اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد یک بازیگر از محافظه‌کاری تلویزیون


فاطمه گودرزی اظهار کرد: بهترین راه اصلاح جامعه استفاده از زبان رسانه های پرمخاطبی نظیر سینما و تلویزیون است، اگر می خواهیم سوء رفتارهایی که باعث ابتلا به ایدز می شود را کاهش دهیم، نیاز به تولید محصولات نمایشی در این راه داریم.

ایرنا: یک بازیگر سینما و تلویزیون که سابقه ایفای نقش درمورد بیماری اچ.آی.وی دارد، معتقد است: محافظه‌کاری در سیاستگذاری ها سبب شده در سینما و تلویزیون به سوژه ایدز به خوبی پرداخته نشود.

محافظه ‌کاری تلویزیون صدای بازیگر را درآورد!

فاطمه گودرزی اظهار کرد: بهترین راه اصلاح جامعه استفاده از زبان رسانه های پرمخاطبی نظیر سینما و تلویزیون است، اگر می خواهیم سوء رفتارهایی که باعث ابتلا به ایدز می شود را کاهش دهیم، نیاز به تولید محصولات نمایشی در این راه داریم. وی ادامه داد: مخاطبان تفاوت میان رسانه های مکتوب و تصویری قائل هستند و بهتر است سینما و تلویزیون سراغ ساخت آثاری با مضمون بیماران ایدز، دردسرها و ریشه های ابتلا به این بیماری بروند.

بازیگر سریال های «فاصله ها» و «ترانه مادری» در چرایی کم کاری رسانه های نمایشی از جمله تلویزیون درباره ایدز، گفت: در تلویزیون یک سری محدودیت و محافظه کاری در پرداختن به ایدز وجود دارد و البته که این محدودیت ها در خیلی از حوزه های دیگر هم دیده می‌ شود. همین محافظه کاری های سیاستگذاران تلویزیون است که سبب می شود نویسندگان رغبتی به استفاده از سوژه های واقع گرایانه درباره مبتلایان به ایدز نشان ندهند. وی با اشاره به اوضاع سینما ادامه داد: در سینما شرایط برای پرداختن به سوژه ایدز مهیاتر است و کارگردانان راحت تر می توانند در این حیطه کار کنند. وی با اشاره به ایفای نقش درمورد یک بیمار ایدزی بیان داشت: خود من در دهه ۷۰ در فیلم بهشت پنهان، در نقش یک زن مبتلا به بیماری ایدز بازی کردم، تجربه خوبی بود تا از نزدیک با دنیای این بیماران و مصائب آن آشنا شوم و بدانم چقدر دنیای یک بیمار اچ.آی.وی با تصورات غلطی که بعضا درباره این بیماران وجود دارد متفاوت است.

گودرزی خاطرنشان کرد: بهشت پنهان سعی کرده بود به نوبه خود به بخشی از گرفتاری های آدم های مبتلا به بیماری ایدز اشاره کند و به نظرم در زمان خود هم اثری موجه به شمار می رفت. گودرزی با اشاره به جایگاه موثر صدا و سیما برای نشان دادن معضلات اجتماعی و از جمله ریشه های ابتلا به ایدز افزود: تلویزیون رسانه فراگیری است و این یکی از وظایف مهم این رسانه است که به ساخت سریال و فیلم های کوتاه و بلند آموزشی درباره ایدز بپردازد تا به جوانها و سایر افراد جامعه اطلاع رسانی کند. به گزارش روابط عمومی کمپین هنر + ایدز، وی ادامه داد: در تلویزیون تنها معضلات اجتماعی که تا حدی اجازه طرح و نمایش دارند اعتیاد و تکدی‌ گری است؛ در صورتی که مسأله ایدز هم به ویژه چون جامعه جوانی داریم باید جدی تر از اینها مطرح شود.

«هنر+ایدز» که از نوروز ۹۵ آغاز به کار کرده، کمپینی مردم ‌نهاد است که می ‌کوشد به نوبه خود زمینه ارتباط بیشتر میان اهالی هنر و مردمان در زمینه آگاهی بخشی پیرامون این بیماری را فراهم کند و به بررسی دلایل استفاده نکردن کافی هنرهای نمایشی از سوژه های مرتبط با بیماران اچ.آی.وی بپردازد.


ویدیو مرتبط :
بسیج و محافظه کاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درد دل‌های یک بازیگر: به شدت به تلویزیون علاقه دارم، اما دو سال است کاری نکرده‌ام



اخبار,اخبار فرهنگی,لیلا بلوکات

لیلا بلوکات گفت: متاسفانه دو سال است که نتوانستم برای صداوسیما کار کنم.

این بازیگر گفت: من چون شروع کارم از صداوسیما بوده است، علاقه‌ی شدیدی به تلویزیون دارم ولی متاسفانه دو سال است که نتوانستم کاری برای این رسانه انجام دهم؛ البته پیشنهادهایی داشته‌ام ولی مورد پسند من نبوده است.

وی درباره‌ی تغییرات در سیستم مدیریتی صداوسیما گفت: به علت دور بودن از این رسانه و درگیری در زمینه‌ی تئاتر در این دو سال، اطلاع چندانی از تغیرات انجام شده ندارم ولی بر اساس سخنانی که از همکاران شنیدم گویا صداوسیما دارد کم کم مسیر خوبی را طی می‌کند.

بلوکات در پایان گفت: امیدوارم در شش ماهه‌ی دوم امسال بتوانم فصل پرباری را برای صداوسیما داشته باشم و تغییرات مثبت موجب شود که تولیدات بهتری را از این رسانه نظاره‌گر باشیم.

اخبار فرهنگی - ایسنا