اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد یک نماینده از اختتامیه جشنواره فجر


نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برنامه های اختتامیه جشنواره فیلم فجر و پخش کلیپ هایی در تعریف و تمجید دولت اظهار داشت: اهالی هنر باید نسبت به این گونه رفتار ها و فضا سازی ها قضاوت کنند.

خبرگزاری مهر: نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برنامه های اختتامیه جشنواره فیلم فجر و پخش کلیپ هایی در تعریف و تمجید دولت اظهار داشت: اهالی هنر باید نسبت به این گونه رفتار ها و فضا سازی ها قضاوت کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: شان هنرمند این نیست که از هنرش برای تمجید از دولت استفاده کند. هنر سرمایه بزرگ الهی است و باید در خدمت خداوند قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: هنرمندی که هنر و توانمندی خود را برای تعریف و تمجید افراد به کار برد به عرصه هنر خیانت کرده است.

وی ادامه داد: افرادی که کاری را عهده دار می شوند همیشه در تعریف و تمجید آن ها افراط وجود دارد و بعد از اینکه از آن کار کنار گذاشته می شوند تفریط در توجه به آن ها ایجاد می شود.

پژمانفر تاکید کرد: اگر این کار برای مردم عادی قبیح است برای هنرمندان اقبح است.جامعه هنر باید هنر مندانه از این دام ها فرار کند.

وی با بیان اینکه این نوع رفتار های متملقانه قابل دفاع نیست اظهار داشت: هنر باید رسالت خود را در جامعه انجام دهد و قرار گرفتن هنر در خدمت ثروت و قدرت انحراف هنر است.

 در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر کلیپ هایی از هنرمندان و کارگردانان با مضمون تقدیر از دولت پخش شد.


ویدیو مرتبط :
جشنواره فجر-2-اختتامیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد رشیدپور از اجرای اختتامیه جشنواره فجر


رضا رشیدپور در متنی که در اینستاگرامش منتشر کرده کیفیت پایین مراسم اختتامیه فیلم فجر را زیر سوال برده است.

جام جم سیما: رضا رشیدپور در متنی که در اینستاگرامش منتشر کرده کیفیت پایین مراسم اختتامیه فیلم فجر را زیر سوال برده است.

این بازیگر و مجری نوشته: «جشنواره امسال هم تمام شد. بازار قدردانی از یکدیگر برای امور اجرایی داغ است. منتقدان هم مشغول تحلیل فیلم ها هستند. اما هیچ کس در باره برنامه افتتاحیه و یا اختتامیه سخن نمی گوید. حال آنکه در تمام جهان توجه خارق العاده به این موضوع نشان می دهند و به درستی آن را ویترین و آبروی جشنواره می دانند. من هم مثل بقیه از زحمات دست اندر کاران تشکر می کنم اما استدعا می کنم به چند پرسش مهم در این رابطه فکر کنید.

یکم - آیا مراسم افتتاح و اختتام جشنواره استاندارد بود؟ دوم- آیا دکور نصب شده برای اختتامیه شبیه تصور ما از اختتامیه سی و چندمین دوره ی یک جشنواره معتبر بود؟ سوم - آیا رنگهای به کار رفته در دکور از نگاه زیبایی شناسی دیداری قابل قبول بودند؟ چهارم - اصولا آیا طراحی واقعی برای دکور برنامه صورت گرفته بود؟ پنجم - آیا نور پردازی صحنه مطابق با هیجان مورد انتظار از چنین برنامه ای بود؟ ششم- آیا تقدیم سیمرغ و هدایا در پاکت های چند کیلویی که منتخبان را به نفس نفس می انداخت جذاب بود؟

هفتم - آیا نظم و نزاکت برقرار شده در سالن منطبق بر فضای اختتامیه یک جشنواره بین‌المللی بود؟ هشتم - آیا مجریان برنامه در افزودن به جذابیت، هیجان، تعلیق و متانت برنامه موفق بودند؟ نهم - آیا می توانستیم به جای بوته گلهای چسبانده شده به تریبون برنامه و میکروفون های رنگ و رو رفته از روش بهتری استفاده کنیم؟

دهم - اصلا آیا کسی به عنوان کارگردان در پشت صحنه این همایش عظیم ملی و بین‌المللی حضور داشت یا اینکه هرکسی هر کاری دلش می خواست انجام می داد؟ یازدهم - آیا طول کشیدن مراسم آن هم تا نزدیک شش ساعت به اعتبار و نظم این جشنواره می افزاید؟! می ترسم تا هزارم ادامه بدهم! در هر صورت خسته نباشید.»