامه دارد.

مدیرکل دفتر ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 80 درصد مدارس ابتدایی دونوبته، یک نوبته شده اند گفت: در شهرهای بزرگ همچون تهران تلاش مدیران برای یک نوبته کردن مدارس ادامه دارد.

علیرضا رحیمی درباره فعالیت دوره پیش دبستانی با توجه به اینکه هم اکنون ظرفیت همه کلاسها به دوره ابتدایی تعلق گرفته است، افزود: به مدارس ابتدایی بخش نامه شده است که اگر فضای خالی در نوبت صبح ندارند، کلاسهای پیش دبستانی را به نوبت عصر انتقال دهند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش همچنان به برگزاری دوره پیش دبستانی و شرکت کودکان در این دوره تاکید دارد و تمام موانع در این خصوص را برطرف می کند.

مدیرکل دوره ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل پیش دبستانی به زودی به مدارس ارسال می شود و مدیران مدارس باید از آن پیروی کنند.

رحیمی اظهار داشت: اگرچه کلاسهای پیش دبستانی به بخش غیردولتی واگذار شده ولی همچنان مردم از آن استقبال می کنند و با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو نبوده ایم.

وی افزود: دوره پیش دبستانی در خانواده ها نهادینه شده و به شکل یک فرهنگ عمومی در آمده است.

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
ریاضی 1 - آزمون خرداد 93 - نوبت عصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غیبت روحانی در جلسه نوبت عصر مجلس/دفاع تابش از وزیران پیشنهادی



غیبت روحانی در جلسه نوبت عصر مجلس

علیرغم آنکه حسن روحانی رئیس‌جمهور از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 در جلسه پارلمان حضور داشت اما در جلسه نوبت عصر حضور نیافت.

رئیس‌جمهور در جلسه نوبت عصر مجلس که به منظور ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و اصول کلی برنامه‌های پیشنهادی دولت تشکیل شده است، حضور نیافت.

به گزارش فارس، جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس به منظور ادامه بررسی برنامه‌ها و اصول کلی و خط مشی برنامه‌های پیشنهادی دولت یازدهم و صلاحیت وزرای پیشنهادی از ساعت 14:15 به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس آغاز شده است.

علیرغم آنکه حسن روحانی رئیس‌جمهور از ساعت 8 صبح تا ساعت 12 در جلسه پارلمان حضور داشت اما در جلسه نوبت عصر حضور نیافت.
البته این حضور طبق آیین نامه داخلی مجلس، الزامی نیست.

هم‌اکنون تعدادی از وکلای ملت در مخالفت و موافقت با اصول کلی و خط مشی دولت یازدهم در حال سخنرانی هستند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


دفاع تابش از وزیران پیشنهادی/ کمک واقعی مجلس دادن رای بالا به کابینه است

نماینده مردم اردکان گفت کمک واقعی مجلس در این شرایط دادن رای بالا به کابینه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا تابش به عنوان نخستین موافق کابینه یازدهم در نشست عصر امروز مجلس گفت: مردم به افراط و تفریط نه و به اعتدال آری گفتند. ترکیب کابینه پیشنهادی اعتدالی است و این کابینه ترکیبی به هم پیوسته و توانمند است.

وی ادامه داد: کابینه پیشنهادی برای خارج کردن کشور از مشکلات آمده است. این در حالی است که دولت های نهم و دهم 63 درصد درآمد نفتی ایران را هزینه کرده اند که اگر مبتنی بر برنامه ریزی بود، امروز به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده بودیم.

وی با بیان اینکه کمک واقعی مجلس در این شرایط دادن رای بالا به کابینه است، خاطرنشان کرد: آشنایی وزیر خارجه به دیپلماسی به خروج کشور از مشکلات کمک می کند و وزیر نفت می تواند برنامه های دولت را اجرا کند. برنامه های اقتصادی مناسبی در این دولت تدوین شده است.

نماینده مردم اردکان با بیان این که وزرای منتخب می توانند با بینش اعتدالی حوزه علوم را توسعه دهند، گفت: در حوزه سیاست داخلی و دفاعی و امنیت جامعه به دنبال امنیت بدون ترس و نگرانی است. امیدوارم با توجه به برنامه و سخنان وزیران پیشنهادی شاهد رفع نواقص موجود باشیم.

تابش تصریح کرد: گرایشات مختلف مردم پای صندوق های رای با هم کنار آمدند و ما هم با نظر و سلیقه سیاسی با هم و با دولت برآمده از رای مردم همراه شویم.
فارس/خبرآنلاین