اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقال اجساد جانباختگان تاآخر هفته/امشب ۱۵۰پیکر دیگر منتقل می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت از انتقال همه اجساد جانباختگان حادثه منا به کشور تا آخر این هفته خبر داد و اعلام کرد امشب ۱۵۰پیکر دیگر وارد ایران می‌شود.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پس از بازگشت از عربستان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به خبرنگاران گفت: تا آخر این هفته همه اجساد جانباختگان به کشور منتقل می‌شود و با توجه به اینکه هویت بعضی از اجساد ناشناخته است، می‌بایست آزمایش‌های لازم بر روی آنها انجام شود.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه امشب نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ پیکر از پیکرهای جانباختگان وارد کشور شود، تاکید کرد: از مسئولان سعودی خواسته‌ایم از دفن جانباختگان ایرانی در این کشور پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه همچنان در ارتباط مستقیم با وزیر بهداشت عربستان هستم و کارها را از تهران پیگیری می‌کنم، افزود: پیگیری‌های ما تا زمانی که آخرین نفر از زائران ایرانی که به عربستان عزیمت کرده‌اند بازگردند و اجساد جانباختگان تحویل شود، ادامه خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به تغییر نگاه مسئولان سعودی در روزهای گذشته نسبت به وضعیت مجروحان، مفقودان و جانباختگان ایرانی در کشور عربستان افزود: آنچه که از شواهد و قرائن بدست آمده، این است که آنها نیز آمادگی چنین فاجعه ای را نداشته و آن را پیش‌بینی نمی‌کردند؛ اما آنچه مسلم است این است که فاجعه بزرگی رخ داد که باعث بی‌آبرویی دولت عربستان شد.

هاشمی با اشاره به اینکه هویت اجساد مجهول‌الهویه در کشورمان شناسایی خواهد شد، ادامه داد: برای آن تعداد از اجسادی که نیاز به انجام آزمایش DNA داشته باشند، این آزمایش در کشور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن انجام آزمایش‌های لازم برای تشخیص هویت اجساد جانباختگان مجهول‌الهویه، گفت:  ما از مسئولان سعودی خواستیم که کار شناسایی اجساد جانباختگان ایرانی در داخل کشورمان انجام شود.

وزیر بهداشت در خصوص علت بروز چنین فاجعه‌ای گفت: اجازه بدهید اول دولت عربستان به صورت رسمی علت این حادثه را اعلام کند، قطعاً ما دستگاه‌های متعددی در کشور عربستان داریم که بخواهند پیگیر علت وقوع این حاثده باشند.

 

 اخباراجتماعی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
رئیس ستاد مرکزی اربعین: همه زائران را تا امشب از مرز مهران منتقل می‌ کنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امشب پیکر ۱۰۴ تن از جانباختگان فاجعه منا به کشور منتقل می شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر بهداشت با اشاره به دومین جلسه خود با همتای عربستانی، گفت: امشب پیکرهای پاک ۱۰۴ تن از جان باختگان فاجعه منا به کشور منتقل می شود.

دکتر سید حسن هاشمی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ساعت ۱۹ شبکه اول سیما در خصوص دومین جلسه خود با وزیر بهداشت عربستان گفت: همه دوستان در مکه مکرمه و ستاد حج و زیارت و همچنین مسئولان بعثه مقام معظم رهبری شبانه روز مشغول حل مشکلاتی هستند که در حادثه منا رخ داد، ما هم پیگیری های لازم را انجام دادیم

وی افزود: آخرین جلسه ما امروز بعدازظهر با حضور مقامات عربستانی ضمن  تسلیت و ابراز تاسف مجدد آنان از این حادثه ، در حالی برگزار شد که مقرر شد امشب پیکر ۱۰۴ تن از جان باختگان به کشور منتقل شودو  ان شالله فرداشب هم  بتوانیم به همین تعداد را به کشور منتقل کنیم.

هاشمی یادآور شد: پیکرهای پاک افرادی هم که آسیب جدی دیدند و  صورت و بخشی از اعضای بدن شان آسیب دیده است اما هویت کلی ایرانی بودنشان مشخص است و هویت شخصی  انها مشخص نیست و نیاز به آزمایشات زمان بر و حضور اقوام  جهت شناسایی دقیق دارد در روزهای آینده به کشور منتقل می شود.

وی در خصوص مصدومان این حادثه نیز که در بیمارستان  بستری اند ، گفت: چند مجروح بد حال داریم که در صورتیکه لطمه ای به سلامتی شان نخورد آنها را منتقل خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: در تمامی مراحل انتقال پیکرها به کشور نظارت مسئولان عالی ایرانی وجود خواهد داشت و مسئولان عربستانی نیز نهایت همکاری را خواهند داشت، در عین حال از مسئولان سعودی خواستیم که حدود ۳۵ هزار نفر از ایرانیانی که در مدینه منوره و زائرینی که در مکه مکرمه همچنان مشغول انجام اعمال هستند، به طور کامل مورد مراقبت و احترام قرار گیرند.

هاشمی بیان کرد: همچنین وزیر بهداشت عربستان به بنده قول داد هفته آینده به مدینه برود و همچنین مسئولان عربستان قول دادند  تمامی زائران  به ویژه زائران ایرانی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند ، دلجویی شوند تا ان شالله با پایان اعمال شان به سلامت به کشور بازگردند.

وی در پایان برای درگذشتگان این فاجعه اندوهناک طلب آمرزش و غفران الهی کرد.

اخبار اجتماعی -  مهر