اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد وزیر بهداشت از بداخلاقی‌های رسانه‌ای علیه طرح تحول



اخبار,اخبار اجتماعی ,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت طرح تحول سلامت را دستاورد مهم نظام دانست و بر ضروت حفاظت از رضایت عمومی ایجاد شده ناشی از آن تاکید کرد.

دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست وزارت بهداشت ضمن تقدیر و تشکر از محمد شریعتی مدیرکل سابق حراست عنوان کرد: دوشنبه شب در گزارشی که در مورد آسیب‌های اجتماعی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد شاهد بودیم که حوزه سلامت در رتبه نخست و حوزه امنیت در رتبه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نیز حاکی از ایجاد رضایت مردم از حوزه سلامت است، گفت: بدون شک این موضوع حاکی از رضایت مردم از مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر بهداشت با اشاره به طرح خطیر و مهم نظام سلامت، رضایت عمومی ایجاد شده را پس از لطف خدا ناشی از محبت مردم دانست و گفت: در حالی که کمبودها را به چشم می‌بینیم اما در گفت‌وگو با مردم شاهد ابراز رضایت آنها هستیم. این به معنی محبت مردم به مجموعه نظام است. با حمایت‌هایی که رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و مقام معظم رهبری از حوزه سلامت داشته و دارند، حمایت از طرح تحول سلامت و رضایت عمومی ایجاد شده ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به دو انتخابات پیش رو ( مجلس و خبرگان) از بداخلاقی‌هایی که در روزهای گذشته در فضای رسانه‌ای در مقابله با طرح تحول سلامت ایجاد شده است انتقاد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی که معنویت در آن موج می‌زند، گاهی شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم که با اهداف عالی نظام سنخیت ندارد.

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت با اشاره به این که وزارت بهداشت با جان و احساس مردم سر و کار دارد، تاکید کرد: طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای مهم نظام است که به راحتی به دست نیامده و نیاز به حراست و مراقبت دارد.


اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات وزیر بهداشت در مورد طرح تحول نظام سلامت



اخبار,اخبار اجتماعی,اجرای طرح تحول نظام سلامت

 
 اخبار اجتماعی - وزیر بهداشت: نظارت، باعث اعتماد مردم به طرح تحول نظام سلامت می شود

 وزیر بهداشت در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: اگر مردم ببینند که با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد قطعا به طرح تحول اعتماد می‌کنند

به گزارش  خبرآنلاین ،حسن هاشمی وزیر بهداشت ظهر امروز در جمع روسای علوم پزشکی سراسر کشور در مورد طرح تحول نظام سلامت، گفت: لازم می‌دانم از همراهی بخش خصوصی دولت، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مراجع عظام تبلیغ جهت همراهی وزارت بهداشت تشکر لازم را داشته باشم.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: همانطور که خودتان باید از بیمارستان‌های تحت پوشش بازدید کنید نمایندگان مجلس را نیز جهت بازدید از بیمارستان‌ها دعوت کنید چراکه این امر سبب همراهی مجلس و مردم با وزارت بهداشت و پایداری اعتبارات وزارت بهداشت برای سال آینده می‌شود.

وزیر بهداشت از بیمه شدن بیش از 3 میلیون ایرانی طی چند روز گذشته در کشور خبر داد و گفت: بیمه شدن همه ایرانیان جزو آرزوهای مسئولین بود که اکنون روند اجرایی خود را طی می‌کند و اگر این اقدامات در کشور دیگری صورت می‌گرفت بهره‌برداری‌های تبلیغی بسیاری از آن می‌شد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در بعضی دانشگاه‌ها موفقیت‌آمیز بوده و در بعضی دیگر نیز خیلی موفق نبوده است و در این شرایط می‌بینیم که روسای بیمارستان‌های ما آشناتر و واردتر از روسای دانشگاه‌ها به طرح هستند و باید بگویم که مشکل اصلی ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت عدم آشنایی پرسنل و کارمندان با طرح تحول است.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه بسته نظارتی طرح تحول را مهمترین بسته این طرح خواند و گفت: بخشی که اعتماد مردم را به ما جلب می‌کند همین نظارت و برخورد با تخلفات است و اگر مردم ببینند که با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد به ما اعتماد می‌کنند.

وی از واگذاری قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: انتظار است که با اجرایی شدن سایر بسته‌های طرح تحول و تصویب تعرفه‌ها دریافت‌های غیرقانونی تا پایان سال برچیده شود.

وی همچنین از تصویب کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات خبر داد و گفت: انتظار از دوستانمان در نظام پزشکی انتظار داریم تا در بحث رعایت تعرفه‌ها ما را یاری کنند.
اخبار اجتماعی - خبر آنلاین