اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد یک مرجع تقلید از وضعیت حجاب


یکی از مراجع عظام تقلید با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در وزارتخانه‌‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بیمارستان‌ها و ... گفت: در این خصوص دولت باید نسبت به اعلام و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم اقدام کند.

خبرگزاری فارس: آیت‌ الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در کشور با دو مشکل گرانی و بیکاری روبه‌رو هستیم اظهار کرد: باید همه مسئولان در هر رده‌ای که هستند در حد توان خود در مسیر رفع این دو مشکل اساسی، گام بردارند.

وی با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: از پنج سال گذشته مسئله عفاف و حجاب در جامعه مورد توجه قرار گرفته است و در این حالی است که مسئولان نسبت به این مسئله مهم توجه لازم را نداشته‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دولت باید توجه بیشتری نسبت به مسئله عفاف و حجاب داشته باشد گفت: باید مسئله عفاف و حجاب در وزارتخانه‌‌ها، دستگاه‌های اجرایی، بیمارستان‌ها و ... مورد توجه جدی قرار گیرد و در این خصوص دولت باید نسبت به اعلام و ابلاغ دستورالعمل‌های لازم اقدام کند.

وی همچنین به مسئله دریافت دیرکرد در بانک‌ها اشاره کرد و گفت: دریافت دیرکرد ربا و حرام است و این مسئله را بارها تذکر داده‌ایم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مردم نیز نامه‌ها و مراجعات بسیاری در این خصوص داشته‌اند و با وجود تذکرات داده شده هنوز هم بانک‌ها نسبت به دریافت دیرکرد اقدام می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید بانک‌ها از منابع مالی که در اختیار دارند در مسیر رونق صنعت، تولید، کشاورزی و تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنند و این در حالی است که بانک‌ها همچنان دریافت دیرکرد که حرام است را ادامه می‌دهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به نام‌گذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: با حرف زدن و شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود و برای حل مشکلات باید اقدامی عملی داشت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شهردار تهران بیان کرد: خدمات آقای قالیباف در دوران مسئولیت در شهرداری تهران خوب بوده است ولی انتظار ما این است که اهتمام بیشتری نسبت به رفع مشکلات مردم صورت گیرد.


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید یک دانشجو از وضعیت انتقاد در ایران.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید 2 مرجع تقلید از بانک های کشور



 

 

 

انتقاد شدید 2 مرجع تقلید از بانک های کشور

 

آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی بانکها برای کسب درآمد بیشتر ، به راه غیر شرعی متوسل می شوند .

این مرجع تقلید در دیدار رئیس شورای هماهنگی بانکها افزود تنها قید عبارات معاملات شرعی در عقود بانکی کافی نیست بلکه باید به آنها عمل کرد ولی متاسفانه بر خلاف فعالیتهای خوبی که انجام شده ، بانک ها به سمت بانکداری غربی حرکت می کنند و برای درآمد بیشتر از راههای شرعی خارج می شوند .

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه از عملکرد برخی بانک ها شکایاتی به ما می رسد افزود: عقود شرعی در برخی معاملات بانکی رعایت نمی شود و متاسفانه این روند رو به گسترش است که در صورت رعایت نشدن اصول این عقود ، معاملات عین رباخواری خواهد بود .

وی تصریح کرد: برخی بانک های خصوصی هم با دریافت سودهای زیاد و جریمه های غیرشرعی و حتی جریمه بر جریمه ، ‌خاطرات بدی را در اذهان مردم ایجاد می کنند .

این مرجع تقلید خطاب به مسئولان بانک ها با بیان اینکه از مال مردم باید برای رفاه مردم استفاده شود گفت : بانکها باید قرض الحسنه حساب های جاری را بیشتر کنند .

آیت الله نوری همدانی هم در دیدار رئیس شورای هماهنگی بانک های کشور گفت : حرام خدا هیچ گاه با تغییر الفاظ و نوع بیان ، حلال نخواهد شد .

این مرجع تقلید با انتقاد از شیوه پرداخت و دریافت سود در بانک ها گفت : دریافت جریمه دیرکرد به ازای هر روز تاخیر در پرداخت اقساط و پرداخت سود به سپرده های مردم با این شیوه ای که در بانکها معمول است عین رباخواری است ...../تحلیل:عصرایران