اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقال زندانیان تهرانی به ندامتگاه تهران بزرگ


رییس سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: جمعی کثیری از زندانیان تهرانی را از شهر کرج به مجموعه ندامتگاه تهران که واقع در جنوب تهران است منتقل کردیم.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: جمعی کثیری از زندانیان تهرانی را از شهر کرج به مجموعه ندامتگاه تهران که واقع در جنوب تهران است منتقل کردیم.

غلامحسین اسماعیلی درباره انتقال زندانیان تهرانی که در زندان‌های کرج نگهداری می‌شدند، گفت: انتقال زندانیان تهرانی که در زندان‌های کرج نگهداری می‌شوند از ابتدای مسولیتم در سازمان زندان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پروژه ندامتگاه تهران بزرگ را تسریع بخشیدیم و علی‌رغم اینکه این پروژه هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است بخشی از سازه‌های آن که آماده بهره‌برداری بود را بهره‌برداری کردیم. تاکنون جمع کثیری از این زندانیان را از کرج به ندامتگاه تهران بزرگ واقع در جنوب تهران منتقل کردیم.

رییس سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه و همچنین تکمیل و بهره‌برداری از پروژه اردوگاه محکومان مواد مخدر، اکثریت زندانیان استان تهران که در کرج نگهداری می‌شوند به ندامتگاه‌های استان تهران منتقل خواهند شد. تلاش می‌کنیم که در ارتباط با این دو پروژه دولت محترم تخصیص‌های مناسب را اختصاص دهند تا ما بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

اسماعیلی افزود: اگر تخصیص‌های مناسب اعطاء شود سرعت اجرای پروژه را تقویت می‌کنیم و در آینده ظرفیت مناسبی برای زندانیان استان تهران در خود استان تهران فراهم خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
تعرض جنسی به زندانیان زن در ندامتگاه زنان در تهران خلاف واقع است | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف انتقال زندانیان تهران به ندامتگاه قزلحصار



اخبار,اخباراجتماعی , ندامتگاه قزلحصار

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از انتقال بخشی از زندانیان ندامتگاه‌های قزلحصار و رجایی شهر به تهران خبر داد.

عزیز اکبریان در گفت‌وگو با ایسنا  منطقه البرز، اظهار کرد: وجود چهار زندان بزرگ کشور یعنی زندان شهید کچویی، ندامتگاه مرکزی کرج، زندان رجایی شهر و زندان قزلحصار به معضلی برای البرزی‌ها به ویژه ساکنان کرج تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهاجرت خانواده‌های زندانیان به کرج باعث افزایش بی‌رویه نرخ رشد جمعیت در کرج شده است.

اکبریان افزود: خانواده‌های زندانیان برای نزدیک بودن به زندانی خود و برای تسهیل در روند ملاقات، در شهرهای اطراف کرج خانه خریداری و یا اجاره می‌کنند که این موضوع نیز به مشکلات حاشیه‌نشینی کرج اضافه کرده است.

اکبریان از افزایش جرایم خرد و بیکاری و گسترش بعضی معضلات فرهنگی و اجتماعی به عنوان نتایج دیگر وجود زندان در مرکز استان البرز نام برد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته نمایندگان مردم کرج در مجلس تلاش زیادی برای انتقال زندان‌های این شهر به تهران و سایر شهرها کرده‌اند.

وی ابراز کرد: تلاش‌های صورت گرفته در نهایت منجر به توقف روند انتقال زندانیان تهران به ندامتگاه قزلحصار و انتقال بخشی از زندانیان ندامتگاه های رجایی شهر و قزلحصار به فشافویه تهران شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با تکمیل اردوگاه فشافویه، بخش عمده زندانیان ندامتگاه قزلحصار به این اردوگاه انتقال داده می‌شوند.

وی در پایان گفت: بدون شک این اقدام بخشی از مشکلات ناشی از وجود زندان‌های بزرگ در کرج را کاهش می‌دهد.


اخبار اجتماعی -  ایسنا