اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقال زنان بدحجاب فقط توسط پلیس زن


پس از انتشار خبرها و عکس هایی مبنی بر برخورد نیروهای پلیس مرد با زنان بدحجاب و بازتاب آن در روزنامه «هفت صبح» سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری خود توضیحاتی درباره این موضوع ارایه داد.

 
 
 
 

هفت صبح:پس از انتشار خبرها و عکس هایی مبنی بر برخورد نیروهای پلیس مرد با زنان بدحجاب و بازتاب آن در روزنامه «هفت صبح» سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری خود توضیحاتی درباره این موضوع ارایه داد.

به گفته سردار ساجدی نیا گاهی در سطح بزرگراه ها شاهد کشف حجاب توسط برخی زنان در خودروها هستیم که ما موران موتورسوار مرد اعم از واحدهای انتظامی یا راهور وظیفه دارند فقط در رابطه با کشف حجاب یا پوشش بد سرنشینان زن خودروها تذکر داده و تنها نسبت به اخذ مدرک اقدام کنند.

ساجدی نیا با بیان اینکه ماموران موتورسوار بزرگراه تنها به زنان بدپوشش خودروها و همچنین خودروهای حامل سگ تذکر می دهند، اعلام کرد: «به هیچ وجه ماموران نسبت به انتقال بدحجابان به پایگاه ها اقدام نمی کنند و تنها از این افراد بدحجاب یا خودروهای حامل سگ مدارک شان را اخذ می کنند.»

همچنین ساجدی نیاز از به کارگیری نیروهای تحصیل کرده در طرح امنیت اخلاقی خبر داده و تاکید کرده ماموران طرح امنیت اخلاقی دارای حداقل مدرک لیسانس هستند و قبل از اینکه به کارگیری شوند آموزش های لازم را دیده اند. افرادی که از سوی ماموران دستگیر می شوند در پایشگاه ها توسط روانشناسان و کارشناسان علوم اجتماعی ارشاد می شوند.

برخورد با شوهای لباس خانگی

رییس پلیس پایتخت درباره برگزاری شوهای لباس در منازل هم گفته سال گذشته با ارایه اطلاعات مردمی در چند عملیات با این افراد برخوردهای لازم شد. چرا که این شوهای لباس نباید برقرار شود چون نه تنها امنیت افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند در خطر است بلکه کسانی که اقدام به برگزاری این گونه شوهای لباس می کنند، دست مایه ای برای سارقان است.به گفته ساجدی نیا برگزاری شوهای لباس در منازل خطراتی را برای شرکت کنندگان در این شوها و همچنین دایرکنندگان این گونه مراسمات دارد.

برخورد با تالارهای پذیرایی و آتلیه ها

یکی دیگر از برنامه های آینده نیروی انتظامی برخورد با تالارهای پذیرایی و آتلیه های غیرمجاز است. ساجدی نیا با اشاره به اجرای طرح برخورد با تالارهای پذیرایی متخلف، تاکید کرد یکی از اقدامات پلیس در سال جاری شناسایی و بازدید از تالارهای پذیرایی و برخورد با متخلفان است.

سال گذشته سه مرحله از این طرح به اجرا درآمد و در نخستین مرحله امسال نیز ماموران از 59 تالار بازدید کرده که با شش تالار متخلف برخورد و این اماکن پلمب شدند. ساجدی نیا با بیان اینکه در کنار بازدید از تالارها، طرح بازدید از آتلیه های عکاسی نیز انجام شده که اتلیه های عکاسی نیز وضعیت بسیار مناسبی داشتند و به غیر از تعدادی از این آتلیه ها که مجوز فعالیت نداشت که اخطار و گاها نیز پلمب شدند، مابقی وضعیت خیلی خوبی داشتند.

