اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقال محل اقامت بشار اسد به یک ناو روسی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

القدس العربی ادعا کرد

انتقال محل اقامت بشار اسد به یک ناو روسی

دیپلماسی ایرانی: در حالی که چند هفته پیش خبری منتشر شده بود مبنی بر این که اسد دچار افسردگی شده و نسبت به اطرافیانش بدبین شده است و اعتمادش به محافظانش را از دست داده و برای همین شخصا بر محافظانش نظارت می کند و حلقه دوستانش را نیز به افراد قابل اعتمادش کاهش داده است، اکنون اخباری تازه درباره محل اقامت او منتشر شده و مدعی است که بدین ترتیب اسد روحیه اش را بازیافته و در حال حاضر با این تدابیر با اعتماد به نفس بیشتری اوضاع متشنج در کشورش را مدیریت می کند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، گزارش های امنیتی عربستانی حاکی از آن است که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به همراه خانواده و حلقه بسیار نزدیکش در ناوی جنگی در دریای مدیترانه تحت مراقبت شدید روس ها به سر می برد.

این در حالی است که اسد در آخرین نطق تلویزیونی اش که هفته گذشته در سالن اپرای بزرگ دمشق برگزار شد، با اعتماد به نفس و با قدرت سخنرانی کرد و به هیچ وجه در چهره اش اثری از خستگی، افسردگی یا عصبانیت و خودباختگی دیده نمی شد. مساله ای که باعث تعجب بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران و همچنین مجامع جهانی شد و از این که می دیدند اسد همچنان روحیه خود را حفظ کرده است، تعجب کردند.

منابع امنیتی عربستانی به روزنامه عربستانی الوطن گفته اند که اسد با یک بالگرد مخصوص دائما از این ناو خارج و به آن وارد می شود. به گفته آنها این بالگرد هر روز اسد را به منطقه ای ویژه و تحت مراقبت در داخل سوریه منتقل می کند. پس از آن وی با خودروهای عادی و تحت تدابیر شدید امنیتی به کاخ ملی در قلب دمشق منتقل می شود بدون این که پروتکل یا موعدی رسمی برای استقبال وی مطرح باشد. به گفته این منابع اسد بیشتر وقت خود را در خارج از محیط کار در این ناو جنگی به سر می برد.

این منابع دلیل این که چرا اسد این ناو جنگی را برای اقامت برگزیده است، گفتند که دو دلیل برای این کار وجود دارد، اول این که بدین ترتیب به نوعی یک فضای امن برای رئیس جمهوری سوریه که ممکن است تداوم بحران و طولانی شدن آن اعتماد به نفسش را از بین برده باشد، به وجود می آورند به ویژه که این نگرانی برای اسد و اطرافیانش به وجود آمده است که ممکن است حلقه امنیتی اش بیش از گذشته شکننده و رخنه به آن آسان تر شده باشد.

به گفته این منابع دلیل دومی که اقامت اسد به یک ناو جنگی منتقل شده نیز این است که در صورتی که اوضاع ناگهان تغییر کند و اتفاقی پیش بینی نشده رخ دهد و مخالفان ناگهان تا آن جا پیش روند که کاخ ریاست جمهوری را محاصره کنند، به این ترتیب اسد راحت تر می تواند به همراه خانواده اش از کشور خارج شود.

این منابع همچنین درباره این که چرا وی یک ناو روسی را برای اقامت خود برگزیده است، می گویند، این مساله نیز دو دلیل دارد. اول این که اسد یک پناهندگی سیاسی اعلام نشده برای خود و خانواده اش از روسیه گرفته است و برای این که به این مساله مطمئن باشد در یک ناو روسی به سر می برد، دلیل دوم نیز به خود روس ها باز می گردد که به این شکل نگرانی مسکو از تهدیدهای ممکن به جان اسد بر طرف می شود و در عین حال مطمئن هم می شوند که او در دمشق کنترل را در اختیار دارد. علاوه بر آن در صورتی که در مجامع بین المللی مذاکرات به جایی ختم شود عملی کردن آن آسان تر و سریع تر خواهد بود.  

این در حالی است که روسیه قاطعانه آب پاکی را به روی دست مخالفان و مدافعان کناره گیری اسد از قدرت ریخته و اعلام کرده است که به هیچ وجه نه تنها از اسد نخواهد خواست که از قدرت کنار برود بلکه به حکومت انتقالی منهای اسد نیز فکر نمی کند.

در حال حاضر رایزنی ها میان مسکو و واشنگتن و اخضر الابراهیمی برای حل بحران سوریه همچنان ادامه دارد، و اگر چه نشست اخیر آنها در نیویورک راه به جایی نبرد اما همچنان بر سر طرح های مورد نظر رایزنی های گسترده ای در جریان است.

گفته می شود روسیه، امریکا و اسد بر حفظ یکپارچگی ارتش و نهادهای امنیتی کشور و همچنین تشکیل دولت انتقالی با هدف زمینه سازی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تا سال 2014 به توافق رسیده اند و تنها نکته اختلافی بحث بر سر ماندن اسد در قدرت است که هنوز راه به جایی نبرده است./دیپلماسی ایرانی

 


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب اقامت بشار اسد در یک ناو روسی


یك مقام وزارت امور خارجه روسیه، ادعای برخی رسانه های خبری غربی مبنی بر سكونت ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه و اعضای خانواده و نزدیكان وی در یك ناو روسی مستقر در سواحل این كشور در دریای مدیترانه را تكذیب كرد.

خبرگزاری ایرنا: یك مقام وزارت امور خارجه روسیه، ادعای برخی رسانه های خبری غربی مبنی بر سكونت ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه و اعضای خانواده و نزدیكان وی در یك ناو روسی مستقر در سواحل این كشور در دریای مدیترانه را تكذیب كرد.

این مقام وزارت امور خارجه روسیه كه نامش فاش نشده است، روز چهارشنبه در مصاحبه با رادیو دولتی ˈصدای روسیهˈ، ادعای رسانه های عربی مبنی بر سكونت اسد در یك ناو روسی را مضحك و بی اساس خواند.
 
وی گفت: چنین ادعایی با واقیعت مطابقت ندارد و آن را تكذیب می كنیم.
 
برخی رسانه های عربی و غربی به نقل از گزارش روزنامه ˈالوطنˈ عربستان سعودی مدعی شدند كه ˈبشار اسدˈ و خانواده وی در یك ناو روسی در دریای مدیترانه بسر می برند.
 
این نشریه عربی در ادامه گزارش خود افزود: به این ترتیب روسیه امنیت ˈبشار اسدˈ را به طور كامل تامین می كند و عملا به وی پناهندگی سیاسی داده است.
 
موضع روسیه در باره بحران سوریه بر حل و فصل مسالمت آمیز مسایل این كشور از راههای سیاسی استوار شده است.
 
مسكو در راستای تلاش های خود در این راستا بر ضرورت حل و فصل بحران سوریه مطابق توافقنامه ژنو تاكید دارد و از طرف های درگیر، خواهان توقف خشونت ها و بازیگران خارجی هم كمك به آغاز روند حل و فصل سیاسی می باشد.