او با بیان اینکه آتلیه ها از نظر رعایت مسایل خصوصی و حیطه بندی های انجام شده و غیره در وضعیت مناسبی قرار داشتند گفته پلیس و همچنین صف عکاسان پیگیر این مساله هستند که تمام عکس ها و فیلم ها از مراسمات به صورت کامل به خانواده برگردانده و آتلیه داران هیچ آرشیوی از عکس یا فیلم مردم نداشته باشند.

مخالفت با تاسیس قهوه خانه زنان

در بخش دیگری از خبرهای پلیسی روز گذشته، سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی درباره راه اندازی قهوه خانه ویژه بانوان به ایسنا گفت: من دلیل این موضوع را متوجه نشده ام و نمی دانم چه دلیلی هست که این قهوه خانه ها مخصوصا در شکل جدید خودش که محلی برای بی بند و باری و ترویج سیگار و قلیان است برای بانوان تاسیس شود.

تاسیس این گونه قهوه خانه ها چه ضرورتی دارد و چه مشکل اجتماعی را حل می کند؟ من توجیه این مساله را متوجه نمی شوم و سوال دارم که ایجاد قهوه خانه های زنانه پاسخ به کدام مطالبه مردم است؟ احمدی مقدم با بیان اینکه طرح این حرف ها طرح مسایل انحرافی است، گفت: ناجا با شکل جدید قهوه خانه ها مخالف است و شکل سنتی آن که محلی برای استراحت چندساعته کارگران بود مناسب است.

از عملکرد دستگاه ها راضی نیستیم

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از همراهی و عملکرد دستگاه های دیگر در اجرای طرح امنیت اخلاقی راضی نیستیم، گفت: پلیس مسوول ارزیابی عملکرد دیگر دستگاه ها نیست اما بهترین همکاران ما در زمینه اجرای این طرح رسانه ها بوده اند چراکه رسانه ها توانستند با انعکاس اخبار موجب بازدارندگی در جامعه شده و ما را همراهی کرده اند.                              


ویدیو مرتبط :
درگیری پلیس با یک زن در زندان زنان آمریکا | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«واحد ویژه افسران پلیس زن» برای حمایت از زنان راننده در ابوظبی (+عکس)



اخبار بین الملل - «واحد ویژه افسران پلیس زن» برای حمایت از زنان راننده در ابوظبی (+عکس)

«واحد ویژه افسران پلیس زن» در ابوظبی برای حمایت روانی از رانندگان زنی که گرفتار سوانح رانندگی می‌شوند، آغاز به کار کرده است.

به گزارش ایسنا، «واحد ویژه افسران پلیس زن» در بخش مدیریت ترافیک و گشت پلیس ابوظبی، مسئول رسیدگی به وضعیت زنان راننده‌ای هستند که در جاده‌ها و خیابان‌ها دچار حوادث رانندگی می‌شوند. آنها در عین حال با حمایت‌های روانی خود به این زنان کمک می‌کنند که با ضربه‌ روحی ناشی از این حوادث و تصادفات راحت‌تر کنار بیایند.
 
به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، ماموران این واحد ویژه در عین حال که به پرونده‌های تصادفات مربوط به رانندگان زن رسیدگی می‌کنند در حفظ اطلاعات شخصی آنها نیز می‌کوشند و به آنها اطمینان می‌دهند که روند پیگیری پرونده‌های آنها به صورت کاملا محرمانه انجام می‌شود.
 
یکی از افسران زنی که مسئول رسیدگی به پرونده‌های این تصادفات است می‌گوید: هرچند بیشتر حوادث جاده‌ای و سوانح رانندگی در ابوظبی توسط مردان اتفاق می‌افتند اما به تازگی تعداد این قبیل حوادث که زنان در وقوع آنها نقش دارند رو به افزایش است که البته اغلب آنها حوادث جزئی بوده و معمولا به دلیل بی‌توجهی رخ می‌دهند. 

 

اخبار,اخبار بین الملل ,واحد ویژه افسران پلیس زن

 اخبار بین الملل - ایسنا